اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در پتروشیمی ماهشهر گفت: عمکرد مدیران بررسی می‌شود و به مدیرانی که در صحنه حضور نداشتند تذکر داده می‌شود و بررسی‌ها در دستور کار ما قرار دارد.

هاشم بالدی در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در مجتمع بوعلی سینا پتروشیمی ماهشهر اظهار داشت: آسیب‌شناسی و بررسی این حادثه در دستور کار قرار گرفته که در این راستا روز گذشته با فرمانداری ماهشهر هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جلسات بررسی مباحث مذکور انجام شد.

وی افزود: هنوز به نتایج نهایی نرسیده‌ایم که کدام مدیران در صحنه حضور داشتند و یا نداشتند و نیز مشکل چه بوده ولی تا حدودی برخی از قضایا مشخص هستند. هنوز بحث‌های آسیب‌شناسی، مشکلاتی که در مسیر بود و نیز نقاط ضعف و قوطی که در حادثه مشخص بود در برنامه‌های جاری با توجه با تاکیدات استاندار و معاونین‌شان بر این قضیه  در دستور کار قرار گرفته شده است. از فردا بررسی‌ها شروع می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: عمکرد مدیران بررسی می شود و به مدیرانی که در صحنه حضور نداشتند تذکر داده می شود این مسئله(بررسی‌ها) یکی از برنامه‌ها است.

وی درباره سخن وزیر نفت نسبت به عدم وجود مدیریت واحد در حادثه پتروشیمی گفت: فکر می‌کنم که نظر وزیر نفت بر روی سیستم پتروشیمی بوده است و نه مدیریت در سطح استان؛ باید از وزیر پرسید که منظورشان عدم هماهنگی در پتروشیمی بوده و یا خیر؟

بالدی در پاسخ به این پرسش که استان تا چه زمانی باید از برخی کمبودها برای مقابله با حوادث رنج ببرد؛ برای نمونه کمبود هلی کوپتر‌های آب‌پاش و برخی از تجهیزات در اطفاء حریق مجتمع بوعلی سینا پتروشیمی ماهشهر که سبب شد امکانات از دیگر استان‌ها تأمین شود، عنوان کرد: وزیر نفت نیز اعلام کرد که هلی‌کوپتر  به درد این کار نخورد. هلی‌کوپتر و برخی از تجهیزات برای کاربردهای ویژه و مرتبط می‌توانند کارایی داشته باشند؛ مثل اطفای حریق جنگل‌ها که از هلی‌کوپترهای آب‌پاش استفاده می‌شود. هلی‌کوپترهای اعزامی برای حادثه پتروشیمی کمک زیادی نکردند.

وی افزود: در مجموع  ما به این امکانات نیاز داریم و نیز در دستور کار استاندار و دولت هست که این تمهیدات دیده شود. این کمبودها در افزایش زمان اطفای حریق نقش داشتند؛  تجهیزات و امکانات مناسب کمک‌کننده هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار