شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲

سعيد عبدولي مي‌گويد قصد دارد با تمرين و تلاش زياد، مدال المپيك را پس بگيرد.

كشتي‌گير 66 كيلوگرم تيم‌ملي كشتي فرنگي ايران در رقابت‌هاي المپيك 2012 لندن اظهاركرد: شرمنده‌ام كه دستم از مدال المپيك كوتاه ماند، هر چند اين ناكامي تقصير من نبود. چه آن‌هايي كه كشتي‌گير هستند و چه كساني كه كشتي‌گير و كارشناس نيستند، متوجه شدند كه چه ناداوري‌اي در بازي دومم شد.

وي ادامه‌داد: آن‌ها با اين كار تمام زحمات من و دوري از خانواده، همسر و پسرم هشت ماهه‌ام را با درآوردن مدال از چنگم، هدر دادند. من فرزند هشت ماهه‌ام را از زماني كه به دنيا آمد نديدم و در تلاش براي گرفتن مدال المپيك بودم.

عبدولي عنوان‌كرد: سختي‌هاي زيادي كشيدم، به اميد اين‌ كه به مدال طلاي المپيك دست پيدا كنم و مي‌توانستم هم به آن برسم. نه اين‌كه بخواهم مغرور شوم ولي بسيار تلاش كرده بودم و از نحوه كشتي گرفتنم در دو بازي‌ام اين موضوع مشخص بود.

وي خاطرنشان‌كرد: شك نكنيد كه حكمتي در اين اتفاق بوده و خداوند فقط خودش اين حكمت را مي‌داند و ما از فهم آن عاجز هستيم. من كه خودم اصلا متوجه اين حكمت نمي‌شوم. شايد خداوند برنامه بهتري براي من در آينده داشته باشد و شايد هم قرار بود اتفاق بدي بيفتد كه شكستم مانع از اين اتفاق شد. هر چند شرمنده مردم شدم ولي به هر حال به رضاي خدا، راضي‌ام.

قهرمان مسابقات جهاني تركيه با بيان اين‌كه از دست دادن مدال بسيار سخت است، گفت: بسيار ظلم است در حالي كه مي‌داني مي‌تواني مدال كسب كني به آن نرسي. اين موضوع خواب و خوراك را از من گرفته است. از زماني‌كه برگشته‌ام همسرم كارش گريه شده است و به من مي‌گويد چرا با بغض صحبت مي‌كني. باور كنيد تحمل اين موضوع بسيار سخت است.

وي با قدرداني از استقبال مردم دزفول و انديمشك بيان‌كرد: آن‌ها براي من سنگ‌تمام گذاشتند و استقبال آن‌ها دل‌گرمي براي رقابت‌هاي بعدي من است. هر چند پيش آمدن اين موضوع و دل‌شكستگي‌اي كه برايم به وجود آمده، كارم را سخت كرده است ولي بازهم خدا را شكر مي‌كنم.

عبدولي عنوان‌كرد: شك نكنيد از چند روز ديگر تمريناتم را شروع خواهم كرد و به خاطر خوزستان تمرين مي‌كنم چرا كه خوزستان باوجود اين همه استعداد، پتانسيل و منابع معدني‌اي كه دارد و سرآمد تمام استان‌هاي كشور است، مظلوم واقع شده. در فكر اين هستم كه با تمرين زياد، پيشرفت مردم خوزستان و كشورم را ببينم.

وي به استقبال مردم در فرودگاه تهران نيز اشاره كرد و گفت: زماني كه وارد فرودگاه شدم هنگامي كه ديدم مردم بازيكنان طلايي تيم را تشويق مي‌كنند، بغض گلويم را گرفت و گفتم خدايا اي كاش من هم جزو اين نفرات بودم و چرا اين بلا سر من آمد.

اين فرنگي‌كار انديمشكي افزود: همين‌كه داشتم از پله‌ها پايين مي‌آمدم، تمام مردم سمت من آمدند و بازيكنان مدال‌آور فقط خانواده‌هاي‌شان كنارشان ماندند. واقعا آن‌ها براي من سنگ‌تمام گذاشتند و دل‌گرمي فوق‌العاده‌اي به من دادند به طوري كه احساس نكردم مدال نگرفته‌ام. آن لحظه فكر كردم مدال طلاي المپيك كه هيچ، بلكه تمام مدال‌هاي تيم را به دست آورده‌ام. از آن‌ها تشكر مي‌كنم و دست آن‌ها را مي‌‌بوسم. اميدوارم بتوانم زحمات آن‌ها را جبران كنم.

وي در ادامه به ديدار اولش مقابل كشتي‌گير ترك اشاره كرد و گفت: بازي اولم با قهرمان دنيا بود. من تا به حال هيچ وقت به كشتي‌گيران ترك باوجود اين‌كه آن‌ها بازيكنان ايران را بسيار اذيت مي‌كنند، نباخته‌ام و توانستم در اين پيكار نيز به راحتي اين حريف ترك را شكست دهم.

عبدولي ادامه‌داد: اين حريف بدن خود را چرب كرده بود كه من متوجه اين موضوع شدم. داور نيز كه متوجه اين كار كشتي‌گير ترك شده بود، سه بار از او خواست كه پيش كوچ خود برود و بدنش را خشك كند. پس از اين‌كه بازي آغاز شد، بعد از گذشت 30 ثانيه به دليل حملاتي كه داشتم، بدن اين كشتي‌گير عرق كرد و اصلا او در دستم نمي‌ايستاد و مانند ماهي شده بود ولي درنهايت توانستم با دعاي مردم از سد اين حريف بگذرم.

وي درباره ديدار دومش برابر كشتي‌گير فرانسوي نيز بيان‌كرد: من از سد اين حريف نيز گذشتم ولي آن‌ها من را دور زدند و كشتي‌گير فرانسوي را برنده بازي اعلام كردند وگرنه مدال طلاي اين وزن در دستان من بود. حتي بازيكني كه قهرمان اين وزن شد، او را نيز شكست داده‌ بودم. درمجموع فكر مي‌كنم قسمت نشد به مدال المپيك دست پيدا كنم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار