شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
 معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز گفت: قانون منع ایست بازرسی اماکن، اشخاص و اشیا در گلوگاه های استان برای مبارزه با مواد مخدر باید بررسی و اصلاح شود.

به گزارش ایرنا علی اصغر صادقی گندمانی یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سرسرای جلسات استانداری خوزستان اظهار کرد: این دستور از ابتدای تیر پارسال اجرایی شد و حکم بازرسی باید توسط مقام قضایی و به صورت موردی داده شود. وی افزود: این قانون دست ما را برای دادن حکم بازرسی کلی بسته است.

صادقی گندمانی ادامه داد: بناست که این مشکل در شورای عالی امنیت ملی منعکس و یا قانون اصلاح شود. سرپرست دادسرای انقلاب شهرستان اهواز ادامه داد: بطور قطع بازرسی بدون حکم قضایی تخلف است و دلیل آن سوءاستفاده هایی است که پیش از این ماده قانونی در ایست بازرسی ها می شد.

فرمانده مرزبانی خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: گلوگاه های خوزستان چند مشکل اساسی دارد که در سال های گذشته بیش از 50 درصد کشفیات مواد مخدر در این گلوگاه ها و مسیرهای فرعی کشف و ضبط شد.

سرهنگ عبداله نظرپور افزود: مجوز بازرسی به پلیس داده نمی شود و باید فکری شود که پلیس خودروهای مشکوک را بررسی کند. وی ادامه داد: بیشتر تشخیص ها برای بررسی خودروهای مشکوک توسط پلیس درست است و مشاهده شده که در خودروهای سنگین چند تن مواد مخدر جاسازی می شود.

سرپرست مجتمع قضایی انقلاب اهواز نیز در این نشست گفت: فروش ترامادول به صورت آزاد و دستفروشی باید توسط بهداشت منع شود و فروش دارو تنها با نسخه انجام شود. فرزاد فرهادی افزود:وی پیشنهاد داد تیم مشترکی از معاونت غذا و دارو، پلیس اماکن نیروی انتظامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تشکیل و به همراه نماینده دادگستری به محل ها مراجعه کنند که فروش داروی غیرمجاز در محل مورد ارزیابی و بازرسی، و مجوز برای تعطیل شدن داده شود.

وی گفت: بر تعطیلی این اماکن بیش از برخورد و جزای نقدی تاکید داریم و اگر کسی در اماکن، مواد مخدر و داروهای غیرمجاز بفروشد بباید سلب صلاحیت و پرونده وی باطل شود. معاون رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان اهواز ادامه داد: فروش متادون و ترامادول به صورت دستفروشی به دلیل ضعف در قانونگذاری است.

فرهادی گفت: تعزیرات حکومتی می تواند برای فروش خارج از شبکه با این دستفروشان برخورد کند اما جزای نقدی جزئی دارد که حداکثر سه برابر ارزش ریالی دارو است، و در این زمینه به دلیل مشکل قانونی ضعف داریم و نمی توانیم برخورد کنیم.

گلوگاه خیرآباد بهبهان، سراک دهدز و پل زال از جمله مبادی ورود مواد مخدر به خوزستان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار