اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۳۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
انتقاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی از کاهش جریمه توزیع قرص های ترامادول
دکتر ایدنی گفت:حجم توزیع ترامادول در برخي مراكز غيرمجاز توزيع دارو مثل عطاري ها زیاد است.

شوشان: جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در محل استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش شوشان ، دکتر ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این جلسه گفت: در هفته گذشته دو میلیارد تومان داروی قاچاق در اهواز کشف شد که عمده این کشفیات از مراكز غیر مجاز مثل برخي عطاری‌ها بوده و داروهای ترامادول و متادون و داروهای لاغرکننده و چاق کننده از جمله این کشفیات بوده است.

وی بیان داشت: جای نگرانی است که ترامادول اکنون در لیست مواد مخدر قرار ندارد و جریمه توزیع آن نیز بسیار کاهش یافته است، در حالی که در حال حاضر حجم توزیع این دارو در برخي مراكز غيرمجاز توزيع دارو مثل برخي از عطاري ها زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مرگ و میرهای ناشی از مصرف مواد مخدر گفت: در سال گذشته ۳ هزار نفر در کشور به علت مصرف مواد مخدر فوت کردند که از این تعداد، مرگ ۱۷۰۰ نفر ناشی از مصرف مواد مخدر حاوی سرب بوده است.

ایدنی ادامه داد: اکنون مواد مخدر آلوده به سرب یك پدیده و مشکل ملی است که ابتدا از شرق کشور و کرمان و اکنون در تمام کشور گسترش پیدا کرده است. در فرآیند تولید تریاک، سرب به آن اضافه می‌کنند تا وزن آن اضافه شود و به دلیل آن که بسیار شبیه به تریاک است، امکان جدا کردن آن از تریاک وجود ندارد. البته سرب تنها به تریاک محدود نشده و به مواد مخدر دیگر نیز اضافه می‌شود.

وی با اشاره به جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: هنوز گستره این مشکل را درک نکرده ایم و مشخص نیست که گستردگی مشکل اکنون در کدام حوزه است، این جلسات در سطح مدیران مهم استان برگزار می‌شود، ولی نیاز به کمیسیون‌های کارشناسی دارد تا گستره مشکل مشخص شود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
comment
0
0
comment بعضی عطاری ها واقعا افتضاح شدنه عطاری در [...] هست بنام [...] که خانمش را بعنوان دکتر معرفی میکند وانواع رصهای غیرمجاز دارد وعلنی میفروشد
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
comment
0
0
comment باسلام قابل توجه برادران نیروی انتظامی اکثرعطاری های اهواز و وچهارراه نادری سی میتری حدفاصل چهارراه تا خیابان امام مرکز تجمع فروشنده های این افت (ترامادول ) است جهت اطلاع و پیگیری به امیدروزی که این خلافکاران جمع اوری شوند البته چندین ساله که کاسبان شکایت میکنند و هیچ وهیچ
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار