شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳

با حضور جمعی از مقامات و خیرین خوزستان بيست و دومين ‌جشن گلريزان ستاد دیه استان خوزستان برگزار شد.

بيست و دومين جشن گلريزان ستاد دیه استان خوزستان با حضور قائم مقام دادگستری کل خوزستان، مدیر کل زندانها، جمعی از معاونین قضائی دادگستری کل خوزستان، مدیران کل و رؤسای استانداری و دستگاه های اجرائی و مجامع صنعتی و جمعی از خیرین و نیکوکاران خوزستان با مشارکت بنیاد تعاون و انجمن حمایت زندانیان برگزار شد

به گزارش شوشان و به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان خوزستان، رسول صخراوی، مدير عامل ستاد ديه استان خوزستان در بيست و دومين جشن گلريزان اهوازکه با مشارکت بنیاد تعاون خوزستان و انجمن حمایت زندانیان اهواز در محل هتل نيشكرترتیب یافت ، در جمع مسئولین اجرائی، قضائی و جمعی از خیرین خوزستان گفت: ستاد ديه كشور از 69 بعنوان یادگاری از شهيد لاجوردی و با هدف آزادی زندانيان نيازمند جرائم غيرعمد نظير ديه، نفقه، مهريه و جرايم مالی غير كلاهبرداری تأسیس شده و آغاز به كار كرده است.

وی با بيان اينكه ستاد ديه استان خوزستان از بدو تأسيس تاكنون قريب 2 هزار و نه نفر آزادی زندانيان جرائم غير عمد داشته است ادامه داد: اين ستاد در سال گذشته با دريافت 62 ميليارد ريال كمك بلاعوض خيرين و ستاد مركز و همچنين 14 ميليارد ريال تسهيلات بانكی و كمك كميته امداد 375 زندانی را آزاد كرده است.

صخراوی تصريح كرد: در حال حاضر 80 زندانی تصادفی در استان منتظر كمك‌های خيرين هستند تا در عيد فطر به كانون پرمحبت خانواده‌های خود بازگردند.

وی با اشاره به مثل «مهريه را كی داده، كی گرفته» گفت: متأسفانه طی سال‌های اخير شاهد صورت گرفتن ازدواج‌های با مهريه‌های نجومی هستيم، اين امر نه تنها ضامن خوشبختی نيست بلكه عامل زندانی شدن بسياری از جوانان شده است، لذا ستاد ديه از افراد آگاه می‌خواهد كه به عنوان ياوران فرهنگی اين ستاد را در راستای آگاهی‌دادن به جوانان و فرهنگ‌سازی اين مسئله كه مهريه سنگين به هيچ عنوان ضامن خوشبختی و استحكام يك زندگی نيست، ياری كنند.

وی در ادامه با بيان اين جمله از امام راحل كه «عبور از چراغ قرمز حرام است» به مسئله تصادفات اشاره و عنوان كرد: بی‌احتياطی در رانندگی، سبقت‌های غيرمجاز و مسائلی از اين دست، از سويی سبب مرگ يك فرد بی‌گناه و گرفتاری و زندان برای راننده می‌شود.

صخراوی با اشاره به اينكه با سفارش كردن به يكديگر و آگاهی دادن بايد در جهت فرهنگ‌سازی اين امور گام برداشت به مسئله ديه اشاره كرد و گفت: از ابتدای امسال ديه از 67 ميليون و 500 به 94 ميليون و 500 هزار تومان و در ماه‌های حرام به 126 ميليون تومان افزايش يافته است، لذا نياز است كه رانندگان وسايل نقليه در خصوص بيمه‌های مكمل آگاهی كسب كرده و آن را جدی بگيرند، لذا رانندگان با پرداخت مابه‌التفاوت 100 تا 200 هزار تومانی بيمه اختلاف 36 ميليونی ايجاد شده در بيمه را پشت سر می‌گذارند.

وی با بيان اينكه حادثه در كمين همه افراد جامعه است گفت: با رعايت مواردی كوچك و علم و آگاهی به قوانين می‌توان از بسياری از مشكلات پيشگيری كرد.

صخراوی گفت: ستاد ديه يك انجمن خيريه و نيازمند كمك خيرين است تا بسياری از زندانيان جرايم غيرعمد نظير ديه، مهريه و ... هر چه زودتر به آغوش خانواده‌هايشان برگردند.

خاطرنشان می‌شود؛ در پايان اين جشن كه با حضور جمعی از مسئولان و خيرين استان برگزار شد مبلغ يك ميليارد ريال جهت كمك به زندانيان جرائم غيرعمد جمع‌آوری شد.

همچنین در حاشیه این مراسم نوع دوستانه نمایشگاه ی از فعالیت های صنایع دستی بنیاد تعاون وحرفه آموزی صنایع زندانیان استان نیز به نمایش گذاشته شد .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار