اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
فرکی در تیم ملی دستیار برانکو بود اما در تقابل قبلی برانکو را شکست داده بود. این بار طلسم شکست.
عصرایران/  احسان محمدی- پرسپولیس نخستین دیدارش در لیگ شانزدهم را با پیروزی 1-0 مقابل در ورزشگاه تختی جشن گرفت. کمال کامیابی نیا تک گل بازی را به ثمر رساند. اما این بازی ده نکته مهم داشت:

1- در حالی که اعتراض عمومی از طریق شبکه های اجتماعی نسبت داستان لباس های طراحی شده برای ورزشکاران اعزامی به المپیک چنان اوج گرفت که کمیته المپیک هم وادار به عقب نشینی شد، پرسپولیس با پیراهنی به زمین آمدند که برای همه غریبه بود! رنگی میان خاکستری و سیاه و سفید و ...! عموماً در مورد این انتخاب ها کسی به هواداران توضیحی نمی دهد.

2- ورزشگاه تختی برای هواداران پرسپولیس جای کوچکی بود. شاید آنها تنها تیمی بودند که مقامات برگزار کننده لیگ رسماً اعلام کردند که هوادارنشان به ورزشگاه نیایند چون جا نیست! بازی های درخشان پرسپولیس در فصل گذشته هواداران این تیم را همچنان امیدوار و پرشوق نگهداشته است. حرف ساده است؛ زیبا بازی کنید هوادار به ورزشگاه می آید.

3- خیلی ها علیرضا بیرانوند را با پرتاب های بلند دستش می شناسند. با آن بینی کشیده و لهجه ای که هنوز از خرم آباد دارد. او چند سال پیش در برنامه ماه عسل گفت که اطراف میدان آزادی دستفروشی کرده است و همانجا خوابیده است. این جادوی فوتبال است که دستفروش خیابان های شهر حالا درون قفسی می ایستد که احمدررضا عابدزاده می ایستاد. عابدزاده ای که خودش در نوجوانی در اصفهان کفاشی کرده است.فوتبال برای همین دوست داشتنی است.

4- فرکی در تیم ملی دستیار برانکو بود اما در تقابل قبلی برانکو را شکست داده بود. این بار طلسم شکست. مربی بلندبالا و معمولاً فروتن فوتبال ایران مثل همیشه کنار زمین راه رفت. دستهایش را در جیبش کرد و بازی را دید. شکست را پذیرفت و به بازی بعد فکر کرد. اما همه می دانند فرکی همیشه نقشه های تازه ای در سر دارد. همان نقشه ها که فولاد و سپاهان را قهرمان لیگ کرد.


5- مهدی طارمی، علی علیپور، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان 4 بازیکن پرسپولیس هستند که آنطور که ایسنا گزارش داده برای همدردی با کودکان سرطانی مبادرت به تراشیدن موی سر خود کرده‌اند. این بهترین و ماندگارترین تصویر از بازی دیشب بود. همدلی با بچه های سرطانی و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم از سوی ستاره ها قابل احترام، قابل تحسین و شایسته تشویق است.

6- بازی چندان چشم نواز نبود. معمولاً همه مربیان نتایج چند هفته اول را گردن فصل بدنسازی می اندازند. اینکه بازیکنان هنوز در کوران مسابقات نیستند و بازیکنان برای هماهنگی با هم نیازمند زمان هستند. بهانه قابل احترامی است!کسی اعتراضی دارد؟!


7- وحید امیری اولین بازی اش را برای پرسپولیس با یک کارت زرد و یک پیروزی جشن گرفت. عادل فردوسی پور گزارشگر بازی بعد از درگیری امیری با سعید لطفی گفت او را همیشه آرام دیده بودیم و امیدواریم آرام بماند! مثل همیشه کوتاه و گویا حرفش را زد. اینکه حواشی باشگاه بزرگ پرسپولیس ممکن است پسری که در 24 سالگی برای اولین بار در زمین چمن بازی کرد را با خودش ببرد. لطفاً مراقب او باشید. امیری بازیکن تیم ملی است.

8- اسم علی قلی زاده بازیکن چپ پای سایپا را یک گوشه یادداشت کنید. او بیست سال دارد اما با اعتماد به نفس کامل مقابل مدافعان پرسپولیس بازی کرد. قلی زاده برای تیم های نوجوانان و جوانان ایران بازی کرده است. او فصل پیش هم در تساوی یک – یک مقابل استقلال دروازه رحمتی را باز کرد.

9- محسن مسلمان هنوز تلاش می کند تا نگاه کارلوس کی روش را بدزدد. او که در فصل پیش یکی از بهترین های لیگ بود مورد اقبال سرمربی تیم ملی قرار نگرفت. مسلمان با آن ضربه های آرام اما دقیق به توپ بختش را جستجو می کرد البته اگر در رفتار و گفتار هم به همین اندازه ظریف عمل کند شاید روزگار هم با او مهربان تر شود. او در واکنش به شایعه بازداشت فوتبالیستی به نام م.م در سفره خانه ای گفت: من نبوده ام اما وجود داشته باشند نامم را کامل بیاورند تا جوابشان را بدهم!


10- شروع با پیروزی خوشایند است اما پرسپولیس انگار هنوز عادتش از فصل قبل را ترک نکرده است. انگار آنها هنوز هم می خواهند با اختلاف گل اندک پیروز شوند. همان چیزی که فصل قبل جام قهرمانی را از کف دستشان دزدید. پرسپولیس اگر جام قهرمانی می خواهد باید فرصت هایش را به گل تبدیل کند.

برچسب ها: پرسپولیس ، سایپا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار