اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت:تعداد داوطلبان دختر در آزمون ورودی امسال دانشگاه ها در این شهرستان از پسران پیشی گرفته و همچنان روند صعودی دارد.

غلامرضا نصراله پور روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش در شهر میانرود در بخش مرکزی دزفول افزود: از مجموع پنجهزار و 207 داوطلب ثبت نام کننده برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها در سال تحصیلی 96- 95 تعداد سه هزار و 150 نفر دختر می باشند.

وی همچنین افزود:بیشترین شرکت کنندگان در کنکور امسال در دزفول در رشته علوم تجربی با سه هزار و 55 نفر می باشند ضمن اینکه رشته هنر با 205 داوطلب کمترین تعداد شرکت کنندگان در کنکور امسال در دزفول را شامل می شود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول بر خلاف هدایت تحصیلی دانش آموزان ، رشته تحصیلی علوم تجربی همچنان بیشترین علاقه مند را بین خانواده ها دارد که بعضا با استعداد ، توان و علاقه دانش آموزان همخوانی ندارد.

وی اظهار کرد:به رغم اینکه دانش آموزان بسیاری از استعداد لازم برای رشته های فنی و حرفه ای برخوردار می باشند و شانس موفقیت آنها در رشته های فنی و حرفه ای بیشتر از سایر رشته هاست خانواده ها همچنان اصرار دارند تا فرزند آنها به امید قبولی در رشته های پزشکی در دانشگاه ، در رشته علوم تجربی ثبت نام و تحصیل کند.

نصراله پور با تاکید بر اهمیت هدایت تحصیلی در موفقیت تحصیلی دانش آموزان در رشته های دانشگاهی متناسب با توان ، استعداد و علاقه آنان گفت:به دلیل دادگاه خاص خانواده ها ، رشته تحصیلی ' دوخت لباس عروس' به عنوان یکی از رشته های تحصیلی فنی و حرفه ای با بازار کار مناسب داوطلب چندانی ندارد.

وی اظهار کرد:متاسفانه خانواده ها در رابطه با رشته تحصیلی فرزندان خود به استعداد و علاقه آنان توجه نمی کنند. مدیر آموزش و پرورش دزفول هدایت تحصیلی دانش آموزان در موفقیت آنان در دانشگاه و بازار کار را مهم و اثر گذار دانست و به خانواده ها توصیه کرد به این موضوع بیشتر توجه کرده و توصیه کارشناسان هدایت تحصیلی را جدی بگیرند.

جمعیت دانش آموزی دزفول 73 هزار نفر د مقاطع مختلف تحصیلی می باشد. محمود نیک منش دستیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در شهرستان دزفول نیز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از رقابت پنج هزارو 27 داوطلب در آزمون سراسری امسال در این شهرستان خبر داد و گفت:کنکور سراسری سال 95 در روزهای پنجشنبه و جمعه در چهار نوبت صبح و عصر در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و برخی مدارس دزفول برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار