اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۵۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
حاشیه نگاری شوشان از نشست شورای اداری / شریعتی: باید صنایع بزرگ باید در خدمت توسعه خوزستان باشند نه فقط مصایب آنها عاید خوزستان شود/ استان را باید آرام نگه داریم و همه در یک جهت گام برداریم/ درک مسولین از مشکلات مردم کم شده است
استاندار خوزستان گفت: بروید ببینید در کدام دولت حقوق های نجومی داده و به 27 نفر از مدیرانش در یک جلسه نشان درجه 1 و درجه 2 لیاقت داده است!
شوشان: نشست شورای اداری خوزستان با حضور جمعی از مسئولین خوزستان برگزار شد. حاشیه هایی از این نشست در ذیل می آید : 

 سخنان مسؤول دفتر وزارت خارجه در خوزستان  

 • به گزارش شوشان ، مهرزاد طباطبایی، مسؤول دفتر وزارت خارجه در خوزستان در نشست شورای اداری گفت: سال 90 مسئول وقت دفتر وزارت خارجه در خوزستان با استانداری تماس گرفت و گفت:  ماشین تان فلان جاست بیایید و برش دارید. خداحافظ! رفت و پشت سرش را نگاه نکرد. خیلی علاقمند بودم چه بلایی به سرش آمد که این رفتار را کرد. بعدها آمدم و دیدم !

  •  در هیچ استانی به اندازه خوزستان مراجعه برای خارج شدن از کشور نداریم. سال 90 موج اول برای مهاجرت به استرالیا را داشتیم و موج دوم بعد از پیدایش داعش بوجود آمد !

   در دفتر وزارت خارجه در خوزستان  فقط  دو نفر هستیم. من و یک نفر پرسنلی که استانداری به ما داده اما از نظر عملکرد کنسولی خیلی خوب بوده ایم!

سخنان آیت الله حسن زاده 

   به گزارش شوشان ،  آیت الله حسن زاده نیز در این نشست گفت : ممکن است که پیش از انتصاب دکتر شریعتی از شخصی دیگر برای تصدی این مسئولیت حمایت کرده ایم اما با انتصاب جناب دکتر شریعتی همه با هر سلیقه و گرایش سیاسی باید به ایشان کمک کنیم. اگر همه نخبگان و مردم به ایشان کمک کنیم بازهم از دیگر استان ها به لحاظ توسعه ای عقب هستیم چه رسد به اینکه در این مسیر سخت و دشوار دچار انشقاق و ا ختلاف باشیم.

   بیکاری مشکل اساسی استان است و همه مسئولان و نخبگان استان باید به نماینده عالی دولت در استان خوزستان در رفع این معضل کمک کنند. 

سخنان آیت الله حیدری 

   آیت الله حیدری نیز در شورای اداری خوزستان گفت: در بسیاری مناطق خوزستان اجازه برداشت آب برای پرورش صیفی جات و آبزیان را نمی دهند که این ظلم و اجحاف و زورگویی ست. طبق گفته رییس جمهور و شورای عالی آب کشور  ، فقط برداشت آب باید برای شرب باشد. با ادامه روند موجود کشاورز و دامدار و روستایی صرفا تولیدات شان قطع شده و می آیند حاشیه نشین می شوند. انواع مشکلات اجتماعی و امنیتی و اخلاقی برای خوزستان بوجود می آید که همه باید ید واحده در مقابل این بی عدالتی و بی قانونی فریاد بکشیم و اگر سکوت کنیم در روز قیامت هیچ جوابی در مقابل خداوند نداریم. چرا باید نسبت به این ظلم فاحشی که به مردم خوزستان روا می شود سکوت کرد؟

   در حاشیه این نشست ، از سوی استاندار خوزستان به مظفری معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز به دلیل نجات جان معلم و حافظ قرآن در زندان عادل آباد شیراز و نقل آن در شبکه 3 در ایام ماه مبارک رمضان لوح تقدیر اهدا شد.

  •  نمونه بارز تحقق اقتصاد مقاومتی به فرمایش مقام معظم رهبری، احیای اراضی در طرح 550 هکتاری است. از برکات این طرح، ایجاد 300 هزار فرصت شغلی و تامین 50 درصد از محصولات غذایی کشور است. اما چالش عمده این طرح، کمبود آب در استان و انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های استان است.

   •  متاسفانه انتقال آب در حال ایجاد مشکل برای خوزستان است. هم اکنون طرح های انتقال آب بهشت آباد و رفسنجان در حال اجرا هستند و این با تعهد و دستور رئیس جمهوری و شورای عالی آب مغایرت دارد. سزاوار نیست برای آباد کردن استان های دیگر، خوزستان را ویران کنیم. انتقالب آب از سرشاخه های رودخانه های استان علاوه بر آسیب های اجتماعی و ... به دامپروری و کشاورزی استان ضربه زده است.
 
 سخنان دکتر شریعتی استاندار خوزستان در شورای اداری

 •   به گزارش شوشان ، دکتر شریعتی استاندار خوزستان در شورای اداری خوزستان گفت: برنامه من استفاده از نیروهای توانمند و کارامد و به روز استان برای بهبود وضعیت است و خط و ربط سیاسی مورد بعدی ست.  تکریم ارباب رجوع و رضایت مردم اصل بعدی ست. بر اساس نظرسنجی ها عدم توجه به مردم از عوامل نارضایتی از دستگاه های اجرایی ست لذا بایست به تکریم ارباب رجوع پرداخت . 

  •  قرار نیست کسی بیاید و برای ما خوزستان را آباد کند. لذا باید با همدلی و همگرایی این کار توسط همه ما صورت گیرد.

   استان را باید آرام نگه داریم و همه در یک جهت گام برداریم که در این شرایط توسعه استان دشوار اما میسر است. نیاز به رفع موانع بر راه سرمایه گزاری ست. نیاز خوزستان بهبود فضای کسب و کار است .

   شهدا و رزمندگان و جانبازان بهترین نمادهای مقاومت و ایثار هستند که با توجه به این الگوها باید به سمت اقتصاد مقاومتی برویم. در سیاست های اجرایی از مدیران می خواهم از تشریفات بکاهند. تشریفات به ارزش تبدیل شده است و چنان زنجیرهای محکمی بر پای دولت گذاشته که توان حرکت ندارد. از هیچ تلاشی غفلت نشود. نقش جوانان و زنان در مشورت و بهره گیری از آنان در تصمیم سازی ها را جدی بگرفته شود.

  •   اگر به مناطق مختلف استان برویم و مشکلات را ببینیم و فاصله ملموسی که بوجود آمده را مشاهده کنیم شب را نمی توانیم راحت بخوابیم و سر بر زمین بگذاریم .

   اگر مجوز بی قانونی صادر شود که الان در برخی جاها دیده می شود دیگر حد یقفی برای آن نیست. اگر صحبت فیش های نجومی حقوقی می شود بروید ببینید در کدام دولت این کار انجام شده و به 27 نفر از مدیرانش در یک جلسه نشان درجه 1 و درجه 2 لیاقت داده است!

    اشکال و ایراد از هر قسمتی باید دیده شود نه اینکه اشکال بخشی دیده شود و اشکال بخش دیگری دیده نشود.  این کار فیش های حقوقی قانونی اما غیر موجه بوده است.

  •  راه توسعه پایدار از آموزش می گذرد. فرهنگ کارآفرینی باید در آموزش و پرورش تدریس شود . از همه دستگاه های اجرایی و فرمانداران به جد می تواهم کمک به آموزش و پرورش را جزو وظایف خود بدانند و درصدهایی را که قانون مشخص کرده نه به منت و زحمت و فشار بلکه با جان و دل پرداخت کنند چون سهم فرزندان ما است.

   باید صنایع بزرگ باید در خدمت توسعه خوزستان باشند نه فقط مصایب آنها عاید خوزستان شود .

 • اگر قرار باشد منافع و منابعی از استان توسط صنایع خارج شود کار خلافی ست و اگر به مدیران استانداری چنین اطلاعی داده شود حتما مقاومت خواهد شد.

  • دستگاه ها برنامه اجرایی یکساله شان را ارایه دهند که الان در چه مرحله ای هستیم و سال بعد در کدام مرحله خواهیم بود. کار باید برنامه ای باشد نه روزمرگی و گفتن نکاتی در جلسه و بعد فراموش کردن آن ها.

   • سیاست من استفاده از نیروهای توانمند در بهتر کردن اوضاع استان با هر سلیقه و گرایش جناحی می باشد و مسائل و گرایشات حزبی در مرحله بعدی است.

   • باید جهت جذب سرمایه گذار همه موانع پیش روی آن را برداریم تا سرمایه گذار با خیال آسوده در استان بیایید و سرمایه گذاری کند.

   • متاسفانه فاصله مسولین با مردم زیاد شده و این خوب نیست زیرا می بینیم درک مسولین از مشکلات مردم کم شده است.

   • با توجه به شرایط استان اگر ببینم یا بفهمم سرمایه ای از استان در حال خارج شدن است و مسولینی اطلاع دارند و جلوگیری نکردند و به من اطلاع ندادند من از آنها نخواهم گذشت و برخورد خواهم کرد.

   • سه کلید واژه توسعه استان آموزش، آب و اشتغال است.

  • کارآمدی مدیران برای من مهم بوده و من به آینده استان خوش بین هستم زیرا با ظرفیتی که در استان می باشد می توان سرمایه گذار را به سمت سرمایه گذاری در استان تشویق کرد.

   • در توسعه استان دست مخالفم را هم می بوسم و با مخالف خود هم کار خواهم کرد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۳
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
comment
0
0
comment سلام این رویکرد بسیار عالیست وانشاالله موفق خواهید شد ولی خواهشآ بازدید میدانی بکنید و از نزدیک شروع کار مدیر سوال شود و سپس عملکرد جناب استاندار مدیری که در شهرستان نمره منفی در نتیر کل کرده اند خواهش میکنم میدانی بازدید کنید چون دوستان بلد هستند چه کنن و چه کسانی را واسطه قرار دهند از نمایندگان محترم هم خواهش می کنیم دخالت در انتصاب ها نکنند زیرا اونقدر وام دار هستن که افراد مورد حمایت آنها کسانی هستن که خوب [...] براشون پس جناب استاندار محترم اگه نماینده ای حمایت یا سفارش کرد گوش ندهید مردم با شما هستن موفق باشید
comment
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
comment
0
0
comment استاندار محترم فرمودند : •
در توسعه استان دست مخالفم را هم می بوسم و با مخالف خود هم کار خواهم کرد.
لطفا از نیروهای جوان متدین وکار آمد که در استانداری مشغول می باشند استفاده نمایید ولو اینکه در دولت های قبل سمتی داشته باشند..
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
comment
0
0
comment فقط حرف حرف حرف حرف
اما عمل !!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار