برخورد دستگاه قضا با عوامل فساد اقتصادی خوب بود ولی انتظار داریم این برخوردها جدی تر باشد تا هیچ کس در این کشور برای انجام امور خلاف شرع خود امنیت نداشته باشد.

"> در نماز جمعه این هفته خوزستان چه گذشت؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸

برخورد دستگاه قضا با عوامل فساد اقتصادی خوب بود ولی انتظار داریم این برخوردها جدی تر باشد تا هیچ کس در این کشور برای انجام امور خلاف شرع خود امنیت نداشته باشد.

 

آیت الله حیدری: عربستان منتظر ضربه از درون باشد

امام جمعه موقت اهواز گفت: عربستان که اکنون به کشوری برای ضربه زدن به کشورهای مسلمان منطقه تبدیل شده است منتظر ضربه از درون باشد. آیت الله محسن حیدری آل کثیر در نماز جمعه اهواز اظهار کرد: برخورد دستگاه قضا با عوامل فساد اقتصادی در کشور خوب بود ولی ما انتظار داریم این برخوردها جدی تر و گسترده باشد تا هیچ کس در این کشور برای انجام امور خلاف شرع و قانون خود امنیت نداشته باشد. وی افزود: اعلام حکم متهمان فساد بانکی اخیر باعث رضایت مردم از سرعت عمل قوه قضائیه در برخورد با دانه درشتهای اقتصادی در کشور شده است.نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری حادثه بمباران اتمی هیروشیمای ژاپن توسط آمریکا گفت: کشوری به این پیشینه وحشیانه و ددمنشانه امروز در مقابل کشورهایی مثل ایران که به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی هستند ایستادگی می کند و این موضوع نشان از بی عدالتی های موجود در دنیا دارد ولی ملت ایران در برابر بی عدالتی عقب نشینی نمی کند.

خطیب جمعه اهواز خواستار لغو سیاست کنترل جمعیت در کشور شد و گفت: این سیاست در سالهای پس از جنگ تحمیلی تصویب شد و برای اجرای آن تبلیغات بسیاری صورت گرفت و به صورت یک فرهنگ در میان مردم ایران تبدیل و موجب شد جمعیت کشور رشد چندانی نداشته باشد.

حیدری با هشدار نسبت به پیر شدن جمعیت در سالهای نه چندان دور و اضافه شدن ایران به یکی از کشورهای پیر دنیا در صورت تداوم این سیاست، تاکید کرد: ادامه سیاست کنترل جمعیت ایران را با مشکلات خطرناک فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... مواجه خواهد کرد.

وی افزود: به تدریج باید سیاست کنترل جمعیت لغو شود و امکانات و تسهیلات لازم برای افزایش جمعیت در اختیار جامعه قرار گیرد.

این مدرس حوزه علمیه خواستار تشریح و تبیین اهمیت افزایش جمعیت و لغو این سیاست از طریق رسانه ها، ائمه جمعه مساجد، صدا و سیما و دیگر محافل عمومی و سخنرانیها شد.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه عربستان منتظر ضربه از درون باشد، تصریح کرد: این کشور که امروز به عاملی برا غرب برای سرکوب و دشمنی با کشورهای مسلمان منطقه تبدیل شده است، امروز گرفتار مشکلات فراوانی در داخل شده است. امروز مردم عربستان از دست ظلم و جنایت این کشور به ستوه آمده اند و علیه حاکمان این کشور قیام کرده اند به گونه ای که حکام عربستان باید به فکر سرنگونی خود باشند.

امام جمعه بهبهان: مدعیان حقوق بشر خود بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند

امام جمعه بهبهان گفت: در دنیای امروز کسانی دم از حقوق بشر می‌زنند که خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان هستند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با تبریک ولادت امام حسن (ع) به روز کرامت اشاره کرد و گفت: همواره و در طول سال باید قشر ضعیف جامعه را حمایت کرده و اجازه ندهیم فشار مضاعفی بر آنان وارد شود.وی افزود: این حمایت‌ها را نیز باید ضمن گسترش آن در میان آحاد مردم، در ماه مبارک رمضان و به خصوص این هفته افزایش داده و محرومان جامعه را اکرام کنیم.

امام جمعه بهبهان به روز حقوق بشر نیز اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز کسانی دم از حقوق بشر می‌زنند که خود حتی ذره‌ای این حق‌ها را ادا نکرده و باعث می‌شوند عده زیادی از مردم جهان در خاک و خون غلت بزنند.

وی تصریح کرد: این دولت‌ها که خود باعث ایجاد جنگ در بسیاری از کشورهای دنیا شده‌اند و با بمباران هسته‌ای یک شهر بیش از 160 هزار نفر را کشته و آثار سوء زیادی را تا به امروز در آن باقی گذاشته‌اند، مدعی حقوق بشر بوده و ما را به نقش آنها محکوم می‌کنند.

ابوعلی در ادامه ضمن تاکید بر استفاده کامل از شب‌های قدر تصریح کرد: در این شب‌ها قرآن کریم، سخن خداوند و معجزه اسلام نازل شده و دعا و عبادت در آنها، ارزش بسیار زیادی دارد که هر مسلمانی باید از آن نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که سرنوشت یک سال ما در این شب‌ها رقم خورده و باید با عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال، سرنوشتی خوب را برای خود رقم بزنیم.

خطیب جمعه بهبهان در پایان به روز خبرنگار اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به خبرنگاران، خواستار انعکاس اخبار و درددل‌های مردم به مسئولان به دست آنان شد.

آیت‌الله محمدی اصفهانی: انقلابیون جهان پیوستگی خود را برای پیروزی حفظ کنند

امام جمعه آبادان گفت: اجماع جهانی به نفع ملت ایران، سوریه و فلسطین است و انقلابیون سراسر جهان باید پیوستگی خود را تا رسیدن به پیروزی حفظ کنند.

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در محل مصلای آبادان اظهار کرد: کشور سوریه در بخش‌هایی از خاکش گرفتار جنگ، خون‌ریزی و جنایت است.

وی ادامه داد: حجم جنایت در این کشور به قدری است که نه تنها تروریست‌های سوریه در اتحاد شوم عربی، غربی و صهیونیستی جمع شده‌اند بلکه کشورهایی مانند ترکیه نیز وارد اتاق فکر آنها شده‌اند.

امام جمعه آبادان افزود: کشور‌های غربی و صهیونیست با اقدامات خود می‌خواهند انقلابیون جهان و به خصوص جوانان انقلابی کشورهای اسلامی را از ادامه مبارزه و الگو گرفتن از انقلاب ایران اسلامی دور کنند.

وی با اشاره به بعضی اخبار بنگاه‌های سخن پراکنی کشور‌های غربی در این راه گفت: استعمار و صهیونیسم به دنبال آن است که نشان دهد اجماع جهانی بر علیه ایران و ملت مسلمان ایران است.

اصفهانی تصریح کرد: با شایعات و اخبار کذب چند کشور منافی با حقوق بشر و انسان‌ها نمی‌توان اخبار همه کشورهای جهان را در راستای ضدیت با ایران تحلیل کرد.

وی با اشاره به ادعای دفاع از حقوق بشر استکبار جهانی افزود: آمریکا خود در نقض حقوق بشر رکورددار است و انقلابیون سراسر جهان باید پیوستگی خود را برای رسیدن به پیروزی نهایی حفظ کنند.

خطیب نماز جمعه آبادان در ادامه خطب‌های خود با اشاره به ورود درب‌های حرم مطهر مولای متقیان حضرت علی (ع) همزمان با شب شهادت این بزرگوار به شهرستان آبادان گفت: شهروندان آبادانی در روز بیستم ماه مبارک رمضان شاهد نورانی شدن شهرشان توسط درب‌های بارگاه مطهر امیر بیان امام علی (ع) خواهند بود.

وی افزود: شهروندان آبادانی در روز بیستم ماه مبارک رمضان با ورود به مصلای بزرگ شهر خود را برای کسب برکات از این منبع نعمت در ایام شهادت بزرگ مرد اسلام مولای متقیان، آماده کنند.

محمدی اصفهانی با اشاره به شب‌های قدر و حضور جوانان و نوجوانان در این شب‌ها گفت: حضور جوانان و نوجوانان در مراسم شب‌های قدر و احیاء کمرنگ است.

وی ادامه داد: حضور کمرنگ جوانان و نوجوانان آبادانی به بعضی از اعمال سلیقه‌های شخصی و برگزار نشدن اصولی این مراسم برمی‌گردد.

امام جمعه آبادان افزود: امکاناتی که در این شب‌ها در اختیار شهروندان قرار دارد باید اصولی‌تر و منظم‌تر برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به ساعات حمل‌ و نقل شب زنده داران در مراسم احیا گفت: طبق برنامه اعلام شده، اتوبوس‌ها از ساعت 23 شب تا 4 بامداد برای رفت‌وآمد شهروندان فعال هستند.

محمدی اصفهانی افزود: این ساعات طولانی ممکن است جوانان، نوجوانان، افراد سالخورده و بیماران را خسته کند بنابراین حضور کم‌تری در این شب‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: توصیه من به طلبه‌ها و برنامه‌ریزان آن است که سلیقه‌های شخصی خود را اعمال نکنند و ساعات محدودتر و منطقی‌تری را برای این مراسم برنامه‌ریزی کنند.

خطیب نماز جمعه آبادان عنوان کرد: متولیان امر با برنامه‌ریزی اصولی کاری کنند که این مراسم جمعی با منطق و حضور همه آحاد شهروندان آبادانی برگزار شود.

محمدی اصفهانی در ادامه خطب‌های خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد شرکت‌های دانش بنیان گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر فناوری‌های نانو و شرکت‌های دانش بنیاد ما را در راه تأسیس کارخانه‌ها و استفاده از نیروهای جوان کشورمان ترغیب می‌کند.

وی ادامه داد: شهرستان آبادان از ظرفیت‌های ویژه‌ای در نیروی انسانی و منابع طبیعی برای رسیدن به خود کفایی کشور دارا است.

امام جمعه آبادان افزود: مسئولان شهر باید آگاه باشند و با تأسیس کارخانه‌ها و شرکت‌ها جوانان بیکار شهرستان آبادان را حمایت کنند و در راه فرمایشات مقام معظم رهبری گام‌های اساسی بردارند.

محمدی اصفهانی در پایان با اشاره به 17 مرداد و روز خبرنگار گفت: ضمن تبریک این روز به همه اصحاب رسانه از خبرنگاران می‌خواهم که همچون گذشته در هم سویی با نظام رسالت خود را در جامعه ایفا کنند.

امام جمعه هندیجان: استکبار جهانی دنبال تسلط بر کشورهای اسلامی است

امام جمعه هندیجان گفت: تحولات سوریه نشانه‌ای از تلاش‌ها برای تسلط استکبار جهانی بر کشورهای اسلامی برای شکستن محور مقاومت در برابر زورگویی رژیم غاصب صهیونیستی است.

حجت السلام عبدالحسن بهبهانی‌پور امروز در خطب‌های نماز جمعه این هفته در هندیجان با اشاره به لیالی قدر اظهار کرد: مسلمانان با مناجات و برگزاری مراسم احیا خود را به خداوند نزدیک می‌کنند زیرا این شب‌ها از همه شب‌های عالم بالاتر است.

وی ادامه داد: مردم مسلمان هندیجان با برگزاری مراسم شب‌های قدر خود را برای رسیدن به معنویات الهی، کسب فیوضات عرفانی و نزول همای سعادت بر مسلمانان نزدیک‌تر می‌کنند.

بهبهانی‌پور در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به اوضاع کشور سوریه گفت: تحولات سوریه نشانه‌ای از تلاش‌ها برای تسلط استکبار جهانی بر کشورهای اسلامی برای شکستن محور مقاومت در برابر زورگویی رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی افزود: بررسی جریانات امروز کشور سوریه نشان می‌دهد که گروه‌های مسلح در این کشور مردم و شهروندان سوری نیستند.

امام جمعه هندیجان ادامه داد: این افراد گروه‌های مسلحی هستند که از خارج هدایت شده و دسیسه‌ای غیر حضوری بر علیه مردم مسلمان سوریه است.

وی در ادامه با اشاره به نقش آمریکا در خاورمیانه گفت: آمریکا به دنبال یک جریان فتنه برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است.

بهبهانی‌پور ادامه داد: آمریکا به دنبال شکستن خط اول مقاومت و توطئه در میان ملت‌های مسلمان است.

وی با اشاره به کشتار مردم مسلمان میانمار در شرق آسیا عنوان کرد: حقوق بشر ابزاری در دست کشورهای استعماری برای ادامه توزیع نابرابر قدرت و سلطه‌گری مستکبران است.

امام جمعه هندیجان ادامه داد: بی‌تفاوتی سازمان ملل نسبت به کشتار مردم مسلمان میانمار نشان می‌دهد که حقوق بشر یک سراب و افسانه‌ای برای فریب انسان‌های ناآگاه است.

بهبهانی‌پور در پایان گفت: مردم مسلمان در سراسر جهان به خصوص ایران اسلامی در شناختن این دسیسه‌ها و فریب‌های کشورهای غربی آگاه و هوشیار هستند.

امام جمعه خرمشهر:مسئولان تلاش خود برای کنترل قیمت‌ها ادامه دهند

امام جمعه خرمشهر گفت: مسئولان تلاش خود را برای کنترل قیمت کالاها و خدمات بیش از پیش ادامه دهند.

حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در محل میعادگاه مسجد جامع خرمشهر اظهار کرد: کنترل جمعیت همواره از دیرباز مورد دغدغه بشریت بوده به طوری که بعد از انقلاب شعار "فرزند کمتر زندگی بهتر" به دلیل شرایط خاص اقتصادی آن دوران مورد توجه بود.

وی افزود: با کمال تاسف هم‌اکنون با آن شعار و برنامه، شاهدیم این طرح زمینه‌ای برای کاهش آمار جوانان در کشور ایران اسلامی شده است.

وی اضافه کرد: برخی از مسئولان کنترل جمعیت در کشور ما، به سادگی از همه مسایل و واقعیت‌های موجود در بحث کنترل جمعیت چشم پوشی کرده‌اند.

خطیب جمعه خرمشهر خاطرنشان کرد: آنان کنترل جمعیت، تنظیم خانواده و بهداشت زادآوری را دقیقاً در همان الگوی غربی، با همان دلایل و با همان راهبردها و منابع پی می‌گیرند.

موسوی در ادامه اظهار داشت: پیامبر اکرم سه سال سخت‌ترین شرایط تحریم اقتصادی را بر خود و اهل بیت خود تحمل کرد به گونه‌ای که هر دانه خرما برای هفت نفر تقسیم می‌شد ولی امروزه شیعیان به بهانه شرایط سخت زندگی، به یک فرزند و یا دو فرزند قانع می‌شوند.

وی افزود: داشتن یک یا دو فرزند در جامعه شیعه و اسلام خیانت است و این امر غیر از تن‌پروری و رفاه طلبی بیش نیست.

وی ادامه داد: برای تقویت پایه اعتقادی خود و فرزندان خود چاره‌ای جز تقویت اعتقادات خود وجود ندارد و تا زمانی که نتوانیم پایه‌های اعتقادی خود و فرزندان خود را تقویت کنیم باید از سایت‌های مختلف و ماهواره‌ها بهراسیم.

وی با اشاره به گرانی‌ها و بالا رفتن قیمت کالاها در ماه مبارک رمضان گفت: مسئولان باید تلاش خود را نسبت به کنترل قیمت کالاها و خدمات بیش از پیش ادامه دهند.

امام جمعه خرمشهر در پایان خواستار توجه به هم‌نوعان خود شد و افزود: همانطور که توقع داریم که سفره‌های خود را رنگین کنیم باید نسبت به دیگران همین نظر را داشته باشیم.

امام جمعه شوشتر: سوریه قلب مقاومت در منطقه است

امام جمعه شوشتر گفت: سوریه به عنوان قلب مقاومت در منطقه است و حمایت از این کشور وظیفه مسلمانان است.

حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شوشتر اظهار داشت: سوریه قلب تپنده مقاومت در منطقه است و دشمن تلاش دارد تا قلب اسلام و مقاومت را در منطقه از تپش بازدارد و به این دلیل نباید برخی کشورهای مسلمان با استکبار همراه شوند.

وی با اشاره به اینکه دشمن بر حمایت از تروریست‌ها در سوریه تاکید دارد، افزود: دشمن پیدا و پنهان از تروریست‌های سوری حمایت می‌کند و این بهترین فرصت برای مشخص شدن چهره پلید استکبار است که خود شعار حقوق بشر و حمایت از مبارزه با تروریست را سر می‌دهد ولی در شرایط کنونی از طریق ترکیه تروریست‌ها را حمایت می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر بیان کرد: در شرایط کنونی وضعیت در سوریه رو به بهبود است و ارتش برای امن کردن شهرها در حال فعالیت است ولی در این کشور تنها اسرائیل و آمریکا فتنه نمی‌کنند بلکه برخی کشورهای منطقه نیز با اهداف شوم استکبار همراهی می‌کنند که این اقدامات جای تأسف است.

سلیمانی با اشاره به اینکه شب‌های قدر مجالی برای مغفرت و توبه است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا از فرصت ماه مبارک رمضان به بهترین وجه ممکن استفاده شود و بهترین ساعات این ماه عزیز که لیالی قدر است باید به بهترین وجه ممکن درک شود و از ساعات این شب‌های گران‌قدر استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه باید برای شناخت ساعات این ماه تلاش زیادی کرد: درک صحیح از فیوضات این ماه به دلیل گستردگی بسیار دشوار است و باید کوشید تا در فهم صحیح از فضیلت این ماه بزرگ گام برداریم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: شهرستان شوشتر از بهترین شهرهایی است که در امور مذهبی بسیار فعال است و باید کوشید تا در برپایی لیالی قدر، محافل انس با قرآن، جشن‌های نیمه رمضان و... نیز موفق باشیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار