اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
مشکلات مربوط به رودخانه کارون، ارتقای کیفیت آب، سد گتوند، زهاب ها و فاضلاب ها مهمترین معضلات زیست محیطی این استان هستند.
شوشان: معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به تامین آب 85 درصد شهرهای خوزستان از رودخانه کارون گفت: با ممنوعیت برداشت آب از سرشاخه های این رودخانه می توانیم شاهد بهبود کیفیت آب کارون باشیم.

احمد سیاحی با بیان اینکه ممنوعیت برداشت از سرشاخه های کارون به حمایت و توجه سازمان محیط زیست نیاز دارد اظهار کرد: هم اکنون اخبار خوبی از برداشت آب از سرشاخه های رودخانه های خوزستان به گوش نمی رسد.

وی افزود: مشکلات مربوط به رودخانه کارون، ارتقای کیفیت آب، سد گتوند، زهاب ها و فاضلاب ها مهمترین معضلات زیست محیطی این استان هستند.

سیاحی تصریح کرد: اگرچه برای احیای کارون یک هزار میلیارد ریال ردیف اعتباری پیش بینی شده اما این اعتبار برای بهبود شرایط این رودخانه کافی نیست.

وی همچنین درباره سد گتوند گفت: مطالعات علاج بخشی این سد به پایان رسیده اما نهایی نشده است.

سیاحی وسعت کانون های شکل گیری گرد و غبار در خوزستان را بیش از 300 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: برای مقابله با گرد و غبار و داشتن هوای پاک این کانون های داخلی باید کنترل شود.
وی در ادامه گفت: برای مقابله با مشکلات تنگی نفس که در پائیز سال های گذشته با نخستین بارندگی در خوزستان اتفاق می افتد به اعتبار نیاز داریم و شهرداری های خوزستان برای هرس کردن درختان 'کونوکارپوس' که به عنوان مهمترین عامل این عارضه شناسایی شده منابع مالی در اختیار ندارند.

در پایان این نشست معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست لوح تقدیری به احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان به پاس برگزاری نشست های شورای حفاظت کیفی کارون، کارگروه مقابله با گرد و غبار، کارگروه مدیریت پسماند و جلسات مقابله با تنگی نفس اهدا کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار