شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۹۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
جلیل مختار نماینده آبادان و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با شوشان : ابهامات زیادی در رابطه با طرح استیضاح از سوی برخی نمایندگان وجود دارد/ استاندار خوزستان در انتصابات نگرشی فراجناحی و بر اساس شایسته سالاری داشته باشد/ عملکرد ضعیف برخی از مدیران استان مشهود است/ لزوم همراهی و همدلی نمایندگان و استاندار
استیضاح وزیر کار در مجلس عمومیت ندارد و برخی نمایندگان به دلایلی مبهم استیضاح را مطرح کرده اند که چندان هم جدی نیست.


شوشان: طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی طی روزهای اخیر مطرح شده که این موضوع در مجلس موافقان و مخالفانی دارد؛ در این زمینه نمایندگان مخالف دلایل مطروحه برای استیضاح را غیرقابل قبول دانسته و بر این باورند که طرح استیضاح وزیر کار در روزهای نخستین فعالیت مجلس دهم به مصلحت نیست.

به گزارش شوشان : در همین رابطه جلیل مختار نماینده آبادان سخنگوی کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم اهواز در گفتگو با شوشان گفت : انتقاد نسبت به عملکرد وزیر باید با تذکر  وسوال شروع شود و استیضاح آخرین مرحله است، بنابراین این مباحث باید از دستور خارج شود و نمایندگان انتقادات خود را در قالب تذکر مطرح کنند.

جلیل مختار افزود: استیضاح وزیر کار در مجلس عمومیت ندارد و برخی نمایندگان به دلایلی مبهم استیضاح را مطرح کرده اند که چندان هم جدی نیست. 

نماینده مردم آبادان افزود: در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان بحث استیضاح ربیعی مطرح نشده است و در جلسه اخیری که با وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی داشتیم همه اعضای کمیسیون متفق القول معتقد بودند که وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از شفاف‌ترین وزارتخانه‌ها در دولت است و در راستای سیاست های رفاهی تاکنون بخوبی عمل کرده است.

جلیل مختار ضمن تاکید بر جدی نبودن استیضاح ربیعی در مجلس گفت : عده ای از نمایندگان بحث استیضاح را مطرح کرده اند که دلایل آنان مورد پذیرش دیگر نمایندگان نبوده و بر اساس اصول خاصی نیز انجام نشده است. در همین زمینه رییس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در از عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دفاع کرده است. 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه گفت : ربیعی یکی از ورزای پرتلاش و خوش فکر دولت است و زحمات زیادی برای به سرانجام رساندن اهداف وزارتخانه انجام داده است. به عنوان فردی که پیش از این در سازمان بهزیستی مشغول به کار بوده ام می گویم که ربیعی نگاه مثبت و رو به جلویی داشته است. 

وی به شوشان گفت: ابهامات زیادی در رابطه با طرح استیضاح از سوی برخی نمایندگان وجود دارد ولی قطعا استیضاح ربیعی ، به صورت جدی مطرح نشده است . ضمن آنکه در صحبتی که با عارف رییس فراکسیون امید نیز داشتم استیضاح ربیعی به هیچ وجه در دستور کار فراکسیون امید و دیگر نمایندگان نیست و صرفا از سوی گروهی خاص مطرح شده که منتفی می شود.

راهبردی مدیریتی شریعتی استاندار خوزستان 

نماینده مردم آبادن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهبردی مدیریتی شریعتی استاندار خوزستان گفت : شریعتی در این یک ماه نشان داده است که یک مدیر اجرایی و میدانی است و چندان ستادی کار نمی کند. بازدیدهای مکرر او از شهرهای مختلف خوزستان موید این سخن است که استاندار جدید در ابتدای امر شناسایی مسائل و مشکلات استان را در اولویت کاری خود قرار داده و می خواهد با بازدیدهای میدانی به صورت ملموس معضلات را بهتر بشناسد تا راهکارهای رفع آنان را با دیدی بهتر عملیاتی نماید.

جلیل مختار ادامه داد : به هر حال شیوه مدیریتی اجرایی و میدانی یکی از شیوه های مدیریتی است که با توجه به جوانی و پرانگیزه بودن شریعتی ، می توان از این شیوه برای رفع مشکلات بهره برد. البته شیوه مدیریتی میدانی و ستادی مکمل یکدیگرند که با ادغام آن می توان خوزستان را در مسیر توسعه قرار داد.

ضرورت تغییر برخی از مدیران 

نماینده آبادان با اشاره به ضرورت تغییر برخی از مدیران گفت : هر مدیری در مدیریت خود ابزار خاص خودش را دارد و این حق استاندار است که مدیران و معاونین همسو با سیاست های کاری خود را منصوب نماید. مهم خروجی و بهره وری انتصابات است . به عنوان نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خروجی کار برایمان مهم است نه نوع انتصابات.

وی افزود: استاندار خوزستان در انتصابات نگرشی فراجناحی و بر اساس شایسته سالاری داشته باشد. شریعتی مورد حمایت مجمع نمایندگان است و اکثریت مجمع نمایندگان خوزستان از طیف اصولگرا هستند اما به دلایلی از جمله فراجناحی عمل کردن ، بومی بودن و انگیزه بالا مورد تایید مجمع نمایندگان قرار گرفت.

عملکرد مدیران را رصد و ارزیابی خواهیم کرد  

جلیل مختار افزود: عملکرد ضعیف برخی از مدیران استان مشهود است و نیاز به تغییر در کادر مدیریتی استان احساس می شود. در مجمع نمایندگان عملکرد مدیران را رصد و ارزیابی خواهیم کرد و در نشست های مشترک مجمع با استاندار این ارزیابی ها بیان خواهد شد.

نماینده مردم آبادان همراهی و همدلی نمایندگان و استاندار را در رفع مشکلات استان ضروری خواند و گفت : صرفا با همدلی و همراهی مسئولین و نمایندگان خوزستان بهتر و بیشتر می توان در رفع موانع و حرکت به سمت توسعه موفق عمل کرد.

 



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
دوستدار امیر حیات مقدم و محسن رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
comment
0
0
comment کلا نمایندگان مجلس یک مقدار در بحث [...]جدی هستند.خودتان میدانید منظور چیست .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار