اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۳۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
نماینده اسبق بهبهان: توسعه نیافتگی خوزستان با جایگاه آن نسبتی ندارد/ خوزستان تجربه همزیستی مسالمت آمیز اقوام را در خود دارد
بسیاری از ساکنان خوزستان به خاطر عواملی چون ریزگردها و آلودگی آب و هوا تمایلی به زندگی در این استان ندارند و میل به مهاجرت دارند.


شوشان: نماینده اسبق بهبهان  گفت: توسعه نیافتگی خوزستان با جایگاه تاریخی، ارزشی و سرمایه ای که در استان هست نسبت ندارد.

ولی اله شجاع پوریان در نشست خبری هفته فرهنگی و اقتصادی خوزستان با اشاره به اهمیت برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی خوزستان در برج میلاد گفت: برگزاری هفته خوزستان به دلیل ظرفیت های بسیاری که این استان در حوزه های مختلف دارد نسبت به دیگر استان ها متفاوت است.

او افزود: خوزستان دارای ظرفیت های بسیار زیاد باستان و میراثی است و تعداد آثار ثبت جهانی آن بسیار قابل توجه است، و جنوب، شمال، شرق و غرب استان هرکدام از نظر تاریخی متفاوت و دیرینه است.

شجاع پوریان با اشاره به وجود مفاخر و مشاهیر خوزستان ادامه داد: اگر به تاریخ خوزستان نگاه کنید می بینید که چه انسان های بزرگی در این استان زیسته است؛ خوزستان تجربه همزیستی مسالمت آمیز اقوام را در خود دارد.

او همچنین گفت: خوزستان در هشت سال دفاع مقدس شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی کرد و بیشترین تعداد شهید، جانباز و... با توجه به موقعیت مکانی این استان، در خوزستان بوده است؛ همچنین از نظر انرژی و سرمایه مادی خوزستان، استانی بی بدیل و بی نظیر است.

عضو شورای شهر تهران افزود: این در حالی است که امروز خوزستان از مشکلاتی نظیر بحران های آب، خشکسالی، ریزگردها، بیکاری و... رنج می برد و توسعه نیافتگی آن با جایگاه تاریخی، ارزشی و سرمایه ای که در استان هست نسبت ندارد.

وی گفت: هفته فرهنگی و اقتصادی می تواند فرصتی باشد تا هویت تاریخی استان خودمان را شناسایی کنیم و در جهت معرفی ظرفیت های آن و جذب سرمایه گذاران بهره ببریم.

شجاع پوریان ادامه داد: بسیاری از ساکنان خوزستان به خاطر عواملی چون ریزگردها و آلودگی آب و هوا تمایلی به زندگی در این استان ندارند و میل به مهاجرت دارند.

او گفت: برگزاری هفته های فرهنگی و اقتصادی یکی از اقدامات بسیار خوب شهرداری تهران است که هزینه های سنگینی را نیز دارد.

معاون هماهنگی شورای سیاستگذاری هفته فرهنگی و اقتصادی خوزستان نیز در این نشست خبری اظهار کرد: شهرداری تهران برای همه استان های کشور یک هفته فرهنگی را درنظر گرفته که امسال این هفته به استان خوزستان اختصاص دارد.

علی عماد افزود: این هفته فرهنگی و اقتصادی آذر امسال در برج میلاد تهران برگزار می شود تا بتوانیم توانمندی های استان را در محل برج میلاد به نمایش بگذاریم.
منبع : ایرنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
comment
0
0
comment ما در خوزستان با بحران محیط زیست روبرو هستیم
آب با بی تدبیری در مدیریت روبروست و زجر میکشد(شور و تلخ و نیتراته و ....)
هوا با عدم کنترل تمام خط قرمز ها را پشت سر گذاشته(ریز گرده هاو گرمای شدید و ذرات اسمش را نبر و آلودگی های ناشی از کارخانه جات و سوزانده باگاس در شرکت های نیشکری و ....)
مدیریت انسانی و کرامت صاحبان تجربه نیز با بحران روبروست (حرکات قلدرمآبانه و انتقام جویانه برخی مدیران اسم و رسم دار و حضور طلبکارانه برخی مدیران در راس سازمان ها و بی اعتنایی به نیاز مردم به ارایه خدمات وظیفه ای آنهاو نا هنجاری های رفتاری در سطح جامعه که ناشی از فشار اقتصادی است و....)
علیرغم همه این معضلات ما خوزستانی ها خوزستان را دوست داریم و تا ما را اجبارا کوچ نداده اند برای بهبود شرایط زیستی آن تلاش میکنیم
همه مدیران ارشد استان هم تا وقتی در این راستا عمل کنند(نه شعار بدهند) مورد حمایت مردم خواهند بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار