اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
 رئیس اداره استاندارد شهرستان دزفول گفت:25 درصد وسایل بازی در پارک های این شهرستان از سوی اداره استاندارد تایید نشده اند.

محمداسماعیل شیخ روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:118 وسیله بازی در پارک های دزفول شناسایی شده که 75 درصد آنها مراحل استاندارد سازی را طی کرده و گواهی یکساله دریافت کرده اند ضمن اینکه 35 درصد این وسایل بازی زمان گواهی ایمنی استاندارد آنها به پایان رسیده و بهره برداران این وسایل تفریحی در حال تمدید گواهی استاندارد خود می باشند.

وی با اشاره به اینکه در طول سال بازدیدهای ادواری از سوی کارشناسان شرکت های تایید صلاحیت شده از سوی نظام تایید صلاحیت ایران در زمینه بازرسی از وسایل تفریحی شهرهای بازی انجام می شود افزود:استاندارد سازی وسایل تفریحی شهرهای بازی شامل سه مرحله می باشد که شامل طراحی و ساخت، نصب و بهره برداری است که در تمام این مراحل کارشناسان شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده باید نظارت داشته باشند تا وسایل بازی مطابق با استاندارد ملی آماده بهره برداری گردند.

وی افزود:کارشناسان شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده با گذراندن دوره های مخصوص استانداردهای بین المللی اقدام به بازرسی وسایل تولیدی می کنند تا اگر وسیله ای گواهی استاندارد نداشت از سوی اداره استاندارد توقیف و به تعزیرات حکومتی معرفی شود.

رئیس اداره استاندارد شهرستان دزفول اظهار کرد:در کنار وسایل تفریحی شهرهای بازی باید تابلوهای هشدار ایمنی ،کپسول اطفاء حریق و جعبه کمک های اولیه موجود باشد ضمن اینکه اپراتور وسایل تفریحی باید دارای گواهی ایمنی استاندارد بوده و دوره های آموزشی لازم را گذرانده و برای وی گواهی آموزشی صادر شده باشد.

شیخ گفت:وسایل بازی زمین های بازی مانند تاب ، سرسره و الاکلنگ که در پارکهای محله ای و مهدهای کودک و مراکز آموزشی نصب می گردند مشمول استاندارد اجباری هستند و سطح کف زمین های بازی و فاصله وسایل بازی از یکدیگر ، جنس و ویژگی های فیزیکی این وسایل باید طبق استاندارد های مربوطه باشد ضمن اینکه نهادهای ذی ربط و مسئولان این وسایل باید برای دریافت گواهی ایمنی استاندارد اقدام نمایند.

رئیس اداره استاندارد دزفول در خصوص فعالیت شهرهای بازی دزفول نیز گفت:شهرهای بازی کوچک که در زیر زمین برخی واحدهای مسکونی و تجاری دزفول راه اندازی شده اند از هیچ ارگانی مجوز نداشته و به صورت خودسرانه راه اندازی شده اند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون بر اثر استفاده از وسایل بازی در شهرهای بازی دزفول حادثه ای گزارش نشده است گفت:تاکنون در چندن مورد با بهره برداری غیرمجاز از وسایل تفریحی شهرهای بازی دزفول روبرو شده ایم که افراد خودسرانه اقدام به استفاده از وسیله بازی تایید نشده کرده اند که متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی در خاتمه از شهروندان خواست در صورت مشاهده وسایل تفریحی غیر ایمن در پارک ها و شهرهای بازی مراتب را جهت پیگیری با شماره تلفن 06142535652 به این اداره گزارش دهند. 

شهردار دزفول نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:بالای 70 درصد از وسایل بازی در پارک های شهرستان دزفول تاییدیه استاندارد دارند و به آنهایی که مجوز استاندارد ندارند اجازه فعالیت داده نمی شود ضمن اینکه آن وسایلی که تاییدیه استاندارد ندارند نیز باید در جهت تمدید مجوز اقدام کنند تا اجازه فعالیت داشته باشند.

محمدرضا کرمی نژاد افزود:در حال حاضر 12 پارک همراه با یک شهر بازی در سطح شهرستان دزفول فعال است که به صورت دوره ای توسط کارشناسان اداره استاندارد بازرسی می شوند.

وی در خصوص شهربازی هایی که اخیرا در زیرزمین واحدهای مسکونی و تجاری دزفول راه اندازی شده اند گفت:این شهربازی ها از شهرداری و هیچ نهاد و ارگان دیگری مجوز فعالیت نگرفته و زیر نظر هیچ نهادی نیستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار