اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
سرلشکر محسن رضایی پیش از ظهر شنبه دوم مردادماه در جمع سپاهیان و بسیجیان اصناف و اقشار استان البرز در حسینیه سپاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: اقتصاد ما از ابتدای انقلاب تاکنون وضعیت عادی نداشته است البته در این سال‌ها، فرصت‌های بسیار زیادی را از دست دادیم.
  محسن رضایی پیش از ظهر شنبه دوم مردادماه در جمع سپاهیان و بسیجیان اصناف و اقشار استان البرز در حسینیه سپاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: اقتصاد ما از ابتدای انقلاب تاکنون وضعیت عادی نداشته است البته در این سال‌ها، فرصت‌های بسیار زیادی را از دست دادیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع هادیان سیاسی سپاه استان البرز با گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد گفت: در همین عملیات مرصاد بود که صدام و عواملش برای همیشه در جنگ دفن شدند. آن‌ها به خیال خود می‌خواستند از کرمانشاه ظرف دو روز به تهران برسند و با حمله به بیت حضرت امام، ماجراجویی‌های خود را در دشمنی با انقلاب دنبال کنند اما به فضل خدا و مجاهدت فرزندان امام در سی کیلومتری کرمانشاه زمین‌گیر شدند و مرصاد، مرصادی شد بر قلب منافقین و با یاری خدا، توطئه‌ای ناشناخته علیه انقلاب خنثی شد.

تولید هر کالای باکیفیت ایرانی به منزله موشکی است که روانه جبهه دشمن می‌شود/ ادامه وضع موجود، اقتصاد مقاومتی نیستدبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از دوستانمان در سپاه کرج تشکر می‌کنم که این فرصت را فراهم کردند که در خصوص مسائل انقلاب و نظام با هم‌صحبت کنیم. در اینجا می‌خواهم درباره دستاوردها و لزوم اقتصاد مقاومتی و شعار سال صحبت کنم. سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که دو سال و نیم پیش توسط مقام معظم ابلاغ شد و امسال شعار سال شده است یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های انقلاب اسلامی است و نگاه‌هایی که به این سند می‌شود و اقداماتی که برای انجام آن باید انجام شود باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند چرا که تمام انقلاب‌ها در صدسال اخیر در ایستگاه اقتصاد متوقف شده‌اند. انقلاب بلشویک‌ها در روسیه، انقلاب سوسیالیست‌ها در چین و انقلاب مردم کوبا و کره شمالی همگی دچار شکست شدند. چینی‌ها دو نظام اقتصادی را پیوند زند و دموکراسی را تعطیل کردند اما اقتصادشان را پیشرفت دادند. بیام اقتصاد مقاومتی این است که انقلاب اسلامی می‌تواند با حفظ اصول و ارزش‌های خودش از ایستگاه اقتصاد عبور کند. اقتصاد مقاومتی معنایش این نیست که صرفاً یک سری پروژه انجام بدهیم یا صرفاً مبلغ یارانه‌ها را اضافه کنیم. این‌یک اتفاق و حادثه برای تضمین ماهیت انقلاب است مثل تأسیس جمهوری اسلامی و دفاع مقدس یک معجزه بود . سومین معجزه‌ای که انقلاب می‌خواهد انجام دهد تحقق اقتصاد مقاومتی است . این یک نهضت است که ابعاد مختلف دارد. نباید خلاصه به چند پروژه بشود. لذا بعد سیاسی دارد. نه گفتن به آمریکا، بعد سیاسی و جهاد کبیر اقتصاد مقاومتی است. این نهضت بعد فرهنگی دارد و مبارزه با فساد و تبعیض و پارتی‌بازی باید در اقتصاد مقاومتی مورد توجه باشد. نمی‌شود حقوق‌های چند ده‌میلیونی داد و فقر بخش‌هایی از مردم را نادیده گرفت. مبارزه با اسراف بخشی از این سیاست‌هاست. توزیع عادلانه فرصت‌ها و مبارزه با بی‌مسئولیتی‌ها در کشور، بعد دیگری از اقتصاد مقاومتی است. این بعد فرهنگی نهضت اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است. تولید هر کالای باکیفیت ایرانی به‌منزله موشکی است که روانه جبهه دشمن می‌شود. خرید کالای ایرانی با استانداردهای سلامت و قیمت مناسب، به فتح بازارهای داخلی و بازارهای منطقه‌ای منجر می‌شود. اقتصاد مقاومتی بعد اقتصادی ویژه‌ای هم دارد. این نیست که روستاها را رها کرد. باید جاده کشید، مدرسه ساخت و درآمدهای مردم روستا را تأمین کرد تا مهاجرت شکل نگیرد. ادامه وضع موجود، اقتصاد مقاومتی نیست. درآمد پایدار برای مردم و آبادانی شهرها و روستاها در این نهضت اهمیت دارد. این‌یک تغییر ریل است. یک قیام است مانند سقوط رژیم شاه و دفاع مقدس.

تولید هر کالای باکیفیت ایرانی به منزله موشکی است که روانه جبهه دشمن می‌شود/ ادامه وضع موجود، اقتصاد مقاومتی نیستفرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: هم باید برنامه‌های اقتصادی کشور عوض شود و هم باید برنامه‌های فرهنگی کشور تغییر کند. باید به همه ابعاد این نهضت توجه کرد. باید مانند جنگ، روی فرهنگ انسان‌ها کار کرد و معارف اخلاقی در کارخانجات و زمین‌های کشاورزی ایجاد کرد. می‌شود با وضو به سر کار رفت. می‌شود کارفرماها به کارکنانشان مانند فرزند خود نگاه کنند. نگرانم که دولت‌ها بیایند و بروند و اقتصاد ایران متحول نشود. دولت البته با تأخیر و کمی دیر شروع کرد اما امسال کارهایی را دنبال می‌کند و زود است قضاوت قطعی بکنیم. تا پایان سال ارزیابی می‌کنیم. برجام فرصت خوبی بود که بخش اقتصادی بهتر عمل کند اما ضعیف عمل شد. بخش اقتصادی معطل چند دستور اقتصادی است. کمیته نظارت بر برجام می‌تواند به خاطر عدم تعهدات امریکا و دو بار نقض تعهدات برجام توسط آمریکا، اعتراض کند و پرونده‌های سنگینی بسازند. باید شکایت کرد و آمریکا را تحت فشار گذاشت. نمی‌شود به آمریکایی‌ها برادرانه نگاه کرد. خزانه‌داری آمریکا می‌توانست سه بخشنامه صادر کند برای خودشان، اروپایی‌ها و طرف‌های آسیایی ما. اگر این دستور عمل موجود بود، اقتصاد ما کمک می‌شد.

استاد کارآفرینی دانشگاه تهران افزود: اقتصاد ما از ابتدای انقلاب تاکنون وضعیت عادی نداشته است. یک عامل در تحریم بودن ما است. عامل دیگر، کارشکنی لیبرال‌ها و تکنوکرات ها در اقتصاد ایران است. همین الآن هم سنگ‌اندازی می‌کنند تا زمینه را برای برگشت آمریکا فراهم کنند. هواداران انگلیس، سلطنت‌طلب‌ها و منافقین کارشکنی می‌کنند و یا در تنظیم قراردادها، خرابکاری می‌کنند. باندهایی هستند که مانع برقراری توازن در واردات می‌شوند. حتی در کالاهای تولیدی داخلی، این باندها اعمال‌نفوذ می‌کنند و اختراعات جوانان ایرانی را منوط به مجوزها و گواهینامه‌های آمریکایی می‌کنند. سومین عامل مخرب در اقتصاد ما، سو مدیریت است. این سوء مدیریت خسارتی بیش از تحریم‌ها و کارشکنی برای ما داشتند. مدیران نباید پشت میز بنشینند. جنگ با پشت میز نشستن حل نشد، اقتصاد هم نمی‌شود. باید به کارخانه‌ها و بازار سرکشی کرد.

تولید هر کالای باکیفیت ایرانی به منزله موشکی است که روانه جبهه دشمن می‌شود/ ادامه وضع موجود، اقتصاد مقاومتی نیستدبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این سه عامل باعث شد که از نفوذ سیاست‌های نظام در اقتصاد جلوگیری شود. سیاست‌های کلی را اجرایی نکردند و از ورود نیروهای انقلاب در اقتصاد جلوگیری کردند. این دو عارضه به آن سه عامل افزوده شد و نگذاشتند ارزش‌های انقلاب به اقتصاد وارد شود. فساد، بیکاری و فقر حاصل این عوارض است. باید سو مدیریت را در اقتصاد مقاومتی حل کنیم و این سیاست‌ها را از مظلومیت خارج کنیم. باید تمام نکات دیده شود و تحولی اساسی شکل بگیرد. مجلس و دولت باید کمک کنند وگرنه مانند دیگر انقلاب‌ها متوقف می‌شویم. ما باید در این مرحله هم با عمل به این ضرورت عبور کنیم. نمی‌توانیم مسامحه کنیم. اینجا نمی‌توانیم از خودمان بگذریم و باید در جایگاه سربازان رهبری مطالبه کنیم.

دکتر رضایی افزود: در این سال‌ها، فرصت‌های بسیار زیادی را از دست دادیم. ما باید در دهه‌های قبل اقتصاد را شکوفا می‌کردیم. کشور نیازمند دولتی کارآمد است. دولت‌های بی‌عرضه و حاشیه‌ساز و امیدوار به آمریکا نمی‌خواهیم دولتی می‌خواهیم که این سند اقتصاد مقاومتی را عمل کند تا در اقتصاد شکست نخوریم و عقبه ما از بین نرود. اقتصاد را باید به نیروهای انقلاب داد تا مانند امنیت و اقتدار بعد از سیصد سال به ایران بازگردانند. امروزه همه به امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی غبطه می‌خورند  عربستان  به امنیت و اقتدار ایران غبطه می‌خورد. 

تولید هر کالای باکیفیت ایرانی به منزله موشکی است که روانه جبهه دشمن می‌شود/ ادامه وضع موجود، اقتصاد مقاومتی نیستاستاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: من نمی‌پذیرم که فقر و بیکاری از نظام جمهوری اسلامی است. این وضع محصول تکنوکرات ها و لیبرال‌ها است. به‌هیچ‌وجه نمی‌پذیرم که جمهوری اسلامی را با بیکاری و فقر مساوی بدانند. به‌عنوان یک نیروی انقلابی، برادرانه از شما می‌خواهم که وارد این نهضت شوید و این مسیر را که رهبری پیش پای ما گذاشته را خالی نکنید. رهبری دقیقاً مسیر امام را می‌پیماید و این فرصت طلایی برای انقلاب فراهم کرده است که جانشین رهبر انقلاب، گام‌هایش در مسیر رهبر پیشین است.

در ادامه دکتر محسن رضایی به برخی از سؤالات حاضرین پاسخ گفت.در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین موحد، نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، ضمن عرض خوش‌آمد به دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  گزارشی از وضعیت حلقه‌های صالحین در سطح استان و ترکیب حضار جلسه ارائه کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار