شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
در روند کاری هر سال مطابق دفترچه نرخ‌گذاری سازمان شهرداری‌ها نرخ کرایه تاکسی‌ها بر اساس کتابچه تعریف شده و به صورت لایحه به شورای شهر ارئه شده است/ طبق دفترچه افزایش 15 درصدی پیشنهاد شده است
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: براساس دستوری که استاندار سابق خوزستان داده بود تا خودروهای تاکسی فرودگاه و راه‌آهن را تغییر دهیم ما نیز در این راستا حرکتی را انجام دادیم ولی متأسفانه این موضوع همانجور بر زمین مانده است.

سیدکوروش حسینی‌زاده اظهار داشت: در روند کاری هر سال مطابق دفترچه نرخ‌گذاری سازمان شهرداری‌ها نرخ کرایه تاکسی‌ها بر اساس کتابچه تعریف شده و به صورت لایحه به شورای شهر ارئه شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از تصویب شورای شهر به منظور اجرایی شدن، لایحه ابلاغ خواهد شد، افزود: طبق دفترچه افزایش 15 درصدی پیشنهاد شده است. این لایحه بعد از تصویب شورای شهر و تأیید فرمانداری اهواز اجرایی می‌شود. از آنجا که شورای شهر در مرداد ماه تعطیلاتی خواهد داشت درخواست شده که بعد از تعطیلات در اولین فرصت لایحه بررسی شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز درباره نظارت بر تاکسیرانان بیان کرد: 118 خط تاکسی در کلانشهر اهواز داریم که مطابق کتابچه نرخ‌گزاری، نرخ کرایه تاکسی‌ها مشخص می‌شود و در تمام ایستگاه‌ها تابلوهای نرخ‌گذاری خطوط نصب شده و نیز در همه تاکسی‌ها نرخ خطی که تاکسی تردد می‌کند ثبت شده است بنابراین اگر راننده تاکسی‌ای کرایه اضافه گرفت مردم می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی 137 و 30008778 شماره و کد راننده خاطی را ارسال کنند تا مطابق قوانین موجود در تاکسیرانی با راننده خاطی برخورد شود.

وی با بیان اینکه در حوزه نظارتی سازمان تاکسیرانی گشت و بازرسی‌هایی به صورت محسوس و نامحسوس در سطح شهر انجام و با رانندگان خاطی برخورد قانونی می‌شود، گفت: نرخی که مصوب می‌شود بر اساس کولر روشن است بنابراین رانندگان موظف به روشن کردن کولر هستند. تاکسیرانان تا زمان اعلام رسمی افزایش نرخ کرایه‌ها حق اخذ کرایه اضافه ندارند و اگر راننده‌ای کرایه اضافه گرفت مطابق قانون با او برخود می‌شود.

حسینی‌زاده عنوان کرد: در اهواز بین 6 الی 7 هزار تاکسی و نیز 900 خوروی تاکسی فرسوده تا مدل 83 داریم. با تدابیری که سازمان شهرداری کشور و اتحادیه تاکسیرانی در بهمن ماه سال گذشته دیده است قرار بر این شد که 90 هزار تاکسی جایگزین خوروری فرسوده در کل کشور شود.

وی افزود: در اهواز تقریبأ تاکنون 270متقاضی را ثبت‌نام سیستمی کردیم که بعد از اتمام مراحل قانونی و پرداخت هزینه خورو بعد از یک ماه خورورها تحویل داده می‌شود. با توجه به فرایندی که در کل کشور انجام شده ماه گذشته نیز در تهران خوروها تحویل داده شد. اگر پروسه ثبت‌نام توسط متقاضی کاملا انجام شود پس از یک ماه تا 45 روز کاری خورو تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز درباره تاکسی‌های پلاک اروند بیان کرد: بر اساس دستوری که استاندار سابق خوزستان به سازمان همیاری شهرداری‌ها که به عنوان پایلوت شهر اهواز برای خدمات‌رسانی بهتر و تغییر مبلمان شهری داده بود که خوردوهای تاکسی فرودگاه و راه‌آهن را تغییر دهیم ما نیز در این راستا حرکتی را انجام دادیم ولی متأسفانه این موضوع همینجور بر زمین مانده است و ما نتوانستیم که خودروها را وارد چرخه کاری کنیم.

وی گفت: تاکنون نتیجه‌ای برای ترخیص خودروها نگرفته‌ایم. براساس قوانینی که منطقه آزاد دارد محدوده طرح این موضوع را شهرهای آبادان و خرمشهر در نظر گرفته‌اند و فعلا برنامه‌ای برای اهواز و بقیه شهرهای خوزستان ندارند.

حسینی‌زاده درباره تاکسی‌های شخصی عنوان کرد: جلوگیری از تاکسی‌های شخصی برای عدم جابه‌جایی مسافر برعهده پلیس راهور و نیروی انتظامی است. تاکسی‌های شخصی وجهه و شناسنامه تاکسی‌داران را لکه‌دار می‌کنند و با تخلفاتشان از درآمد مطلوب تاکسی‌داران جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: تاکسی آسایش و امنیت مردم را می تواند فراهم کند، نه مسافر بر شخصی چرا که تاکسی زرد خورشیدی شناسنامه‌دار است و مردم باید بدانند از آنجا که مسافربرهای شخصی زیرمجموعه تاکسیرانی نیستند در صورت هرگونه تخلفی تاکسیرانی جوابگو نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار