اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
مدیر کل محیط زیست خوزستان گفت:‌ بحث مجوز زیست‌محیطی شهرک صنعتی شماره 5 اهواز بسیار پیچیده است و در خصوص این مجوزها باید محیط زیست مرکز تصمیم‌گیری کند.
 
احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌منطقه خوزستان، اظهار کرد:‌ هر شهرک صنعتی وقتی که مصوب می‌شود باید چند قانون را الزاما رعایت کند که دارا بودن ارزیابی زیست محیطی یکی از مهمترین الزامات آن است.
 
 وی افزود: احداث شهرک صنعتی در خارج از حریم شهر نیز یکی ‌دیگر الزامات مهم قانونی برای ساخت یک شهرک صنعتی است.
 
لاهیجان‌زاده تصریح کرد:‌ شهرک صنعتی شماره 5 اهواز هیچکدام از این مجوزها را ندارد و این مساله باعث شده که مشکلاتی برای فعالیت واحدهای درون آن و واگذاری زمین به وجود آید.
 
وی گفت:‌ بخشی از شهرک صنعتی شماره 5 اهواز در حریم شهر قرار دارد و همچنین محیط زیست به این بخش شهرک مجوز ارزیابی زیست محیطی نداده و به نوعی در این زمینه تخلف انجام شده است.
 
لاهیجان زاده عنوان کرد: ‌تقریبا می‌توان گفت که شهرک صنعتی شماره 5 اهواز از هیچ مرجع رسمی مجوزات لازم را ندارد و این شهرک قبل از اخذ مجوزهای لازم، واگذاری‌ زمین را انجام داده است.
 
وی گفت: این واگذاری‌ها قبل از اخذ مجوزات تخلف بوده،‌ بخصوص آن که واگذاری زمین به صنایع بزرگ مانند فولاد انجام شده و این مساله خود مشکل بزرگتری است که باید درباره آن تهران تصمیم‌گیری کند.
 
لاهیجان زاده ادامه داد: ‌اتفاقات پیچیده‌ای در زمینه احداث این شهرک و اخذ مجوزات آن به وجود آمده که باید حل شوند و در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری مناسب انجام گیرد.
 
مدیرکل محیط زیست خوزستان خاطرنشان کرد:‌ اگر بحث حریم این شهرک‌ حل شود، صنایع کوچک می‌توانند در آن مستقر شوند اما برای فعالیت کارخانه فولاد در شهرک 5 اهواز تنها محیط زیست مرکز می‌تواند نظر دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار