اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹


استاندار خوزستان با اعلام حمایت از دانشگاه‌های استان و رفع مشکلات آن‌ها تاحد توان، گفت: متاسفانه به حوزه پژوهش در استان تا حدود زیادی کم توجهی شده است و باید در این زمینه گام برداشته شود.
 
به گزارش خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشستی با عنوان شورای راهبردی دانشگاه‌های استان که شامگاه گذشته، 30 تیر با دانشگاهیان برگزار شد، اظهار کرد: ما آماده حمایت از دانشگاه‌ها، به منظور رفع مشکلات آن‌ها تاحد توان هستیم؛ همچنین از دانشگاهیان به عنوان مراکز مرجع در استان که می‌توانند در امور مختلف ما را همراهی کنند استمداد می‌جوییم.
 
وی تصریح کرد: دبیرخانه شورای راهبردی دانشگاه‌های استان از این به بعد دانشگاه شهید چمران است و در این دانشگاه استقرار دارد. جلسات شورای راهبردی دانشگاه‌های استان باید به صورت مرتب و مکرر برگزار شود و موضوعات علمی و مسایل مشکلات دانشگاه‌ها در دستور کارهای این جلسات باشد تا بتوانیم مشکلات قابل حل دانشگاه‌ها را پیگیری کنیم و برای مشکلاتی که در استان قابل حل شدن نیستند هم هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم.
 
استاندار خوزستان با بیان این‌که باید در سیاست‌های عمومی دانشگاه‌های استان هماهنگی حاکم باشد خاطرنشان کرد: این امر همدلی، همراهی و ارتقاء سیستم آموزش عالی در استان را به دنبال دارد.
 
شریعتی با تاکید بر توجه و پرداختن امر پژوهش در استان عنوان کرد: فکر می‌کنم در استان خوزستان تا حدود زیادی نسبت به امر پژوهش کم توجهی صورت گرفته و به همین دلیل متاسفانه دانشگاه‌های استان در رتبه‌بندی‌ها نسبت به دیگر دانشگاه‌های کشور عقب‌تر هستند. بخش پژوهش در دانشگاه‌های استان دارای روند صعودی نبوده و بیشتر روند نزولی را طی کرده است؛ بنابراین باید در این زمینه گام برداشته شود.
 
وی ادامه‌داد: در صورت نیاز استان با فراهم کردن شرایط و اعتباراتی به بحث پژوهش کمک می‌کند تا در دانشگاه‌های استان نسبت به این امر یک اقبال عمومی ایجاد شود. پس در جلسات بعدی شورای راهبردی دانشگاه‌های استان، مسایل علمی موجود در استان و در صورت نیاز انجام اقدامات تحقیقاتی برای حل این مسایل و همچنین مسایل کلی بخش آموزش عالی استان به ویژه امر پژوهش بررسی خواهد شد. همچنین راهکارهای ارتقا وضعیت آموزش عالی استان نیز در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد و فکر می‌کنم که این اقدامات منجر به ارتقا آموزش عالی استان شود.
 
ارتقا و توسعه دانشگاه‌ها به نفع استان است
 
به گزارش خبرنگار ایسنا همچنین فرج‌الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در اولین نشست استاندار با دانشگاهیان استان، گفت: اگر ظرفیت اساتید دانشگاهی استان در اختیار توسعه استان قرار گیرد منجر به رفع تنگناهای توسعه‌ای خواهد شد؛ بنابراین ارتقا و توسعه دانشگاه‌های استان می‌تواند بسیار به نفع استان باشد.
 
وی اظهار کرد: با وجودی که قانونا این شورا تایید نشده است اما شورای مذکور می‌تواند از شوراهای بسیار مهم استان در جذب مشارکت دانشگاه‌ها در امور مربوط به خوزستان در حوزه‌های مختلف باشد.
 
خبیر تصریح کرد: در شورای راهبردی دانشگاه‌های استان استفاده از توان و ظرفیت علمی دانشگاه‌ها تلاش در جهت رفع مشکلات دانشگاه‌ها از نظر توسعه فضاهای فیزیکی و نوسازی تجهیزات و حل موانع موجود در مسیر توسعه دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و فکر می‌کنم دانشگاه‌های ما دارای ظرفیت بسیار خوب جهت ارایه مشاوره در حوزه‌های مختلف به مسئولین استانی باشند.
 
معاون امور سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: تعداد بسیار زیادی از اساتید دانشگاه‌های استان مشغول علم‌آموزی و تدریس هستند و اگر این ظرفیت در اختیار توسعه استان قرار بگیرد می‌تواند در رفع تنگناهای توسعه استان باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: دخالت دانشگاه‌ها در امور استان منجر به گسترش شغل‌آموزی در آحاد مختلف جامعه، کمک به جریان فرهیختگی در خوزستان و تربیت نیروهای کارآمد برای اداره امور استان می‌شود و همچنین شرایطی فراهم می‌کند تا مسئولان از این ظرفیت برای ارتقا توان خود استفاده کنند.
 
خبیر اظهار کرد: امیدوار هستم این شورا به صورت مرتب استمرار یابد و بهتر از گذشته شاهد حرکتی اصولی، سازنده و اساسی در سطح دانشگاه‌های استان باشیم. دانشگاه‌های استان معمولا با مسائل مختلفی مخصوصا در شروع سال تحصیلی مواجه هستند. در طول سالیان دفاع مقدس شرایطی باعث شد تا برخی دانشگاه‌های ما در بعضی زمینه‌ها رشد خوبی نداشته باشند و یا در حوزه‌هایی نتوانند پیشرفت کنند و اخیرا طبق گزارشاتی که دریافت کردیم این موضوع تا حد زیادی در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اثر گذاشته است.
 
وی گفت: همه ما باید در راستای حل این مشکلات تلاش کنیم و با فراهم کردن شرایط مناسبی برای دانشگاه‌های استان ارتقا و توسعه دانشگاه‌ها را ایجاد کنیم زیرا ارتقا دانشگاه‌ها می‌تواند در نهایت به نفع استان واقع شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار