اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شوش از بازدید 5 هزار و 900 گردشگر خارجی از 42 کشور از آثار تاریخی این شهر تاریخی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، سعید دیناروند اظهار کرد: در چهار ماه نخست سال 95 از آثار ثبت جهانی شوش بیش از 5 هزار و 900 گردشگر خارجی که به 42 کشور جهان اختصاص داشته‌اند بازدید کرده و این شهر را به مقصد کشورهایشان ترک کرده‌اند.

وی درباره ملیت این گردشگران افزود: این گردشگران به 42 کشور جهان اختصاص داشته‌اند ولی بیشترین بازدیدکنندگان خارجی به کشورهای آلمان، انگلیس و استرالیا تعلق داشته‌اند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در سال 94 تعداد بازدیدکنندگان خارجی از شوش آمار قابل‌توجهی بوده است، تاکید کرد: در سال 95 در 12 ماه سال بیش از 13 هزار و 500 نفر از آثار شوش بازدید کرده‌اند که امیدواریم با روند آغازشده و استقبال گردشگران خارجی این عدد افزایش یابد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شوش با اشاره به آمار 5 هزار و 900 نفر در چهارماهه نخست سال عنوان کرد: شمار گردشگران در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد و با آمار ثبت‌شده در چهار ماه نخست بی‌شک آمار امسال از سال گذشته بیشتر خواهد بود و پیش‌بینی حضور 15 هزار نفر را در سال95 داریم.

محوطه تاریخی شوش سال گذشته در لیست فهرست آثار تاریخی ثبت جهانی یونسکو درج‌شده است.

برچسب ها: گردشگر خارجی ، شوش
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار