اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

شوشان - دکتر رضا منصوری مدیرعامل چاپخانه بانک ملی ایران

بی شک نمایشگاه دروپا را باید معتبرترین نمایشگاه صنعت چاپ دنیا بر شمرد. چرا كه از فضایی کاملاً متفاوت و تخصصی برخوردار است و می  توان هر آنچه از صنعت چاپ انتظار داشت را با آخرین دستاوردها در آن يافت. در واقع مسیر حرکتی صنعت چاپ در جهان را در دروپا مي  توان شناخت.

دروپای امسال یکی از پربازدیدترین  ها برای ایرانیان بود چرا كه با وجود مشکلاتی مانند تحریم ها و از این دست، در دوره هاي قبلي دروپا، تمايلي براي خريد و بروزرساني دستگاه ها و ماشين آلات نبود ولي امروز با توجه به توافقاتي كه به وجود آمده است، دروپا دستاوردهای خوبی را به دنبال خواهد داشت و اميدواريم با حل اين قبيل مشكلات بين المللي، رشد و پيشرفت صنعت چاپ ملموس و قابل مشاهده شود و حضوري پررنگ در عرصه های بین المللی داشته باشيم.پ

نمایشگاه دروپا فرصت بسیار خوبی برای تمام افراد و اهالی صنعت چاپ و بسته بندی بود حتی اگر خریدی هم  صورت نگیرد آشنایی با دستاوردهای روز دنیا در این حوزه يكي از دستاوردهاي آن خواهد بود، دستاوردي كه بی شک حضور گسترده صنعتگران چاپ ایرانی و آشنایی با تغییرات تکنولوژیکی کمک به تغییر نگاه مدیران چاپخانه در داخل کشور خواهد کرد.

پ نمایشگاه دروپا امسال مهمترین رویداد تجاری صنعت چاپ و مرکز اصلی محصولات و خدمات قبل از چاپ، محصولات چاپی، محصولات پس از چاپ، کاغذ، تجهیزات و مواد تبدیل کاغذ، جوهر و مواد مصرفی، محصولات و به خصوص خدمات نرم افزاری و دیگر موارد مربوط به صنعت چاپ بود. با کمک تکنولوژی های مدرن و راه حل های جدید، این رویداد زمینه هایی مانند محصولات بسته بندی، چاپ، چاپ تکمیلی و چاپ سه بعدی را پوشش مي داد. دروپا از لحاظ اندازه، گستردگی و درخواست تمدیدش یک رویداد خاص به شمار می رود. و به دلیل پیشنهادات زیاد و برنامه 11 روزه برای چاپ خلاقانه و راهکار های میان رسانه ای و تکنولوژی های آینده و کاربردهای صنعتی، مهمترین رویداد بین المللی در صنعت چاپ محسوب مي شد.

امروزه صنعت چاپ و رسانه در حال تغيير است. تكنولوژي هاي جديد در حال توسعه هستند و در دنياي كنوني که دنیای فیزیکی و تکنولوژی در حال نزدیک و نزدیک تر شدن به یکدیگر می باشند. دروپا با روش هاي برجسته چاپ، چاپ کاربردی، بسته بندی محصولات، چاپ سه بعدی به این تغییرات پاسخ داده و به نوعي كيفيت و كميت را در كنار هم عرضه كرده بود. دروپا محل نمایش جهانی این ابداعات بود. دروپا مکانی بود که در آن متخصصان آینده گرای صنعت چاپ و نشر و شرکت های خلاق و نوآور همديگر را ملاقات مي كردند.

 حضور در دروپاي امسال برای تمام کسانی که در حال تجربه و توسعه مرحله جدیدی از صنعت چاپ هستند. بسيار تأثيرگذار خواهد بود چرا كه با پيشرفت تكنولوژي در صنعت چاپ شما را وادار به فکر کردن در مورد راه حل های جدید نموده و به دورنماهای جدیدی از صنعت اشاره مي كرد. طي آمار اعلام شده 79 درصد تصميم گيرندگان مهم صنعت چاپ از 130 كشور در نمايشگاه دروپاي امسال حاضر بودند.

 شرکت ها و برندهای مطرحی چون آگفا، مولرمارتيني، هايدلبرگ، مان رولند، بووه، زيراكس، كداك، كانن، كوموري، فوجي فيلم، اچ پي، زيگورك، ك ب آ، و بسياري از شركت ها و سازندگان نام آشناي دیگر با ارائه محصولات به روز خود در اين دوره سعی مي كردند که آخرین دستاوردهای خود در اين حوزه را به جهانیان عرضه کنند.

 

دلايل موفقيت دروپا:

 

شركت ها و سازندگان خلاق و حتي نوپا از دروپا به عنوان سکوي پرتابی استفاده می كنند تا وارد صنعت نشر بین المللی شوند.

 

غرفه داران دروپا توانستند حضورشان را با افزایش نمایش میزان خلاقیت طرح هايشان پررنگ تر نمایند. به عنوان مثال شركت مان رولند با نمايش  Evolution700 جديدترين محصول خود، كه با طراحي جديد و زيبايي در بخش شيت در دروپا به نمايش گذاشت معتقد بود این ماشین چاپ، به ارتقاي استانداردهای جدید در تکنولوژی چاپ افست جهانی کمک می ‌کند. در سمينار آموزشي برگزار شده اين ماشين نيز در كانون توجهات بازديدكنندگان قرار داشت.

 

همچنين شركت HP بزرگترین غرفه نمايشگاه دروپاي امسال را به خود اختصاص داده بود اين شركت تمامی سالن 17 نمایشگاه را که در مجموع وسعتی معادل 6 هزار و 200 متر مربع بود را در اختیار داشت به طوري كه كل شركت هاي زيرمجموعه HP این غول عرصه تکنولوژی صنعت چاپ دیجیتال از جمله ایندیگو، PageWide و لاتکس در این سالن گرد هم آمده بودند.

این شرکت از عرضه پنج مدل جدید از دستگاه‌های ایندیگو و سه مدل جدید دستگاه تکثیر رول PageWide در دروپا رونمايي كرد که از نظر کیفیت، بهره‌وری و رنگ نسبت به مدل‌های پیشین بهبود یافته‌اند و امکانات تازه‌ای را در اختیار شرکت‌های تجاری حوزه چاپ و تکثیر قرار می‌دهند.

دستگاه‌های ایندیگو جدید اچ پی شامل سه مدل تکثیر شیت ایندیگو 12000، ایندیگو 7900 و ایندیگو 5900، مدل ایندیگو 50000 با قابلیت پذیرش فرمت B1 دوپلکس، ایندیگو WS6800p برای کار تخصصی با عکس و همچنین مدل بهبود یافته ایندیگو 20000 است که قابلیتهای کار در حوزه چاپ و تکثیر تجاری نیز به آن اضافه شده‌اند.

مدل¬های جدید با افزایش بهره وری و فرآیندهای خودکار موجب مي شود کاربران به سادگی هزاران عمل تکثیر روزانه را انجام دهند.

 

شركت XMPie  که شرکت تابعه زیراکس است، این شرکت پیش از این نیز نرم‌افزاری را ارایه کرده بود که با ادغام در فرآیند چاپ و نشر، امکان ایجاد اسناد و کمپین‌ های ایمیلی اختصاصی و شخصی‌سازی شده را فراهم می‌کرد. در حال حاضر این شرکت وارد عرصه بازار لیبل و بسته‌بندی نیز شده است و با مشارکت تعدادی از تولید‌کنندگان مختلف، پرینترهایی را برای چاپ لیبل و بسته‌بندی به بازار عرضه می‌کند که امکان دسترسی آسان مشتریان به خدمات آنلاین شرکت تولیدکننده را نیز فراهم کرده است.

 

هایدلبرگ: بخشی از تجهیزاتی که هایدلبرگ در دروپا 2016 به نمایش گذاشت، دستگاه‌های چاپ دیجیتال با فرمت B1 است که بر فناوری جوهرافشان بوده و توسط شریک هایدلبرگ، فوجی‌فیلم، توسعه پیدا کرده است. گفتنی است ، تا پیش از این، هایدلبرگ همواره سالن شماره 1 نمایشگاه‌های دروپا را به خود اختصاص می‌داد و به همین دلیل این سالن به نام سالن هایدلبرگ شناخته می‌شد، اما در دروپا 2016، سالن هایدلبرگ بطور کامل در اختیار این شرکت نبود و شماری از دیگر شرکت‌ها از جمله شرکت چینی مسترورک ماشینری و شرکت تولیدکننده کاغذ استورا انسو نیز در این سالن غرفه داشتند.

 با توجه به هجوم دیوانه وار دیجیتال به صنعت چاپ و بسته بندی شرکت های بزرگ سازنده ماشین آلات در فکر تغییر سیاست های خود برای تولید ماشین آلات با تمرکز بر سیستم های دیجیتالی، با نگاه جامع تری به صنعت چاپ در دنیای جدید دیجیتال فضای رقابت را برای ما مهیاتر خواهند ساخت. شرکت صاحب نام هايدلبرگ سرمایه گذاری هنگفتي در واحد R&D خود براي ساخت ماشین آلات چاپ دیجیتال در نظر گرفته است.

 دیتا لیز (DataLase): این شرکت نیز فناوری جدید مارکینگ (علامت‌زن) بدون جوهر را در دروپا 2016 به نمايش گذاشت. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار