اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۸۱۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
در دولت من 30 میلیارد مترمکعب آب برای خوزستان مهار شد و می بینید هر روز جلوی کارون صف می بندند که می خواهید با این زحمت ها مقداری آب به این استان انتقال دهید. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اقدامات انجام شده در زمینه مهار آبها در استان های یادشده با بودجه ملی انجام شده است و این آب ها نباید آنجا بد مصرف شوند.
ایرنا: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اشکالات موجود در تولید و مصرف آب باید رفع شود گفت: قسمت زیادی از آب ها در جاهای پرآب است که بسیاری از آنها نیز تلف می شود.

 آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر چهارشنبه پس از بازدید از روند احداث تونل انتقال آب در شهرستان کرمان در نشست شورای آب استان با بیان اینکه انتقال آب از یک استان به استان دیگر یک سیاست کلی است افزود: تونل انتقال آب استان کرمان یک کار ماندنی است که می تواند خشکسالی ها را حداقل برای 100 سال جبران کند. وی گفت: کار با آب حیات و زندگی است و به هر قیمتی باید این کارها را انجام دهیم.

وی ادامه داد: این کارها در این بیابان ها و کوه ها صورت می گیرد تا مردم آب داشته باشند، زندگی کنند و کشور راحت باشد و در بسیاری از استان های کشور این کارها انجام می شود که این کارها در استان کرمان نظم بسیار خوبی گرفته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قرارگاه خاتم، تونلی را در غرب کشور در دست ساخت دارد که در قطعات نهایی است و این کار در زمان جنگ آغاز شد زیرا در آن دوران در زمان یکی از عملیات ها رودخانه عظمیی را دیدیم که آب را به پشت سد عراق می برد. 

وی اضافه کرد: از این طرف نیز با کم آبی سیستان و بلوچستان هنوز هم آب هایی به سمت پاکستان می رود که ما آنها را مهار نمی کنیم. هاشمی رفسنجانی گفت: به دستور رهبری سیاست های کلی مصرف آب از سرچشمه تا مصرف نوشته و از سوی ایشان نیز امضا و سال ها ابلاغ شده اما چون دولت سابق اعتمادی و علاقه ای به سیاست های کلی نداشت، همین طور مانده است.

وی افزود: در دولت من 30 میلیارد مترمکعب آب برای خوزستان مهار شد و می بینید هر روز جلوی کارون صف می بندند که می خواهید با این زحمت ها مقداری آب به این استان انتقال دهید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اقدامات انجام شده در زمینه مهار آبها در استان های یادشده با بودجه ملی انجام شده است و این آب ها نباید آنجا بد مصرف شوند. وی بر مطالعه سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در مورد آب تاکید کرد و گفت: اگر این سیاست ها را مد نظر قرار دهیم بخش زیادی آب را می توانیم مهار کنیم.

وی بر توسعه آبخوان ها در سطح کشور تاکید کرد و گفت: آبخیزداری در کشور ما ناقص است و اگر این کار صورت بگیرد آبها محفوظ شده و زیر زمین باقی می ماند و هم اینکه دشت ها سبز و محفوظ باقی می ماند.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه کارهای بزرگ آبی زیادی در کشور می توان انجام داد گفت: در هشت سال خیلی ضرر کردیم و این طرح ها همه ناتمام باقی ماند.

وی اضافه کرد: اجرای تونل انتقال آب باقیات صالحاتی برای کسانی است که این کارها را انجام داده اند و این اقدام چند نسل مردم کرمان را ممنون می کند. 

وی گفت: در مصرف نیز نزدیک 90 درصد آبی که به این گرانی به دست می آید، به صورت نادرستی مصرف می شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر آبیاری علمی در بخش کشاورزی مد نظر قرار گیرد می توانیم بهره وری فراوانی از منابع آبی موجود داشته باشیم.

وی بیان کرد: در دولت خود تلاش کردیم آبیاری علمی انجام شود که تعطیل شد و در دولت یازدهم نیز به مصرف بهینه منابع آبی توجه لازم صورت گرفته است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین به اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در استان کرمان به سمت آبادانی های ماندگار در حال حرکت هستید.

وی افزود: امروز دانشی در دنیا وجود دارد که می توانند بخارهای بالای دریاها را هدایت کنند تا در مناطق مورد نظر فرود آیند.

وی گفت: ما تجربه ای در این زمینه داشته ایم که ناموفق بوده است و در این شرایط نباید اجازه داد آب موجود از دست برود و باید نعمت خداوند را حفظ کنیم.

تونل انتقال آب در 2 فاز به طول 38 کیلومتر آب را از سد شهیدان امیرتیموری (صفارود) در شهرستان رابر استان کرمان به دشت مرکزی منتقل می کند.

عملیات اجرایی فاز نخست این طرح آذر سال گذشته و عملیات اجرایی فاز دوم آن تیرماه امسال آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام (چهارشنبه) با استقبال امام جمعه و استاندار و جمعی از مسئولان استان برای انجام سفری دو روزه وارد کرمان شد.

وی صبح امروز در نشست صمیمانه با مسئولان دانشگاه آزاد کشور و مدیران استان کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری شرکت کرد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۹
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
comment
0
1
comment وای بحال مملکتی که مسئولان ارشد ان فقط در جهت تامین منافع زادگاه خود عمل میکنند
comment
خوزستاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
comment
0
1
comment مشخص بود كه تمام اين سياست هاي انتقال آب زير نظر ايشون هست،
شايد ميخواد رونق اقتصادي و آباداني رو از مرزهاي كشور به سمت مركز هدايت كنه، چرا كه حفظ اون راحت تر هست و چشم دشمنا بش نيست.
اگر اين باشه كاري كه پيشبيني نكرده اين هست، كه در آينده نزديك، مناطق مرزي از جمله خوزستان خالي از سكنه ميشه، از كنترل خارج ميشه و همون هايي كه در مناطق مرزي ازشون وحشت داشتند به سمت مركز كشور ميان.
درست ميگه ١٠٠ سال عقب ميندازه ولي مهم اينه كه سال ١٠١ چه اتقاقي براي ايران ميافته....!!
مردم حقشونه بدونن سياست مدار ها چه خوابي براشون ديدند، نبايد مردم [...] فرض بشن و هر نسخه اي به نظر خودمون برا مردم درست هست بپيچيم....!!
بد نيست يك مقدار از كشورهاي ديگه و مشورت هايي كه با مردمشون به عنوان همه پرسي در زمان تصميم گيري هاي مهم ميكنن توجه بشه.
comment
تغییر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
comment
1
1
comment شوشان یادت رفته خبر زدی مرعشی و فروزنده و شمخانی حامیان شریعتی هستند.
مرعشی که یکی از پولدارترین ادم های ایران است و به گفته شما حامی دکتر شریعتی است جوابگو باشد .هم به سوالی مبنی بر از کجا اورده ای وهم به خاطر انتقال اب.
شما هم این همه برای استانداری شریعتی تلاش کردید که ایشان بیاد مرتب عکس بگیره و از این ساختمان و فلان ساختمان بازدید کنه.
دنیا احتیاج به اصلاحات زیاد دارد از جمله قوانین و طرح و برنامه نه اینکه رویه احمدی نژادی ادامه یابد و مدیران فقط شعار دهند و آمار های دروغین دهند.
این شریعتی نه طرح دارد و نه برنامه.
الان من به شما چند قانون را یاد اوری میکنم که باعث عقب ماندگی استان است.
گمرک صادرات و واردات که در ایران بسیار بالا است.
طرح گشت ارشاد که [...] امیز است.
فرستادن پارازیت بر ماهواره.
قانون کچل کردن[...]
قانون [...]دگر اندیشان.
فیلترینگ اینترنت.
عدم آزادی در داشتن ماهواره و عدم آزادی در برگزاری کنسرت و ده میلیون قانون دیگرو
استانداری که عرزه دارد باید طرح و برنامه داشته باشد و به دنبال قانونکذاری ابدی و تغییر ناپذیر باشد.
ولی شما و شریعتی نه برنامه دارید و نه طرح.
حالا این اصلاح طلب استاندار شد چه فرقی کرد.
امیر حیات مقدم هم به گفته برخی اصولگرا بود ولی در عمل به سمت تغییر و اصلاحات رفت و بارها وبارها از نیروی انتظامی انتقاد کرد و یا دکتر مقتدایی که به دنبال تغییر بود.
هم امیر حیات مقدم که از فرماندهان ارشد سپاه بود و هم دکتر مقتدایی که سابقه نمایندگی داشت نتوانست کاری کند.
و به نظر بنده دلیل در نبود فرهنگ و اخلاق سالم در ایران و کل دنیاست زیرا مردم بسیار خود خواه هستند.
اگر فرهنگ در جامعه بالا رود و مهربانی جایگزین تندی و توحش شود آن وقت پیشرفت می آید.
شما سعی کن یاد آوری کنی که تمام مردم باید متساوی الحقوق باشند.و قوانین برای همه لازم الجرا شود از شاه تا مردم.
فرهنگ و طرز تفکر لازمه پیشرفت است و نه تبلیغات سر کاری.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
comment
0
1
comment آقای رفسنجانی کارشناسی آب دارد یا مهندسی محیط زیست ؟؟؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
comment
0
1
comment آبادی خوزستان چی میشه! هر کسی مال هر کجا که باشه به فکره آبادی دهات های خودشون هستن ،خوزستان مظلوم چون افراد بلند پایه نداره در رده های ریاست جمهوری ، تشخیص مصلحت، اینطوری لگد مال میشه ،پس این تفکرات ملی است؟!
ملی اندیشیدن یعنی همه جای ایران عزیزمان را به یک چشم دیدن. نه فقط تهران را دیدن نه فقط کرمان را دیدن و نه فقط اصفهان را دیدن، پس خوزستان مظلوم فقط برای نفتش و دلارهای نفتی که نصیبتان میکند خوب است اما برای آباد کردنش هیچ تلاشی نمیشود
حالا استانهای دیگر برای آباد شدنشان استان خوزستان را دچار زحمت و عذاب کردند ما از استانهای دیگر چه نصیبی بردیم ؟؟؟که شما دارید ما نداریم ،با دلارهای نفتی که از خوزستان در می یاد میشه یک کشور را خرید ، تعجب ما مردم خوزستان اینه که چرا ما تاثیریشو نمی بینیم ،که البته میدانیم . قربونه خدا برم که همه ی ثروت را یک جا نصیب خوزستان کرده ولی متاسفانه ما از آن بی بهره ایم چون زیادی ملی فکر میکنیم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
comment
0
1
comment لطفا در حیطه ی کارشناس خودتون نظر بدید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
comment
0
0
comment در حال حاضر برنامه انتقال آب كارون به استان هاي مركزي با سرعت هرچه تمام درحال اجراست و بيش از ٩٥درصد كار تونل بهشت آباد به اتمام رسيده است. درحالي كه ظرفيت حوضه زاينده رود ٩٠٠ ميليون متر مكعب آب است ،با انتقال آب كارون به زاينده رود اين ميزان به يك ميليارد ودويست ميليون متر مكعب افزايش يافته است كه عمدتا به مصارف كشاورزي و برنجكاري و آبگيري بزرگترين آكواريوم خاورميانه در اصفهان ، و... مي رسد، درحاليكه برنجكاري را در خوزستان ممنوع كرده اند و مسئولين، به مردم خوزستان گفته اند انتقال آب كارون براي تأمين آب شرب اين استان هاست، لازم به ذكر است كل نياز آب شرب سه استان مركزي فقط دويست ميليون متر مكعب است. با يك حساب سرانگشتي مشخص مي شود كه با چه اهداف سياسي، بر انتقال غيرقانوني آب كارون سرپوش گذاشته اند. اين انتقال آب در درجه اول تحت تأثير مافياي آب كه در تمام دولت هاي قبلي بعد از رياست جمهوري رهبر انقلاب، كه همه از استان هاي مركزي و كويري بوده اند و در روياي تصاحب آب، اقدام به انتقال مقادير غير مجاز از رودخانه هاي خوزستان نموده اند صورت مي گيرد ، در حال حاضر نيز تقريبا كمترقدرت سياسي ياراي مقابله با اين مافياي آب را دارد( لطفا موضوع هلال خصيب را هم در اينترنت سرچ كنيد)، اكنون رود كارون براي ادامه حيات طبيعي خود به پنج ميليارد متر مكعب آب نياز دارد در حاليكه فقط ٢ميليارد به آن اختصاص مي يابد كه بيش از نيمي از آنچه هم در بستر اين رود جريان دارد فاضلاب و پسآبهاي كشاورزي است، كه باعث افزايش بيماري هاي مختلف در استان گرديده است. از همه اينها گذشته بخش قابل توجهي از محصولات پايه كشاورزي و شكر، نفت و گاز و پتروشيمي و صنايع فولاد، به استان هاي ديگر فرستاده ميشود كه در آنجا كارخانجات مختلف ماشين سازي، توليدات مصرفي مختلف ، همچنين انواع كيك شيريني توليد ميشود كه ارزش افزوده آن به جيب ديگران مي رود و حتي درين زمينه نيز جوانان خوزستان بيكارتر و بيكارتر ميشوند، يك نمونه اسفبار اين است كه كشت نيشكر با مصرف آب زياد و پسآب هاي آلوده كننده و زباله هاي آلوده ساز محيط، در خوزستان صورت مي گيرد و اما بيشتر محصول شكر آن صرف توليد گز اصفهان و قطاب يزد و ... مي شود. آتش سوزي عظيم پتروشيمي بوعلي كه به تازگي رخ داد و مسئول تأسيسات آن بخاطر بي دقتي بركنار شد ،نيز حاكي از موضوع بهره برداري هاي كلان از منابع خوزستان بدون اختصاص امكانات امدادي و استاندارد درين صنايع است. بنا به گفته دكتر مختاري استاد دانشگاه چمران،:" مسئولين كشوري به خوزستان بعنوان يك كارگاه (توليد منابع) براي كشور نگاه مي كنند". مشخص است كه آنها هيچگونه تمايلي به شنيدن صداي اعتراضي درخصوص انتقال آب كارون ندارند. ضمنا تا مقامات بسيار ذي نفوذ، طرفدار انتقال بي قيدوشرط آب كارون براي استان هاي خودشان هستند، صداها به هر شيوه ممكن خفه مي شود. حتي بي اطلاعي مردم خوزستان از روند تخريبي كارون، مي تواند نتيجه تطميع و تهديد مسئولين استاني توسط همين حضرات قدرتمند باشد كه اجازه هيچگونه تبليغ و اطلاع رساني را به نهادهاي مسئول نداده و نمي دهند. درحاليكه همين مسئولين كشوري،مردم اصفهان را تشويق به تشكيل ستاد احياي زاينده رود با همكاري مردم، كشاورزان و مسئولين نموده تا از رياست جمهوري بخواهند اين موضوع را بصورت جدي پيگيري نمايد، كه چون درراستاي منافع افراد ذي نفع در مافياي آب بوده ، كلا به نتيجه رسيد. در خاتمه از اقدام غيرتمندانه حجه الاسلام ناصري نژاد نماينده شادگان براي احقاق حق آبه شادگان تقدير مي شود.
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
comment
0
0
comment راهی برای مردم خوزستان برای احقاق حق طبیعیشون ازنفت واب وغیره وخلع ید مرکزنشینان در غارت منابع زیرزمینی و رو زمینی دراعلام خودمختاری وسیستم فدرالیسم نیست چون خوزستان با این حرفها مشکلاتش حل نمیشه ....
comment
باران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
comment
0
0
comment سلام من شهرکردی هستم ...........وهم درد مردم خوزستان.......اگ اب رو نبرن کرمان واسه باغ های پسته شون از کجا انقد.................!چطور مردم خوزستان و شهرکرد بااین همه امکانات باید محرو م بشن؟چراامار بیکاریشون انقد بالاست؟؟؟؟؟؟؟؟بلاخره بایدم این حرفا زده بشه؟؟؟؟؟؟؟؟اما حیف واقعا حیف
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار