اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
عملکرد سه تیم خوزستانی در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال + زمان دیدار با سرخ آبی ها و دربی های خوزستانی
در فصل نقل و انتقالات باشگاه های ایران همیشه بازار گرمی و بمب ترکاندن مخصوص دو تیم سرخ آبی بود اما در چند سال اخیر...
شوشان/ خلیل جهانتاب: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در دوره شانزدهم با حضور ۱۶ تیم از روز چهارشنبه ۶ مرداد ماه رسما آغاز خواهد شد. و بازار نقل‌ و انتقالات فوتبال رفته رفته به روزهای داغ خود نزدیک می‌شود

بنا به روال گذشته باشگاه ها بعد از پایان فصل بعضا در سطح مدیریت و کادر فنی دست به تغییر تحول می زنند و به دنبال آن به فراخور امکانات و نظر کادر فنی بازیکنان مورد نظر را به تیم اضافه، و برخی ها هم از لیست فصل بعد حذف می شوند. این روال معمولی است که در اکثر باشگاه های دنیا دنبال می شود. اما همواره خبر هائی از نقش دلالان و پورسانت گیری برخی از افراد به گوش می رسد.

در فصل نقل و انتقالات باشگاه های ایران همیشه بازار گرمی و بمب ترکاندن مخصوص دو تیم سرخ آبی بود اما در چند سال اخیر باشگاه های بزرگ دیگری با اسپانسر وازرت خانه ها و یا غول های اقتصادی ایران اقدام به بمب ترکاندن در فصل نقل و انتقالات می نمایند.

در این میان سه تیم خوزستانی حاضر در لیگ برتر شانزدهم (صنعت نفت آبادان، استقلال خوزستان ، فولاد خوزستان) ا همانند سایر تیم ها اقدام به نوسازی کادر فنی خود در راستای حضور قدرتمندانه در لیگ برتر نموده و عملکرد پر فراز و نشیبی از خود به جا گذاشته‌اند.

آخرین وضعیت باشگاه فولاد خوزستان در فصل نقل و انتقالات 

فولاد خوزستان که در اولین دیدار خود در لیگ شانزدهم به مصاف ماشین‌سازی تبریز می رود در لیگ پانزدهم فصل پر افت و خیزی را با دراگان اسکوچیچ آغاز و به پایان رساند به نحویکه در نیم فصل اول فوتبال دوستان خوزستانی امیدی به ماندن فولاد خوزستان در لیگ شانزدهم نداشتند و بعضا اقداماتی جهت برکناری این مربی کروات به گوش رسید اما در نیم فصل دوم فولاد خوزستان به مراتب بهتر کار کرد تا اینکه فولاد در لیگ برتر ماندنی شدند. اما کادر مدیریتی باشگاه فولاد هیچ تردیدی به خود را نداد و در اقدامی سریع دراگان اسکوچیچ را برکنار و نعیم سعداوی یکی از ملی پوشان خوشنام خوزستانی را که سال‎ها دستیار اول بودن را در کنار مربیانی مانند بوناچیچ، جلالی، فرکی و اسکوچیچ را تجربه کرده بود در راس کادر فنی فولاد خوزستان قرار دادند تا اعتبار از دست رفته خود را بازیابد. و غلامرضا باغ‌آبادی، موسی سواری و عزیز فریسات به‌عنوان مربی و همچنین جهانبخش داراب‌پور به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌ها به کادر فنی باشگاه فولاد افزوده شدند.

نعیم سعداوی پس از ثبت قراردادش در راستای نوسازی تیم فولاد تمام بازیکنان مورد نظر دراگان اسکوچیچ کروات نظیر حسین ابراهیمی-امید خالدی-احمد عبدالله زاده-محمدرضا خانزاده-امین جهان کهن-مهدی بدرلو-بهمن کامل-لئونارد مساریچ-دروگ کوئه ماها-امیرحسین فشنگچی-علیرضا سلیمی-ساسان انصاری را از لیست فصل آینده فولاد خارج نمود و یا با انتقال آنان موافقت نمودند تا نشان دهد لیست دراگان اسکوچیچ را به هیچ عنوان قبول ندارد.

سعداوی در فصل جدید حمید بوحمدان (نفت تهران) ، عبدالله کرمی(سپاهان)میلاد پاک پرور ، احسان مرادیان (استقلال اهواز) بهرام رشید فرخی، احمد جبوری و محمد معاوی (احتمالی) و مهرداد هدایتیان، میلاد بدرقه، مجتبی نجاریان و صابر حردانی از تیم های پایه فولاد] را به لیست بازیکنانش اضافه کرده است و مهرداد طهماسبی، محمد اهل شاخه ، عبدالله ناصری، محمود مطلق زاده ، یوسف وکیا، اسماعیل شریفات ، اکبر ایمانی، مهرداد جماعتی بازیکنان فصل قبل اقدام به تمدید قرارداد نمودند.

گرچه کارشناسان فوتبال فصل روشن تری را برای فولاد به نسبت فصل قبل پیش بینی می نمایند. اما باید دید خانه تکانی سعداوی چه نتایجی در پایان لیگ بر‌تر به جا خواهد گذاشت.

فولاد خوزستان در هفته های چهاردهم و سی ام با صنعت نفت و هفته های سیزدهم و بیست و هشتم با استقلال خوزستان دربی خوزستانی برگزار می کند. این تیم در هفته های دوم و هفدهم به مصاف پرسپولیس و در هفته های دهم و بیست‌وپنجم به مصاف استقلال تهران می رود.

آخرین وضعیت باشگاه استقلال خوزستان در فصل نقل و انتقالات 

استقلال خوزستان که در اولین دیدار خود در لیگ شانزدهم به مصاف ترکتورسازی تبریز می رود با عبدالله ویسی در لیگ پانزدهم دست به کار بزرگی زده و توانست با جوانان جویای نام خوزستان فاتح لیگ برتر فوتبال ایران شود. اما عبدالله ویسی پس کسب جام قهرمانی در اقدامی ناگهانی سکان کادر فنی سپاهان اصفهان را در دست گرفت و تعدادی از بازیکنان استقلال خوزستان همانند حمدالله ابدام-عبدالهادی خنیفر-روح الله سیف اللهی-حکیم نصاری-ادواردو سوارز-موسی کولیبالی-فرناندو ده خسوس تصمیم به جدایی گرفتند.کادر مدیریت باشگاه استقلال صنعتی خوزستان خیلی سریع  سیداکبر پورموسوی دستیار ویسی را بعنوان سر مربی جدید منصوب نمودند.

گرچه از جانب هواداران و کارشناسان نگاه مثبتی نسبت به شخصیت و توانائی فنی سیداکبر پورموسوی وجود دارد اما خطر دخالت مدیران در تصمیمات فنی بیخ گوش پورموسوی است.

برخی مسئولان و هواداران استقلال خوزستان از نقل و انتقالات فوتبالیست ها ناراضی و نگران هستند به نحویکه علی پورکیانی قائم مقام باشگاه در مورد جدایی تعدادی از بازیکنان استقلال خوزستان و اینکه برخی از هواداران این تیم از رفتن مهره‌های تاثیرگذار استقلال خوزستان ناراحت هستند، گفت: ما بازیکنی داشتیم که طی سه فصل مجموع پرداختی‌های‌مان به او 500 میلیون تومان می‌شود. این بازیکن برای استقلال با این مبالغ مناسب بازی می‌کرد و کاملا قانع بود حتی او قصد داشت باز هم قراردادش را تمدید کند اما وقتی این بازیکن با پیشنهاد میلیاردی روبرو می‌شود چطور می‌توانستیم او را حفظ کنیم و تیمی را که با زحمت و تلاش فراوان آماده کردیم و به مقام قهرمانی رسیدیم مورد هجوم پولدارها قرار گرفته است.

کریم بوستانی هم در این رابطه گفت: این یک حقیقت است و کسی نمی تواند آن را کتمان کند که آبی پوشان خوزستانی مهره های کار آمدی را از دست دادند و جایگزین کردن آنها کار بسیار دشواری است. وی ادامه داد: در بازار نقل  انتقالات تیم های پولدار همیشه موفق تر عمل می کنند اما تا زمانی که تیم ها به صورت کامل بسته نشدند نمی توان درخصوص عملکرد  آنان در فصل نقل و انتقالات نظر داد.

البته کادر مدیریتی و فنی استقلال خوزستان عباس بوعذار(نفت تهران - قطعی نشد) مهدی مومنی(سپاهان)عزت اله پورقاز(ملوان) حسین بهرامی، حسین بازیاری(ایرانجوان بوشهر)سلمان بحرانی (ایرانجوان بوشهر) هریسون فریرا (مهاجم برزیلی)، رافائل روبایو (دروازه‌بان برزیلی)،سیلوا ساکونی (هافبک برزیلی)،ابوالفضل اعلایی(فولاد یزد)، محمد شریفی(تیم ملی نوجوانان) ،مصطفی ماهی(احتمالا)، ایمان رئیسی نسب(احتمالا)  را به لیست بازیکنانش اضافه کرده است. و حسین بیت سعید ، عقیل کعبی ، رحیم زهیوی ، محمد طیبی ، فرشاد جانفزا، مهدی زبیدی ، میثم دورقی ، گودرزداوودی ، فرشاد سالاروند اقدام به تمدید قرار داد نمودند.

تیم استقلال خوزستان که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در تلاش است تا از حیثیت خود در این رقابت‌ها دفاع کرده و بار دیگر برای فوتبال خوزستان افتخارآفرین باشد .

استقلال خوزستان در هفته های ششم و با صنعت نفت آبادان و هفته های سیزدهم و بیست و هشتم با فولاد خوزستان دربی خوزستانی برگزار می کند. این تیم در هفته های هفته دوم و هفدهم به مصاف استقلال تهران و در هفته های نهم و بیست‌و چهارم به مصاف پرسپولیس می رود.

آخرین وضعیت باشگاه صنعت نفت آبادان در فصل نقل و انتقالات 

طلائی پوشان خوشنام آبادانی بعد از چند فصل رفت و آمد به لیگ برتر فوتبال ایران در فصل گذشته توانستند با هدایت نادر دست نشنان دوباره در لیست 16 تیمی دوره شانزدهم لیگ برتر ایران قرار گرفتند. و در اولین دیدار خود به مصاف صبای قم می رود.

مدیریت باشگاه صنعت نفت آبادان "نادر دست نشان" را بعنوان سرمربی تیم خود در لیگ برتر شانزدهم انتخاب نمود و در همین راستا کادر فنی این باشگاه در فصل نقل و انتقالات به سازمان دهی لیست بازیکنان خود به شرح زیر پرداخت.

کادر فنی باشگاه صنعت نفت آبادان عقیل اعتمادی (دروازه‌بان آلمره سیتی هلند) ، حکیم نصاری (هافبک استقلال خوزستان) حسین ساکی(هافبک و مدافع-استقلال اهواز)حنیف عمران زاده (مدافع استقلال تهران) رشید اَلَبی (مدافع نیجریه) ، محسن حسینی (گسترش فولاد تبریز) مصطفی احمدی (ایرانجوان بوشهر) فرشاد فرجی (مدافع راه آهن) رضا نوروزی (مهاجم پیکان) گویی هیان کیم (هافبک کره جنوبی) میلاد شعبانلو (هافبک) حسین داداشی ، یاسر پاپی (دروازه‌بان  تیم‌های پایه صنعت) ، سید میلاد موسوی (مهاجم تیم‌های پایه صنعت) مسلم مجدمی (هافبک تیم‌های پایه صنعت) محمد دریس (دروازه‌بان تیم‌های پایه صنعت) هومان امیدی (هافبک از محل سهمیه زیر ۲۱ سال)-میلاد داغری(مدافع از محل سهمیه زیر ۲۳ سال)-محمود داری‌زاده(هافبک از محل سهمیه زیر ۲۳ سال)-حسین جعفری(هافبک از محل سهمیه زیر ۲۳ سال)را به جمع طلائی پوشان آبادان افزود و احتمالا وحید طالب لو-سعید حلافی-امین منوچهری به این جمع افزوده می شوند.
محمد شادکام (مهاجم)، محمد پورمحمد (هافبک)، حسین بغلانی (مدافع)، میلاد جهانی (هافبک)، امیر زلیکانی (مهاجم)، علی عبداله‌زاده (مدافع)، و مجتبی ممشلی (مدافع)، زبیر نیک نفس بازیکنان فصل قبل اقدام به تمدید قرارداد نمودند و محسن ربیع خواه ، جعفر بذری، محمود تیغ نورد، میثم کریمی ، امین متوسل زاده ، وحید فارغ ، حسین دوستدار ، احسان عبدی و مرتضی غلامعلی تبار از جمع زرد پوشان آبادانی جدا شدند.

صنعت نفت آبادان در هفته های ششم و بیست سوم با استقلال خوزستان و هفته های چهاردهم و سی ام با فولاد خوزستان دربی خوزستانی برگزار می کند.

این تیم در هفته های سوم و هجدهم به مصاف استقلال تهران و در هفته های دهم و بیست‌وپنجم به مصاف پرسپولیس می رود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار