اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با تبیین جزئیات برگزاری کنکور 95 در این دانشگاه گفت: امسال 2 هزار و 163 دانشجو در دانشگاه شهید چمران پذیرفته خواهند شد.
 
به گزارش شوشان، دکتر عبدالله پارسا در نشستی که امروز، 21 تیرماه در خصوص برگزاری کنکور سراسری امسال در دانشگاه برگزار شد، با بیان این‌که آزمون سراسری از فعالیت‌های حساس و مهم آموزشی است که سالی یک‌بار در کشور برای افراد دارای دیپلم متوسطه که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند برگزار می‌شود، اظهار کرد: کنکور سراسری در پنج گروه ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه برگزار می‌شود که داوطلبان یکی از گروه‌های ریاضی، تجربی و انسانی می‌توانند در یکی از 2 گروه هنر و زبان نیز شرکت کنند.
 
وی افزود: این آزمون در چهار نیم‌روز در پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری (24 و 25 تیرماه) برگزار خواهد شد که صبح پنج‌شنبه آزمون داوطلبان گروه ریاضی و انسانی، صبح جمعه آزمون گروه تجربی، عصر پنج‌شنبه آزمون گروه هنر و عصر جمعه نیز آزمون گروه زبان برگزار خواهد شد.
 
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در خوزستان ادامه داد: دانشگاه شهید چمران به‌عنوان بزرگترین حوزه برگزاری آزمون سراسری در خوزستان هر ساله تلاش می‌کند مساعدترین شرایط را برای داوطلبان فراهم کند؛ این دانشگاه علاوه بر این‌که مسئولیت حفاظت آزمون کل استان را بر عهده داشته و مخزن اصلی دفترچه‌های کنکور در استان است، به‌عنوان بزرگترین حوزه کنکور در استان مجری آزمون نیز هست.
 
پارسا با اشاره به رقابت نزدیک به 12 هزار و 500 داوطلب آزمون امسال در دانشگاه شهید چمران خاطرنشان کرد: در نوبت‌های صبح پنج‌شنبه و جمعه در هر نوبت نزدیک به پنج هزار داوطلب و در آزمون‌های نوبت عصر نیز در مجموع کمتر از یک هزار نفر شرکت خواهند کرد؛ نماینده سازمان سنجش نیز از امروز در دانشگاه حضور دارد.
 
وی در خصوص رفع نقص کارت آزمون سراسری تصریح کرد: نمایندگان رفع نقص کارت اعزامی از سوی سازمان سنجش در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در دانشگاه مستقر خواهند شد. باجه رفع نقص کارت که تنها باجه در اهواز است نیز نزدیک درب شمالی دانشگاه از سمت پل پنجم پیش‌بینی شده است. برخی از نقایص از طریق سایت سنجش و برخی نقایص مانند عکس، شماره داوطلبی، گروه آزمایشی و ... از طریق مراجعه به باجه رفع می‌شود.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: 6 دانشکده از ساعت 6:30 صبح پذیرای داوطلبان بوده و درب حوزه‌های آزمون رأس ساعت هفت صبح بسته خواهد شد؛ تعداد زیادی اتوبوس نیز در دانشگاه جهت حمل‌ونقل مستمر داوطلبان فراهم شده است. داوطلبان باید کارت شناسایی و کارت داوطلبی جهت تطبیق در جلسه را به همراه داشته باشند؛ همچنین مکان‌هایی جهت نگهداری از کیف، تلفن همراه و سایر وسایل داوطلبان نزدیک هر حوزه تعبیه شده و از ورود اشخاص متفرقه و حمل وسایل اضافی به جلسه آزمون جلوگیری می‌شود.
 
پارسا با یادآوری حساسیت‌های بالای این آزمون، اظهار کرد: تمام دفترچه‌ها در پوشش‌های مناسب بسته‌بندی شده و ضوابط لازم اعمال شده است؛ آوردن هرگونه وسیله اضافی اعم از وسایل ارتباطی و الکترونیکی که قابلیت ارتباط با خارج از حوزه و ثبت اطلاعات را داشته باشد، ممنوع بوده و در صورت مشاهده تخلف، دفترچه داوطلب همراه با مستندات به نماینده سازمان سنجش تحویل و بسته به نوع تخلف مطابق با مقررات کشوری برخورد خواهد شد.
 
وی با بیان این‌که تلاش شده از لحاظ روانی محیطی کاملاً مساعد و با حداقل اضطراب فراهم شود، گفت: تاکنون حداقل چهار جلسه در دانشگاه تشکیل شده است؛ هفته گذشته نیز جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار برگزار و هماهنگی لازم با تمام نهادها مانند آتش‌نشانی، اورژانس، آموزش‌و‌پرورش و ... انجام شد؛ امروز نیز برای انجام هماهنگی‌های استانی و حفاظتی جلسه‌ای در محل استانداری تشکیل شد.
 
پارسا در خصوص تمهیدات پیش‌بینی شده برای همراهان داوطلبان با بیان این‌که با توجه به تعداد زیاد داوطلبان گروه تجربی حوزه آزمون این افراد علاوه بر دانشگاه در دیگر مراکز و مدارس نیز پیش‌بینی شده است، گفت: برای داوطلبان در حوزه آزمون دانشگاه با هماهنگی اداره آموزش‌و‌پرورش ناحیه سه اهواز، دبیرستان حضرت خدیجه(س) برای استقرار والدین و همراهان اختصاص داده شد؛ همچنین در سطح شهر مدارس نزدیک حوزه‌های داوطلبان گروه تجربی برای استقرار همراهان داوطلبان پیش‌بینی شده‌اند.
 
وی با ابراز خرسندی از انتخاب دانشگاه شهید چمران به‌عنوان اولویت نخست توسط جوانان مستعد خوزستانی، خاطرنشان کرد: دانشگاه شهید چمران دارای 53 گروه آموزشی در 6 گروه عمده علوم انسانی، دامپزشکی، هنر، علوم پایه، مهندسی و کشاورزی در 60 رشته کارشناسی به‌عنوان دانشگاه جامع و مادر منطقه 10 در کشور دانشجو می‌پذیرد.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: امسال 2 هزار و 163 دانشجو (هزار و 719 نفر در دوره روزانه و 444 نفر در دوره شبانه) پذیرفته خواهند شد که 990 نفر در گروه انسانی، 450 نفر در گروه علوم پایه، 290 نفر در گروه مهندسی، 225 نفر در گروه کشاورزی، 110 نفر در گروه هنر و 100 نفر در گروه دامپزشکی خواهند بود.
 
پارسا ادامه داد: این دانشگاه دارای پنج قطب علمی در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، مهندسی و کشاورزی و نزدیک به 600 عضو هیأت‌علمی با 80 استاد تمام است؛ 14 استاد دانشگاه به‌عنوان اساتید نمونه کشوری شناخته شده‌اند و پروفسور کرم‌زاده چهره ماندگار کشور در دانشگاه حضور دارد. دانشجویان علاقه‌مند باید حداکثر استفاده را از این سرمایه‌های اندوخته برای خدمت به جامعه و ارتقاء سطح علمی خود ببرند.
 
وی با اشاره به فعالیت دفتر شناسایی و هدایت استعدادهای درخشان این دانشگاه عنوان کرد: کار این دفتر شناسایی و رسیدگی به دانشجویان ممتاز است که به لحاظ شرح وظایف خود و ارتباط با دفتر مستقر در استانداری برنامه‌های متعددی دارد و بر اساس آیین‌نامه‌ها، دانشجویان ممتاز را در پایان سال اول تحصیلی شناسایی می‌کند؛ اعضای این دفتر به شرطی که در طول سه سال باقی‌مانده از تحصیل شاخص‌های لازم را همچنان کسب کنند از مزایای ویژه‌ای برخوردار خواهند شد، ضمن این‌که 10 درصد از ورودی‌های هر رشته در پایان تحصیل خود می‌توانند بدون شرکت در کنکور به دوره‌های ارشد راه پیدا کنند.
 
پارسا خاطرنشان کرد: نسبت پذیرش دانشگاه‌ها بر اساس شاخص‌هایی مانند نسبت استاد به دانشجو تعریف می‌شود که طبق ضوابط وزارت علوم، این شاخص یک به 18 یعنی 18 دانشجوی کارشناسی به ازای هر عضو هیأت‌علمی با رتبه استادیاری است؛ دانشگاه شهید چمران با فاصله کمی از این شاخص با نسبت یک به 25 دانشجو پذیرفته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار