شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
نشست عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری کلانشهر اهواز
در ادامه سلسله جلسات انجمن های گردشگری در اهواز، نشستی با محوریت عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری توسط اداره میراث فرهنگی...


 شوشان: در ادامه سلسله جلسات انجمن های گردشگری در اهواز، نشستی با محوریت عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری توسط اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری اهواز و با مشارکت انجمن سفیران گردشگری خوزستان و انجمن میراث فرهنگی سیماش برگزار و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شوشان ، در آغاز این نشست زیبا راکی دبیر جلسه و مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان گفت: آسیب شناسی گردشگری در جوامع و شهرهای در حال توسعه از جمله کلانشهر اهواز می تواند یکی از الویت های مهم مطالعاتی و پژوهشی قلمداد گردد که قطعا لازم می باشد با تشکیل چنین جلسات و هم اندیشی هایی میان صاحبان ایده و اهل فن و متولیان خصوصی و دولتی گردشگری، نسبت به شناسایی موانع و محدویت های موجود اقدام نماییم.


مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان افزود: ما می توانیم با برگزاری این نشست ها و با ارایه راهکارهای اجرایی و عملیاتی برای رفع این موانع یا کاهش آن ها، مدیران و برنامه ریزان را در سطح محلی و ملی برای مدیریت بهتر کمک نماییم، تا بتوانند از منابع مالی،طبیعی ،فرهنگی و نیروی انسانی خود را براساس نیازهای اصلی شهروندان و  گردشگران بهره مند سازند.

در ادامه غلامرضا جلیلی نیا رییس اداره میراث فرهنگی اهواز عنوان کرد:با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی کلانشهرها،اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اهواز برنامه ها و اهدافی را در این خصوص تدارک دیده است که اهمیت برگزاری این برنامه ها نیاز به همکاری و مشارکت همه جانبه سازمانها و نهادهای مربوطه از جمله فرمانداری،شهرداری، اداره شهرسازی، بخش خصوصی و انجمن های مردم نهاد و ... می باشد.


جلیلی نیا گفت:با برگزاری این سلسله نشست ها دلیل اهمیت گردشگری را نشان خواهیم داد و یک تفاهم و نزدیکی میان علاقمندان این بخش بوجود می آوریم. این مقام مسول افزود:در همین رابطه از تجارب و پیشنهادات اهل فن و صا حبنظران در راستای توسعه گردشگری،صنایع دستی و میراث فرهنگی کلانشهر اهواز با توجه به نگاه مثبت مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان و همچنین فرماندار اهواز به توسعه حوزه های سه گانه میراث، گردشگری و صنایع دستی استفاده نماییم.


جلیلی نیا صمیمانه از حضور و قبول دعوت  تشکل های صنفی گردشگری، فعالان گردشگری ، مسئولین زیربط و مسیول دفتر یکی از نمایندگان مردم اهواز در  مجلس شورای اسلامی، اساتید دانشگاه و اهالی رسانه در نشست مذکور قدرانی و تشکر نمود. 

در بخش دیگر این برنامه دکتر جعفر مرشدی به عنوان سخنران تصریح کردند:ما معتقدیم دنیا دارد به سمت گردشگری پیش میرود،اما متاسفانه شهر اهواز از این بخش تهی می باشد.


وی در ادامه این موضوع گفت:باید بازاری که از گردشگری بوجود آید. گردشگر باید به شهر ورود کند و در شهر بماند و درآمد را به چرخه اقتصادی وارد نماید. وی در ادامه این موضوع عوامل و راهکارهای موثر را مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه آذر زمان پور عضو شورای شهر اهواز در بخشی از سخنان خود بیان کرد: امروزه گردشگری یکی از مولفه های توسعه پایدار است که باید به سمت آن حرکت نماییم،رسانه ملی باید بیشتر در زمینه جذب گردشگر برنامه تولید و فرهنگ سازی نماید، چرا که تبلیغات دراین زمینه مورد بی مهری قرار گرفته است.

در این بین رییس انجمن راهنمایان گردشگری و نماینده انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری هم به بیان مشکلات و موانع گردشگری و ارایه راهکار پرداختند

در ادامه طیبی مشاور فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز، به نجات بخشی ده  خانه تاریخی در سطح شهر اشاره کرد و افزود :ما در کنار اداره میراث فرهنگی و گردشگری به توسعه این  صنعت مهم کمک خواهیم کرد. پس از وی نیز سرپرست مرکز علمی کاربردی میراث خوزستان نیز به معرفی بیشتر این مرکز و ارتباط مستقیم آموزش گردشگری و افزایش و بهره وری عملی آن در جذب توریسم  اشاره کرد.

در این نشست  شرکت کنندگان حاضر  هم به پرسش و پاسخ با اساتید و مسولین پرداختند.

 در پایان مقرر شد کلیه پیشنهادات و راهکارها ارایه شده توسط کارشناسان و اهل فن گردشگری شهر اهواز بصورت مکتوب به ادارات مرتبط با گردشگری از جمله اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان،شهرداری،اداره شهرسازی و فرمانداری اهواز بمنظور پیگیری و توسعه گردشگری ارسال گردد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار