اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۱۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
حاشیه نگاری شوشان از نشست استاندار با مدیران مسئول رسانه های خبری /سرپرست ایرنا خوزستان : برخی مدیران پاسخگو و انتقاد پذیر نیستند/ استاندار: باید یاد بگیریم به جای دعوا و اتهام ، با گفت و گو مسائل را حل کنیم
شریعتی استاندار خوزستان پس از نشست خبری با خبرنگاران ، اینبار با با مدیران مسئول و سردبیران رساانه های خبری استان نشستی برگزار کرد.



شوشان: شریعتی استاندار خوزستان پس از نشست خبری با خبرنگاران ، اینبار با با مدیران مسئول و سردبیران رساانه های خبری استان نشستی برگزار کرد. این نشست با حاشیه هایی همراه بود که در ادامه می آید:

به گزارش شوشان ، استاندار خوزستان در این دیدار گفت: با ایجاد وفاق ، همدلی و همگرایی می توان فضایی امن را برای جامعه ایجاد کرد تا از این طریق ، بسترهای لازم برای سرمایه گذاری و اشتغال مولد در خوزستان فراهم شود و بتوانیم فرصت های جدیدی را برای اشتغال جوانان تامین کنیم تا زندگی بهتری را در استان خوزستان شاهد باشیم.


شریعتی این را هم گفت که خداوند رحمتش را بر ما کامل کرده است و این ما هستیم که باید فرصت ها را بشناسیم و نوع روابط با همدیگر را فرا بگیریم . ما باید یاد بگیریم به جای دعوا و اتهام ، با گفت و گو مسائل را حل و فصل کنیم و به تعبیری به بلوغ برسیم .

استاندار خوزستان همچنین تاکید کرد که باید شرایط لازم برای آوردن ثروت به خوزستان فراهم شود.


شریعتی با اظهار اینکه همواره منتظر شنیدن نقد می باشد ، گفت: عبارت " نقد منصانه " غلط است .چون ممکن است نقد از نظر کسی که مورد نقد قرار می گیرد منصفانه نباشد .در واقع کسانی که نقد را می خوانند باید به منصافه یا غیر منصفانه بودنش پی ببرند . من حتی تخطئه را یک موهبت می دانم و معتقدم هیچکس در این استان به اندازه ی من نیاز به نقد ندارد چون هیچکس به اندازه ی من اختیار ندارد و اگر نقد صورت نگیرد ، این اختیارات ممکن است منجر به اشتباه های بزرگ شود و اگر اشتباه های بزرگ رخ دهد ، خسارت های بزرگی ایجاد می کند . از هر طریقی که من را نقد کنید دست شما را می بوسم. در روزنامه ها و رسانه ها و حتی با تماس تلفنی ، ارسال پیامک و ... استاندار را نقد کنید و هیچ واهمه ای نداشته باشید و بدانید که من اهل شکایت نیز نیستم.


معاون روابط عمومی و تشریفات استانداری نیز در این نشست خواستار همراهی اصحاب رسانه با مجموعه ی استانداری شد . هومن خورشید گفت که در آینده سلسله جلساتی به صورت منظم با رسانه ها ، جهت برخورداری از نقطه نظرات آنها در حل مسائل استان ، برگزار خواهد شد .


هاشمی مدیرکل حوزه ی استاندار و روابط عمومی نیز خود را یک فرد رسانه ای دانست گفت که رسانه ها می توانند کمک بزرگی به مدیریت استان کنند و در تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشند . رسانه ها می توانند به عنوان یک بازرس بی طرف ، ایفای نقش کنند و با نقد منصانه و علمی ،به انجام برنامه ریزی های بهتر در استان کمک کنند .


 • هاشمی این را هم گفت که رسانه ها شناخت کاملی از مشکلات در استان دارند و می توانند با انعکاس این مشکلات و مطرح کردن نظرات مردم در این خصوص ، مدیران را در حل معضلات یاری کنند چون مدیران بر تمام کاستی ها واقف نیستند.  رسانه ها باید مدیران را وادار به پاسخگویی کنند چون پنهان کردن کاستی ها و مشکلات و مجیز گویی کمکی به حل مشکلات در استان نخواهد کرد.

ایزدی عضو هیات مدیره خانه مطبوعات و مدیرمسئول پآستانه پارس با تاکید بر لزوم حمایت از خانه ی مطبوعات خوزستان گفت: 11 ماه از دور جدید خانه ی مطبوعات می گذرد اما هنوز هیچ اعتباری از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نهاد اختصاص نیافته است.وی از استاندار خواست به صورت مستقیم به این امر ورود پیدا کند.


حسین نژادیان مدیر مسئول روزنامه نور خوزستان با انتقاد از عملکرد شرکت نفت در بحث آگهی ها ، از استاندار خواست اگر می خواهد کاری برای رسانه ها انجام دهد مشکل آگهی های شرکت نفتی را از طریق وزارت نفت ، پیگیری کند تا بخش عمده ای از مشکلات مالی در مطبوعات حل شود. 


محسن بهاروند سرپرست خبرگزاری ایرنا خوزستان رسانه ها را به دو دسته تقسیم کرد و گفت که  برخی رسانه ها حرفه ای و علمی کار رسانه ای را انجام می دهند و برخی دیگر نیز غیر حرفه ای کار می کنند . وی با انتقاد از رسانه های غیرحرفه ای گفت که اخلاق حرفه ای باید توسط رسانه ها رعایت شود. وی برگزاری مراسم روز خبرنگار را یک " معضل " دانست و گفت که مراسم روز خبرنگار در شان دوستان رسانه ای برگزار نمی شود. مدیر خبرگزاری دولت همچنین گفت که برخی مدیران پاسخگو و انتقاد پذیر نیستند.

بیت مشعل  سرپرست خبرگزاری ایسنای خوزستان نیز گفت که برخی رسانه ها پاک دست و شناسنامه دار نیستند و این امر یک معضل به شمار می آید .وی همچنین به شدت از سرقت های خبری انتقاد کرد.


حبیب الله بهرامی سردبیر روزنامه توسعه جنوب خطاب به استاندار خوزستان گفت: من فقط یک جمله می گویم .چاپلوس های اطراف خود را بشناسید.

لاری زاده  مدیر مسئول شبکه ی اطلاع رسانی رهیاب نیوز نیز در این نشست گفت: برخی افرادی که با حجازی و مقتدایی عکس یادگاری می گرفتند هم اکنون از موانع موفقیت شما به شمار می آیند .وی این افراد را با عبارت هایی چون چسبیدگان ، چاپلوسان و دلالان توصیف کرد.لاری زاده همچنین خواستار توضیح استاندار در خصوص بحث انتقال آب شد و گفت که آقای استاندار شما اظهار کردید که در بحث انتقال آب موضع تان همان موضع دولت است و این درحالی است که دولت موافق انتقال آب می باشد. لاری زاده گفت: آقای استاندار تواضع و فروتنی نیز حدی دارد! کاری نکنید تا برخی احزاب منحله مثل مشارکت ، زمام امور استان را به دست بگیرند ! وی همچنین تذکر به مومنین را خیر دانست . لاری زاده همچنین به انتشار برخی اسامی در سایت ها برای احراز پست های مدیریتی در استان به شدت انتقاد کرد.



شریعتی در پاسخ به مدیر مسئول رهیاب نیوز اظهار کرد: خوشحالم که من را جزو مومنین به حساب آورید .

در این نشست از سوی حاضرین عنوان شد که در خصوص عزل و نصب ها استاندار خوزستان متحمل فشارهای سنگینی است.

امید حلالی، مدیر مسئول روزنامه ی فرهنگ جنوب در این دیدار بر لزوم مباحث فرهنگی در استان تاکید کرد و خواستار ارائه ی بسته های فرهنگی در حوزه ی میراث فرهنگی ، گردشگری و کتاب و کتابخوانی شد.

 • غلامرضا فروغی نیا صاحب امتیاز روزنامه صبح کارون با اشاره به انتخاب شریعتی در سال سوم دولت یازدهم به سمت استانداری خوزستان و خطاب به وی گفت: بنظر می رسد اولویت شما در فرصت باقی مانده مباحث اقتصادی است. وی با اشاره به بحران اشتغال و لزوم توجه به تولید بیان کرد: سیاست ها باید بر مبنای نگرش اقتصادی مدیریت شود اگر واقعا نگاه اقتصادی و نه حسابداری باشد، انتظار می رود سازمان های زیر مجموعه استانداری نیز همین رویکرد را ادامه دهند.

  • علی بهمن مدیر مسئول سایت خبری تحلیلی هورنیوز با اشاره به معضلات جدی فرهنگی در استان عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۵۰ نفر در اثر نزاع های دسته جمعی و درگیریهای مختلف در استان کشته شده اند اما در پایان سال کسی از مسئولین نگفت که در کار فرهنگی کم گذاشته ایم و طبق معمول همه خوب بوده اند؟! وی ادامه داد: زمانی هم که برای اطلاع از جزئیات حوادث قتل و نزاع با مسئولان تماس گرفته می شود از آن تحت عنوان مسائل امنیتی یاد می کنند و پاسخگو نیستند و پس از چند روز هم به فراموشی سپرده می شود.
   
 • افشار پرویزی بابادی مدیرمسئول هفته نامه همای خوزستان نیز درخصوص خانه مطبوعات استان توضیح داد: مسئولان این خانه تمایل به کار دارند اما متأسفانه ابزارهای آن را ندارند که باید در اختیار آنها قرار گیرد. وی با بیان اینکه وظیفه رسانه افشاگری و انتقاد است، افزود: مدیران را موظف به پاسخگویی کنید چراکه مسئولان آنچنان که باید پاسخگو نیستند.
 
خورشید معاون روابط عمومی و تشریفات استانداری اجازه ی طرح سوال به شرکت کنندگان در نشست را نمی داد و هرگاه سوالی طرح می شد ،صحبت گوینده را قطع می کرد. استاندار خوزستان نیز در خلال نشست تاکید کرد که جلسه ، جلسه ی پرسش و پاسخ نیست.
 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
comment
0
2
comment مدیرروابط عمومی استانداری ب خواب هم نمی دید ...
comment
مدیرمسئول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
comment
0
0
comment سلام.
به نظر میرسد روابط عمومی استانداری از هم اکنون رفتار گزینشی و غیرمنصفانه پیش گرفته اند.
چرا در نشست مدیران مسئول مطبوعات با استاندار فقط "بعضی ها" دعوت شده اند و برخی از حضار هم افرادی غیر از مدیران جرائد بودند؟
و چرا از همه دعوت بعمل نیامد؟
اگر لازم میدانید توضیح بدهید.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
comment
0
0
comment جلسات استاندار جديد عجيبه !!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار