شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷

رییس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان گفت: این استان با ظرفیت های لازم توانایی صادرات سالانه 495 هزار تن انواع محصولات كشاورزی - باغی و سه میلیون شاخه گل به روسیه و استان آستاراخان را دارد.

كیخسرو چنگلوایی افزود: با توجه به اینكه استان خوزستان در نیمه دوم سال دارای شرایط مناسب برای تولید انواع محصولات كشاورزی است, می توان از این رهگذر و در چارچوب توافقنامه مقامات استان خوزستان با مسوولین ذی ربط در آستاراخان روسیه گام های موثری برای صادرات به این همسایه شمالی كشور برداشت.

وی فرآورده های تبدیلی، لبنی، خرما، مركبات، سبزیجات، محصولات گلخانه ای و شیلاتی را از جمله توانمندی های استان برای صادرات به روسیه عنوان كرد و گفت: در كنار این حجم صادرات می توان فرصت های مناسب اشتغال در خوزستان ایجاد كرد.

چنگلوایی از آمادگی سازمان جهاد كشاورزی خوزستان برای حضور فعال در نمایشگاه توانمندی های تولیدی، صنعتی و كشاورزی خوزستان و آستاراخان در آبانماه سال جاری خبر داد و گفت: به زودی فهرستی از شركت های تولیدی كشاورزی كه آمادگی داشته باشند در این نمایشگاه حضور داشته باشند تهیه و به استانداری خوزستان ارسال می شود.

استان خوزستان با دارا بودن 2/1 میلیون هكتار اراضی كشاورزی، سالانه 2/13 میلیون تن انواع محصولات كشاورزی و باغی معادل بیش از 10درصد تولیدات كشاورزی كشور را تولید می كند.

استانداران خوزستان و آستاراخان روسیه اواخر خرداد ماه سال جاری در اهواز توافقنامه همكاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی امضا كردند كه برگزاری نمایشگاه یكی از بندهای این توافقنامه بود.

استاندار خوزستان در راس یك هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی دیماه سال گذشته از استان آستاراخان كه در دهانه رودخانه ولگا در سواحل شمالی دریای خزر واقع شده, دیدن كرد.

بیش از شش ماه از سال، استان آستاراخان روسیه با فصل یخبندان مواجه است و به محصولات كشاورزی و باغی نیاز دارد كه استان خوزستان در این زمینه می تواند در زمینه تامین نیازهای این استان روسی نقش آفرینی كند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار