اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
استاندار خوزستان گفت: در بخش سلامت باید توجه کنیم و ببینیم ضعف ها در چیست و بدون رودربایستی ضعف ها را اصلاح کنیم و به نام ملاحظات، بر کوتاهی که در ارائه خدمات سلامت به مردم می شود چشمهایمان را نبندیم.

به گزارش شوشان، غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح فازهای جدید بیمارستان خاتم الانبیا شوشتر که امروز (24 تیرماه) انجام شد، اظهار کرد: انسان هنگامی که دچار عارضه و بیماری می شود، قدر نعمت سلامتی را می داند و آنجا است که قدر خادمان سلامت و همکاران ما در بخش بهداشت و درمان وزارت بهداشت بیشتر مشخص و محقق می شود. البته دستگاه ها و نهادهای بسیاری در امر سلامت دخیل هستند ولی وقتی بیماری حاکم شود، برگرداندن آن به دست خادمان در بخش بهداشت و درمان و سلامت انجام می شود.

وی افزود: تکنولوژی های بخش سلامت روز به روز در حال پیشرفت است. یکی از مهمترین و پیشرفته ترین صنایع، صنایع فعال در بخش سلامت و درمان و دارو و تشخیص هستند و دنیا هزینه های زیادی در بخش تحقیق این صنایع انجام می دهد و دستاوردهای زیادی نیز در این بخش دارد.

شریعتی ادامه داد: مرتبا سیستم های جدیدی به بخش سلامت می آید و هزینه زیادی می طلبد تا نصب شوند و کار جدید شود. ولی آیا ما هم وظیفه داریم که مرتبا اینها را عوض کنیم؟ آیا مقدور است؟ قطعا باید بخش سلامت کشور یک نظام مندی داشته باشد و بر اساس آن نظام مندی تصمیم گیری و برنامه ریزی شود و ما هم مقید به آن نظام مندی باشیم. اگر بخش سلامت به این نحو اداره شود، برای ما مقدور است که از تمام امکانات و ابداعات جدید در این بخش استفاده کنیم.

وی گفت: اگر بنا باشد که همه ما بخواهیم آن را داشته باشیم، طبعا احتمال این که این خواسته محقق شود، بسیار کم خواهد بود و به همین سیستم سلامت دارد به این سمت می رود که داشتن سرمایه ها در بخش سلامت، دارای نظام مندی باشد و با آن نظام مندی پیش برود و مشخص شود که بیمارستانها و شهرستانهای مختلف چه استانداردها و چه تسهیلاتی باید داشته باشند.

استاندار خوزستان افزود: اگر این امر محقق شود، فرمایش مقام معظم رهبری که تمام هم و غم بیمار باید تنها خود بیماری باشد و نگران مسائل دیگر نباشد، نیز محقق خواهد شد.

وی اظهار کرد: اولین و بزرگترین اولویت های دولت تدبیر و امید، نظام تامین سلامت کشور بوده که به عنوان طرح تحول نظام سلامت ارائه شده و هزینه های سنگینی در این خصوص داده و اعتبارات بسیار زیادی را در این زمینه اختصاص داده است و وزارت بهداشت نیز جهش بسیار خوبی داشته است.

شریعتی ادامه داد: همه مردم از این مساله مطلع و برخوردارند؛ اگر چه کسری هایی در این مساله وجود دارد و ضعف های عمده و متوسط و کوچکی نیز در سیاست گذاری بوده که اینها نیز به تدریج اصلاح می شود و اصل کار این است که اعتبار و نیروی انسانی لازم به این امر اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: با این وجود، به اندازه ای که دولت در این زمینه اعتبار داده و همت گذاشته است و نگذاشته که دست اندر کاران بخش سلامت دچار مشکل شوند، آیا به همان میزان نیز در مردم رضایتمندی ایجاد شده است؟

استاندار خوزستان گفت: آیا به همان اندازه که دولت در زمینه سلامت همت به خرج داده، به همان اندازه در بین مردم رضایت ایجاد شده است؟ من فکر می کنم که نشده است.

وی افزود: با وجود این حد از همت دولت، اگر ما به عنوان مسئولان میانی و مسئولان دیگر در سطح کشور، بهتر عمل می کردیم، رضایتمندی حاصل می شد. در این زمینه ما نیز باید مقداری در کار خود بنگریم و توجه کنیم و ببینیم ضعف ها در چیست و بدون رودربایستی ضعف ها را اصلاح کنیم و به نام ملاحظات، بر کوتاهی که در خدمت به مردم می شود چشمهایمان را نبندیم و به طور جدی و موثر حرکت کنیم.

شریعتی اظهار کرد: به عنوان استاندار خوزستان از مسئولان بخش سلامت در استان می خواهم که همه در این زمینه تلاش کنیم و نظارت را عالی تر کنیم. بیش از 70 درصد مشکلات در کشور و در همه بخش ها از کمبود و ضعف در نظارت ما است نه در عملکرد دولت و مسئولان یا اعتبارات اختصاص یافته.

وی با اشاره برنامه ریزی های امسال برای استان خوزستان با توجه به اعتبارات ابلاغ شده، ادامه داد: تقریبا 160 پروژه در استان وجود دارد که 80 درصد و بالاتر پیشرفت فیزیکی دارند. برنامه این است که امسال این تعداد پروژه خاتمه یابد و تکمیل شود. بقیه اعتبارات نیز بر اساس شاخصهای شهرستانهای مختلف توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های ورزشی در استان، به بخش راه نیز اشاره کرد و گفت: بخش راه از اولویت های ما است و شوشتر هم از شهرستانهای نیازمند است. جاده شوشتر – دزفول نیز مشکل دارد و تصادفات زیادی در آن رخ می دهد که بخشی از اصلاح آن بدون اعتبار و تنها با اعتباری که ما به مجموعه راه و شهرسازی داده ایم انجام شده و با توجه به آمار قابل ملاحظه نگران کننده تصادفات که از سوی مدیرکل راه و شهرسازی استان ارائه شد، به ایشان گفتم که بخش بعدی را هم به اعتبار ما انجام دهند تا اعتبار آن تامین شود.

استاندار خوزستان همچنین به پروژه زیرگذر شوشتر اشاره کرد و گفت: استانداری خوزستان مبلغی از هزینه ساخت این پروژه را تقبل می کند. پروژه ورودی شهر را هم از شهرداری شوشتر خواسته ایم که انجام دهند و ما نیز در این پروژه کمک می کنیم.

به گزارش ایسنا؛ امروز فازهای جدید بیمارستان خاتم الانبیا شوشتر با حضور استاندار خوزستان افتتاح شد. در این راستا، کلنگ زنی مجتمع تصویربرداری و  MRI با اعتبار۵۰۰ میلیون تومان که از طریق خیرین جذب شده است، انجام شد. کلنگ زنی و آغاز عملیات اورژانس جدید از اعتبارات ملی به مبلغ 2 میلیارد تومان نیز از دیگر برنامه های امروز بود.

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی با اعتبار 120میلیون تومان، بخش اندسکوپی با اعتبار171میلیون تومان و بخش اطفال بیمارستان خاتم الانبیا با اعتبار 475 میلیون تومان نیز با حضور استاندار افتتاح شد و پروژه مرکز بهداشت شهرک اندیشه با اعتبار530 میلیون تومان کلنگ زنی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار