شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
گزارش جزئيات و مشخصات پروژه هاي بهداشتي افتتاح و رونمايي شده توسط استاندار خوزستان و رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز از زبان رئيس مركز بهداشت غرب اهواز

مهندس مهرداد شریفی در مراسم افتتاح مركز آموزش بهورزي غرب اهواز كه پنج شنبه ٣١ تيرماه ١٣٩٥ با حضور استاندار خوزستان و رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز صورت پذيرفت، هزینه بازسازی و تجهیز اين مرکز را بالغ بر دو میلیارد و صد و هفتاد و چهار میلیون ریال اعلام کرد و گفت: به منظور آموزش و تربیت بهورزان جهت استقرار در خانه های بهداشت روستایی، این مرکز با بهترین و پيشرفته ترين امکانات تجهیز شده است.

وی سالن کنفرانس مجهز به تجهیزات سمعی و بصری، کلاس درس، اتاق کار عملی(پراتیک)، خانه بهداشت آموزشی، کتابخانه، خوابگاه و... را از بخش هاي موجود در مرکز آموزش بهورزی غرب اهواز برشمرد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان اینکه امروز  مرکز سلامت جامعه شماره 3 به نمایندگی از 11 واحد نمونه گیری آزمایشگاهی نيز افتتاح می گردد، بیان داشت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه مرکز بهداشت غرب اهواز و به منظور سهولت و عدالت در دسترسی شهروندان به خدمات آزمایشگاهی، 11 واحد نمونه گیری در مراکز سلامت جامعه  شماره یک(شیخ بها)، دو (بنی هاشم )، سه (شلنگ آباد)، چهار (کوی سعدی)، پنج (کیان آباد)، شش (عین دو)، هفت (ملاشیه)، هشت (کوی انقلاب)، ده (فرهنگ شهر)، سیزده (کیانپارس) و پانزده (پردیس) به طور همزمان افتتاح و راه اندازی می گردند.

وی افزود: راه اندازی و تجهیز هر واحد نمونه گیری آزمایشگاهی، در مجموع بیش از 160 میلیون ریال براي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز هزينه در برداشته است.

شریفی همچنین با اشاره به افزایش تعداد آزمایشهای قابل انجام از 53 به 70 مورد، خاطرنشان کرد: در این راستا برای تجهیز آزمایشگاههای غرب اهواز تاکنون بیش از 6 ميليارد ریال هزینه صرف شده است. نمونه گیری آزمایشگاهی در 11 مرکز سلامت جامعه مذکور، انجام و نمونه ها به دو آزمایشگاه معین مستقر در مراکز سلامت جامعه شماره هاي ٣ و ٨ ارسال می گردد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: همزمان آزمایشگاه های مرکز بهداشتی درمانی روستایی تصفیه شکر و مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی الهایی نیز تجهیز شده و تلاش ما این است که هیچ ساكن روستایی جهت انجام آزمایشهای ضروری، ناچار به مراجعه به آزمایشگاههای شهر اهواز نشود.

شریفی در ادامه با اشاره به فرسودگی ساختمان و تجهیزات خانه بهداشت پیشین الباجی و اينكه خانه بهداشت ضمیمه الباجی، با دارابودن سه بهورز بومی، جمعیت ٣٠٧٤ نفري اين منطقه را تحت پوشش قرار می دهد، بیان داشت: پس از جذب اعتبارات دانشگاهی در راستای اجراي طرح تحول نظام سلامت، ساختمان جدید در مجاورت بنای قبلی با اعتبار یک میلیارد و دویست میلیون ریال ساخته و تجهيز شد و در آینده نزدیک نیز ساختمان پیشین بازسازی و با کاربری بهداشتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در پايان با بيان اينكه پيش از این روستای عشاره کوچک، از نظر فضای فیزیکی فاقد خانه بهداشت بوده و خانه بهداشت جديد كه با اعتبار یک میلیارد و دویست میلیون ریال ساخته و تجهيز شده است، جمعیت 824 نفري اين روستا را تحت پوشش خود قرار مي دهد، خاطرنشان کرد: اگر امروز خواست برحق اهالی و بهورزان در ساخت و تجهیز خانه های بهداشت تحقق یافته و رضایتمندی از بخش بهداشت در نگاه مردم موج می زند، بی تردید مرهون حمایت ها و تدابير مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جندي شاپور اهواز به ویژه دکتر ایدنی رئیس دانشگاه و دکتر سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه مي باشد، چرا كه علیرغم عقب ماندگی از اجرای برنامه هاي طرح تحول نظام سلامت در چند ماه آغازین طرح، به پشتوانه حمایت ها و تدابیر دکتر ایدنی، توانستیم با عزمی جهادی، گامهای بزرگی در ارائه خدمات به مردم شهر و روستا برداریم.









نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار