اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۶۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
محمد کیانوش راد: تيغ تندروی از كار افتاده است/ روحاني از پايگاه هاي اجتماعي خويش حکایت کند/ شعارها و برنامه هاي اصولگرايان مبتنی بر نگاه پوپوليستي بوده است/ جناح تندرو سعی در سياه نمايي اقدامات مثبت دولت دارد/ در ميان اصولگرايان افراد منصف و معتدلي وجود دارد
اصولگراها در دوره های مختلف گزينه اي را به عنوان كانديداي خود معرفي كرده اند و اين امر در انتخابات سال ۹۶ هم دور از ذهن نخواهد بود...



شوشان/ محمد کیانوش راد در مطلبی نوشت:  اصولگراها در دوره های مختلف گزينه اي را به عنوان كانديداي خود معرفي كرده اند و اين امر در انتخابات سال ۹۶ هم دور از ذهن نخواهد بود. اما مساله مهم مقبوليت و سطح پايگاه اجتماعي كانديدايی است كه اصولگرايان به مردم معرفي مي كنند. 

بنابراين با توجه به عملكرد اصولگرايان از ابتداي انقلاب تاكنون ميزان اقبال عمومي از آنها در انتخابات آينده قابل پيش بيني است. اين جريان به ويژه در دوره احمدي نژاد از لحاظ تئوريك دچار گسست هاي اساسي شد و آنچه كه به عنوان الگوي بارز و نماد خالص جريان اصولگرايي معرفي شد، در عمل به عنوان فردي كه حتي در مقابل قوای قانونی ايستاد، ارزيابي مي شود.

از منظر عملي شعارها و برنامه هايي كه اصولگرايان براي اداره كشور عرضه نمودند، مبتنی بر نگاه پوپوليستي بوده است. فردي كه آيت ا... مصباح يزدي به حمايت از وي برخاست و مدعي بود كه مردم با نذر و نياز به احمدي نژاد راي دادند و به اصطلاح برخي ها درخواب ديده اند كه بايد به احمدي نژاد راي داد، مردم در عمل مشاهده نمودند كه ميان ادعاهاي اين جريان با واقعيت ها چه فاصله ای وجود دارد.

شكي نيست كه در ميان اصولگرايان همواره افراد منصف و معتدلي نيز وجود داشته اند. اما همان طور كه قبلا اشاره شد اصولگراهاي معتدل و منصف بايد با اعتماد به نفس كافي براي زنده نگاه داشتن پرچم اصولگرايي به مفهوم واقعي برخيزند. 

اگرچه به لحاظ تئوريك و از منظر برنامه هاي عملي اصلاح طلبان با اصولگرايان اختلافات مبنايي دارند اما جريان اصولگرايي نخست يك جريان واقعي و سپس داراي پايگاه اجتماعي است. 

علاوه بر آن حضور جريان اصولگرايي را به عنوان يك جريان رقيب، منتقد و حتي تخطئه گر در مقابل اصلاح طلبي ضروري دانسته، به همين دليل اين اعتقاد وجود دارد كه اصولگرايان معتدل اتفاقا بايد با مطرح نمودن كانديدايي كه بتواند از آنها دفاع کند، به ميدان انتخابات وارد شوند. 

اين رويكرد نيز به نفع اصولگراهاي ريشه دار، معتدل و منصف خواهد بود و هم به شفافيت فضاي سياسي و حتي كنترل منتقدانه جناح اصلاح طلب منجر خواهد شد. به همين علت بخشي از اصولگرايان معتدل همچنان به همكاري و حمايت از روحاني ادامه خواهند داد؛ اما بسيار قابل فهم است كه جناح تندرو اين جريان با انواع روش ها سعي در تخريب اقدامات مثبت دولت و سياه نمايي خواهند داشت.

 تندروها همان طور كه در طول تاريخ برگزاري انتخابات در ايران از رانت سياسي استفاده کرده اند باز هم تلاش خواهدكرد ديگران را به واكنشي مطلوب نظر جناح تندرو وادار نمايند. البته مردم در انتخابات مجلس دهم نشان دادند كه تيغ تندروی از كار افتاده است. 

اصولگرايان اگر احتمال راي آوري روحاني را م يدادند چه بسا كه همه اقدامات لازم را براي عدم حضور روحاني نيز به عمل م یآورند. اما ميزان محبوبيت روحاني و اجماع جريان اصلاح طلب در حمايت از وي به عنوان يك پشتوانه محكم و با هدف بي اثر نمودن اقدامات آنها وارد ميدان خواهد شد. 

اينجاست كه بايد به روحاني گوشزد نمود، رئيس جمهور فراموش نكند كه توده هاي مردم، اصلاح طلبان و شخصيت هاي مورد احترام بودند كه به حمايت از كانديداتوري او برخاستند.  به همين دليل روحاني بايد در حمايت و حفظ پايگاه هاي اجتماعي خويش به اقدامات معنادار بيشتری مبادرت نمايد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
comment
0
1
comment سلام بر حسين آقا فريدون داداش دكتر روحاني
و سلام بر مدير عامل محبوس بانك ملت
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
comment
0
1
comment دنبال چی هستید
نه اصولگرا و نه اصلاح طلب
مردم فهیم همه متوجه شدند که هر دو یکی هستند
و هدف احقاق حقوق مردم واسایش مردم فقط منافع شخصی
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
comment
0
1
comment بااین کلنگهایی که روحانی بر شاهرگ های حیاتی خوزستان زد وروزشمار نابودی خوزستان را به صدا درآورد شما اصلاح طلبان بومی بازهم دروادی جناحی سیر میکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار