شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۷۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۲
گویی توطئه ای ملی در این خصوص در جریان است که می‌بایست برای مقابله با آن، همه مدیران سازمان در همه شهرستان ها، شهرها و کل کشور آماده باشند و مانع از دامن گیر شدن محیط بانان خدوم در آن شوند. اتفاقی که شاید تجلی آن، پیامک هایی باشد که برخی محیط بانان درباره اش سخن می‌گویند.
به رغم لغو شدن وعده تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی در حمایت از محیط بانان، یکی از مدیران استانیِ سازمان محیط زیست با نگارش نامه ای خطاب به واحدهای تابعه اداره کل استان خود، موجب تعجب دوست داران و فعالان محیط زیست و محیط بانان را فراهم آورد.

به گزارش «شوشان»، در پی شهادت سه تن از محیط بانان مظلوم کشورمان و مجروح شدن برخی از همکاران ایشان در درگیری با شکارچیان بی رحم، فراخوانی در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی منتشر شد که در آن، فعالان محیط زیست و دوست داران حیات وحش کشورمان به حضور در تجمعی به این منظور مقابل مجلس شورای اسلامی دعوت شده بودند، بلکه به این شیوه بتوان توجه ها را به محیط بانان جلب کرد و مانع از تداوم خشونت بی حد و اندازه ای شد که این روزها بیشتر از همیشه در کمین محیط بانان نشسته است.

تجمعی که قرار بود امروز صبح (روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه ساعت ۸ صبح) مقابل در اصلی مجلس شورای اسلامی برگزار شود اما به دلایلی لغو شد؛ یکی از این دلایل، اطمینانی بود که علی محمد شاعری، از جمله مدیران سابق سازمان محیط زیست و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی به وقوف نمایندگان ملت به مشکلاتی که محیط زیست و سازمان مربوطه با آن دست به گریبانند، داد و پیرو آن، ارائه پیشنهاد شکل گیری وزارت محیط زیست و پیگیری این موضوع در مجلس را راه حل این موضوع معرفی کرد.

این در حالی بود که انتشار وعده برگزاری این تجمع، واکنش هایی را نیز سبب ساز شده بود. از جمله پیامکی که گفته می‌شد مضمون آن، برخورد شدید با محیط بانانی‌ست که قصد دارند در این تجمع حضور به هم رسانده و حقوق از دست رفته خود را مطالبه کنند. پیامکی که در آن قید شده بود برای برخورد با حضور احتمالی محیط بانان در این تجمع، نامه ای از جانب حراست سازمان به ادارات ایشان زده شده و حتمی بودن برخورد با محیط بانانی که در تجمع حضور به هم رسانند، مورد تاکید قرار گرفته است. هر چند شاهد و گواهی برای صحت این ادعا وجود نداشت، الا پیامک های هشدار در این خصوص که اساسا ارزش استنادی ندارند.
 

اما ماجرا در این ادعا متوقف نشد و امروز نامه ای منتشر شد که در آن یکی از مدیران یکی از ادارات استانی محیط زیست، به صراحت بر ادعاهای طرح شده در این خصوص مهر تایید زده بود. نامه ای رسمی که در آن آقای مدیر به ادارات تابعه اداره استان خود درباره این تجمع هشدار داده و ضمن سودجو قلمداد کردن بانیان این تجمع، هدف ایشان از برگزاری این تجمع را «تخریب مسئولین تحت عنوان حمایت از محیط بانان» خوانده بود!

ادعایی که در عنوان نامه پیوست شده قابل مشاهده است؛ با اینملاحظه که این مدیر استانی پا را از این ادعا فراتر گذاشته و احتمال داده که وعده برگزاری تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی در پایتخت، به برگزاری تجمع های مشابه «در مراکز تصمیم گیری دولتی» و حتی تکرار آن در استان محل خود منجر شود و از این رو از مدیران تحت امر خود خواسته تا در «هوشیاری کامل» باشند!

گویی توطئه ای ملی در این خصوص در جریان است که می‌بایست برای مقابله با آن، همه مدیران سازمان در همه شهرستان ها، شهرها و کل کشور آماده باشند و مانع از دامن گیر شدن محیط بانان خدوم در آن شوند. اتفاقی که شاید تجلی آن، پیامک هایی باشد که برخی محیط بانان درباره اش سخن می‌گویند و با نشر آن در فضای مجازی، حق مسلمشان برای فریاد زدن دردی که گلویشان را می‌فشارد و نادیده گرفتنش، جان برخی همقطارانشان را در ماه های اخیر ربوده، یادآور می‌شوند.

این در حالی است که از سوی دیگر، آن دسته از فعالان محیط زیست کشورمان که وعده شرکت در این تجمع را داده بودند، اصرار دارند که این اتفاقات، نشانه آشکاری از نابسامانی اوضاع محیط زیست کشورمان است و با تکیه بر این نامه، می‌توان دریافت که برای برخی از مدیران سازمان، برگزاری تجمع جهت پیگیری حقوق محیط بانان بسیار مهم تر از مقابله با معضلاتی است که محیط زیست و سازمان با آن دست به گریبانند.

معضلاتی که حقوق اندک محیط بانان و بی دفاع بودن ایشان مقابل شکارچیان بی رحمی که از آتش گشودن روی هم نوعان خود نیز ابایی ندارند، تنها نمونه هایی از آن هستند اما مسئولان به جای رسیدگی به آنها، تمام هم و غم شان را بر مهار تجمعات و سیاسی خواندن انگیزه برگزار کنندگان این تجمعات گذاشته‌اند؛ آن هم تجمعی که قرار بود مقابل خانه ملت برگزار شود و نمونه های فراوانی از آن در این این مکان رخ داده و می‌دهد.

با این حساب عجیب نیست اگر ببینیم محیط بانان از دریافت پیامک های خاص و مشاهده نامه ای در این خصوص ناراحت و حتی عصبانی باشند و این گونه برداشت کنند که تا زمانی محیط بان خوبی خواهند بود که چشم بر همه چیز بسته و جانشان را کف دست گرفته و با همه کمبودها بسازند و بسوزند، که در غیر این صورت اقداماتشان سیاسی خواهد بود و سر و کارشان با حراست خواهد افتاد!

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
comment
0
1
comment ازشوشان بابت انتشاراین سند تشکرمیکنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار