شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۶۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
دکتر ایدنی : دارویی که از ورودی های قانونی واردمی شود،باید برچسب وزارت بهداشت داشته باشد/ کشف و ضبط دارو و کالاهای آرایشی و بهداشتی در خوزستان
این قبیل داروها در استان به گونه ای است که یا به صورت مخفیانه در حال جابجایی در برخی از مراکز توزیع غیر رسمی در شهرستانها است
شوشان: دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در بازدید از اقلام دارویی مکشوفه فاقد برچسب وزارت بهداشت و خارج از شبکه توزیع دارویی کشور در محل انبار معاونت غذا و دارو دانشگاه بیان داشت: خوشبختانه با نظارت خوبی که معاونت غذا و دارو دانشگاه بر تهیه و توزیع اقلام دارویی دارد، دانشگاه توانسته با همکاری خوب دستگاه های نظارتی، مراجع قضایی و نیروهای انتظامی در بازدیدهای به عمل آمده، محموله اقلام دارویی غیرمجاز که بیش از بیست میلیارد ارزش ریالی داشته است را کشف کند.
 
به گزارش شوشان : رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص محل کشف این اقلام دارویی اظهار داشت: محل کشف این قبیل داروها در استان به گونه ای است که یا به صورت مخفیانه در حال جابجایی در برخی از مراکز توزیع غیر رسمی در شهرستانها است و یا توسط کسانی که مجاز به فروش دارو نیستند ارائه و توزیع می شود. به طور کلی اصالت هر دارو در زمان ورود، در آزمایشگاه های رسمی کنترل می شود که متاسفانه داروهای کشف شده اصالت و تاییدیه هیچ یک از این آزمایشات را نداشته و غیرقانونی هستند و امحاء این داروها در فضای باز به دلیل انتشار آلودگی میسر نبوده و باید به وسیله دستگاه های خاصی و مطابق دستورالعمل های مربوطه عملیات امحاء صورت بگیرد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: داروهای مکشوفه عبارتند از داروهای محرک مغزی، مکمل های پروتینی و بدنسازی، داروهای مخدر و اقلام آرایشی و بهداشتی که اکثر آنها از استانداردهای بهداشتی برخوردار نبوده و معضل بسیار مهمی برای سلامت به شمار می آیند. بدین طریق که آزمایشاتی که بر روی داروها انجام شده با برچسبی که بر روی آنها حک شده مغایرت دارد که این عدم اصالت داروها و نگهداری غیرمجاز آنها را نشان می دهد.
 
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور اظهار داشت: لازم است مردم بدانند دارویی که از ورودی های قانونی وارد کشورمی شود، باید برچسب وزارت بهداشت داشته و به وسیله شرکتهای پخش دارو و داروخانه ها که حق توزیع و پخش و ارائه دارند عرضه شود.
 
ایدنی افزود: بسیاری از داروها هستند که باید در شرایط دمایی مناسب و به دور از نور نگهداری شوند زیرا نه تنها اثربخشی خود را از دست داده بلکه حاشیه امنیت را برای مصرف کننده نیز از بین می برند، لذا توصیه اکید ما این است که مردم ازداروخانه های رسمی و مراکزی که زیر نظر سازمان غذا و دارو هستند داروی خود را تهیه کنند.
 
وی در پایان گفت: استان خوزستان با توجه به اینکه دارای مرزهای دریایی و خشکی است، بیشتر در معرض قاچاق و خصوصا" دارو قرار دارد و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به طور جد و پیگیر برای جلوگیری از ورود این دسته داروهای قاچاق و مواردی که به هر دلیلی سلامت جامعه را تهدید می کند در آمادگی کامل به سر می برد.
 

دکتر حسین برزگر معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این زمینه گفت: در کشور ما داروهای مخدر و داروهای تقلبی از مبادی غیر رسمی توسط افراد سود جو و قاچاقچی وارد کشورمان می شود.
 
وی افزود: با توجه به روند رو به افزایش مصرف بی رویه و خود سرانه دارو و عوارض شدید داروها می بایست در نظر داشت که مصرف داروهای تقلبی که هیچ اطمینانی به شیوه تولید و نگهداری آنها نیست، اثرات سوء بسیاری بر سلامت جامعه خواهد داشت.
 
برزگر در ادامه اظهار کرد: قاچاق كالا يكي ازبهترين راههاي ورود ابزارهاي تهاجم فرهنگي به داخل كشوراست و گستردگي مرزها ونيز وجود مبادي و شيوه هاي متنوع قاچاق، مقابله با اين پديده را دشــوارتر ســاخته اســت










comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
comment
0
0
comment چرا بیمه به افراد سالمند وبزرگسال رحم نمیکند درمانگاه های تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی دیگر در ماه دوبار دارو که یک قلم باشد نمیدهند چرا؟ مثلا چشم های من که مشکل دارد هر سه ساعت باید قطره بزنم مگر قوطی قطره چقدر برایم می ماند ،چند روزه تمام میشود از داروخانه ها به صورت آزاد تهیه میکنم چون یکبار بیشتر درمانگاه ها در ماه دارو نمیدهند،یا آن کسی که فشار خون دارد یا کم خون است قرص آهن میخورد...،این قانون های مسخره را فقط برای مردم بی بضاعت و فقیرطرح ریزی میکنید چرا رسانه ها این مشکلات مردم را پیگیری نمیکنند؟؟؟ مسئولین باید پاسخگو باشند
comment
راشدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
comment
0
1
comment باسلام
جا دارد از زحمات جناب دکتر برزگر معاونت محترم غذا و داروی استان تشکر و قدردانی شود.
ایشان در مدت مسئولیتشان واقعا زجمات و تلاشهای فراوانی بخصوص برای بیماران صعب العلاج کشیده اند.انشالله موفق باشند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
comment
0
0
comment بر اساس بررسی به عمل آمده این داروها جزءمکشوفات نیروی انتظامی منطقه امیدیه بوده و معاونت غذا وداروی دانشگاه هیچ نقشی در ضبط آنها نداشته اند لذا اخلاقی نیست که رییس دانشگاه این مورد را به عملکرد واحدهای خود منتصب کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار