شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰


مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از مشارکت صنایع برای احداث «پارک صنعت» در راستای توسعه سرانه فضای سبز و کاهش آلودگی کلان شهر اهواز خبر داد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده اظهار کرد: بر اساس بند 14 طرح جامع کاهش آلودگی کلان شهر اهواز سرانه فضای سبز این شهر باید تا پایان برنامه پنجم توسعه سالانه یک متر مربع افزایش یابد، به همین منظور توسعه فضای سبز در دو جبهه درون شهر و خارج از شهر اهواز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: ایجاد فضای سبز برون شهری با احداث کمربند سبز و فضای سبز برون شهری نیز با توسعه پارک‌های محلی امسال به صورت جدی پیگیری می‌شود.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی جوی استان با اشاره به صنعتی بودن اهواز و نقش صنایع در ایجاد آلودگی همچنین ضرورت جبران خسارت‌های ناشی از آن، اظهار کرد: امسال قرار است با مشارکت صنایع پارک‌های محله‌ای تحت عنوان «پارک صنعت» احداث شود.

به گفته وی،‌ این طرح برای نخستین بار در اهواز اجرا می‌شود و در صورت موفقیت، به عنوان الگو به سایر کلان شهرها ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه 15 تا 20 واحد صنعتی بزرگ اهواز در این طرح مشارکت می‌کنند، گفت: در مرحله نخست 17 طرح و عرصه که قابلیت تبدیل شدن به پارک محله‌ای دارند، توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز برای مشارکت صنایع ارائه شده است.

لاهیجان‌زاده اظهار کرد: نوع گونه‌های گیاهی مورد استفاده در این طرح از سوی سازمان پارک‌ها پیشنهاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ روز گذشته نخستین جلسه در این زمینه با شرکت‌های مناطق نفتخیز جنوب، نفت و گاز مارون و کارون برگزار شده است.

وی تصریح کرد: سرانه فضای سبز اهواز در حال حاضر 12 مترمربع است که باید تا 25 مترمربع افزایش یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین اهمیت توسعه فضای سبز شهری در حوزه سلامت و محیط زیست را یادآور شد و گفت: وجود فضای سبز علاوه بر تلطیف هوا و کاهش دما، تولید اکسیژن و جذب گازهای آلاینده را نیز به همراه دارد، هر هکتار فضای سبز مشجر می‌تواند 60 تن غبار را جذب کند.

وی تأثیر مثبت فضای سبز در روح و روان و شادابی شهروندان را از دیگر ضرورت‌های توسعه آن عنوان کرد و افزود: مشارکت شهروندان با کاشت درخت روبه روی منازل خود، در توسعه فضای بسیار مؤثر است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار