اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۶۲۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
عزیز دیلمی 

«ملتی که در راه استقلال و آزادی خود به دشمن حمله ور شود و مرگ را استقبال کند  آن ملت همیشه زنده است» 
سید جمال الدین اسد آبادی

وجود اسراییل در سرزمین های اشغالی و منطقه بنفع آمریکاست و برای روسیه هم مفید است. وقتی اسرائیلی نیرومند باشد. کشورهای منطقه خاورمیانه به شرق و اقمارش نزدیکتر میشود تا اسلحه ی بیشتری بدست  آورند و عملا به زرادخانه های شرقی کمک کنند.وقتی اسراییل قدرت داشته باشد، مصر را شکست دهد مصر ناگزیر است گاهی به شرق پناه ببرد،تا خود را از شر دشمن حفظ کند و زمانی که ارباب دشمن خود آمریکا بسازد تا از شر دشمن اصلی در امان باشد . منافع اسرائیل که مستقیم در جیب غرب و شرق است.

در هر صورتی کشورهای هم جوار اسرائیل برای حفظ خود ناگزیرند به ابر قدرتی پناه ببرند ،خواه ابر قدرت غرب باشد یا شرق ،اسراییل برای نفع شرق و غرب در منطقه است و بهانه ای برای منافع ابر قدرت هاست و خود اسراییل کشور اشغال شده ، از سوی امپریالیسم غرب و شرق است و مجری سیاست های آنهاست .

امپریالیسم غرب ،سالیان متمادی است ، منطقه ی خاورمیانه به دلیل ،موقعیت سوق الجیشی ،وجود منافع عظیم نفتی ، در تلاش است تا منافع خود را بیش از پیش حفظ کنند و جای پای محکمی بدست آورند

کرومر ، ژنرال کنسول انگلیس در مصر درباره سید جمال الدین اسد آبادی و حزب الوطن می گوید: «اگر سید جمال الدین و حزب الوطن یکسال دیگر باقی باشد اروپا همه سیادت خود را ازدست داده و سیادت  و تجارت انگلستان در قاره آفریقا ازبین خواهد رفت ،ترس این است که اصلا سیاست و نفوذ اروپا نابود گردد و نامی از آن در صفحه روزگار نماند. این سیاست امپریالیستی سالیانی است بر روی آن برنامه ریزی نمودند تا کشورهای جهان سوم و به ویژه منطقه خاورمیانه،به استقلال فکری نرسد ؛ وتا قرن حاضر موفق بودند.امپریالیسم جهانی و سازمان جاسوسی سیا،برای آن که پایگاه محکمی در خاورمیانه داشته باشند که در پناه آن بتوانند ، چپاولگری کنند تصمیم به ایجاد کشوری به نام اسرائیل در قلب خاورمیانه گرفتند و برای اجرای آن فلسطین را درنظر گرفتند.که یکی از علل تشکیل این دولت اختلاف کشورهای خاورمیانه پس از جنگ جهانی دوم می باشد.

نفت  طلایی سیاه یا بلای خاورمیانه 

بدون شک بزرگترین منابع سوختی جهان در خاورمیانه قرار دارد، اگر بخواهیم نفت خاورمیانه را با منابع دیگر نفتی جهان مقایسه کنیم در می یابیم که 50 درصد نفت جهان از چاه های نفت خاورمیانه استخراج میشود که 40 درصد آن متعلق به آمریکاست .اروپا کاملا به نفت خاورمیانه وابسته است 96درصد نفت اروپا از خاورمیانه تامین میشود .علت گرایش آمریکا به استخراج نفت خاورمیانه این بود که چاهایش در اثر استخراج بیش از میزان ظرفیت ،بدون نفت مانده و چون صاحبان این گونه چاهها  نمیتوانستند بطور دلخواه از آن بهره برداری نمایند .

 لذا به سوی خاورمیانه هجوم برده و آن منطقه را مرکز تولید نفت قرار دادند .اراضی این منطقه دارای ذخایر نفتی دست نخورده بود و با قیمت نازل از دست زمامداران سرسپرده طی قرار دادهای تحمیلی به چنگ آوردند . در گذشته فاروق پادشاه مصر ،ملک عبدالله پادشاه اردن، نوری سعید نخست وزیر و فیصل پادشاه عراق از سرسپردگانی بودند که به امپریالیستهای غرب و تامین منافع  غرب کمک شایانی  به ویژه انگلستان نمودند.در قرن حاضرهمان کشورها به علاوه، قطر ،امارات، مجریان سیاست امپریالیستی غرب هستند اما این بار به کشور آمریکا در تامین منافع آن کمک میکنند .

وقتی نیروهای انگلیس ، فرانسه ، اسرائیل در 29 اکتبر سال 1956م، هجوم خود را به سوی شبه جزیره سینا آغاز کردند.پنج روز پیش از حمله یک قرارداد محرمانه میان سه دولت فرانسه، انگلیس و اسرائیل به امضا ء رسیده بود که طی آن ، اسرائیل حمله به مصر را آغاز کند و سپس  دو دولت دیگر وارد جنگ شوند، این قرارداد پس از امضاءسران ین کشورها تسلیم بن گورین نخست وزیر اسرئیل شد.این جنگ  خسارت سنگینی بر مصر وارد نمود،در این هجوم تنها کشوری که به مصر کمک نمود ،سوریه بود که با مصر همکاری نزدیکی داشت و کار مهمی که توسط مبارزان سوری انجام گرفت انفجار یکی از دو لوله نفتی بود که از خاک سوریه عبور می کرد و این عمل باعث کندی جریان نفت به سوی غرب شد و این لوله نفت متعلق( آی.بی .سی)بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در دوم آذر 1346، قطعنامه پیشنهادی انگلستان را به قطعنامه شماره 242 شهرت یافت و به تصویب رسید.که از بندهای آن استقرارصلح و پایدار بودن اوضاع در منطقه خاورمیانه است .اما این قطعنامه که به تصویب مجامع بین المللی است، و ادعای دموکراسی و نقض حقوق بشر میکنند از دهه 2000 میلادی و بعد از حادثه سپتامبر 2001 میلادی ، تمام بندهای قطعنامه را زیر پا گذاشتند و منطقه خاورمیانه را تبدیل به جنگ و کشتار هزاران نفر نمودند و سازمان ملل متحد حامی نقشه های  امپریالیستی است، شعارهای نقض حقوق بشر از سوی غربیان چیزی جز سیاست نرم استعمار جدید تا به این وسیله به کشورهای  این منطقه هجوم کنند و آنها را  مستعمره خود کنند و امروز با این حربه منطقه خاورمیانه را به تسلط خود در آوردند.

خود میدانند که منطقه خاورمیانه ، برایشان از موقعیت ویژه ای برخوردار است، به همین دلیل ، جهان عرب را به کشورهای مصرف کننده در آوردند تا بتوانند کا لاهای خود را بدان سو صادر نمود و در مقابل نعمت های زیر زمینی و خدادادی و  مواد اولیه خام را به بهای نازلی وارد نمایند.سیاست استعمار جدید هنوز کشورهای جهان سوم را تهدید میکند ، آن ها با روش جدیدی وارد این کشورها شد ه اند. اجناس خود را صادر میکنند و محصولات این کشورها را با قیمت نازل می برند . تا کارخانه هاایشان به حرکت در آید و محصولات خود را با بهای چندین برابر به همان کشورها صادر کنند.تا زمانی که کشورهای منطقه خاورمیانه اختلافات وخودخواهی های زمامداران شان از میان برداشته نشود نخواهند توانست برامپریالیسم  پیروز شوند، و این بلای بزرگ را از سرخود برطرف گردانند. 

نگارنده معتقد است که ملل غربی چون دیدند اسلام در حال گسترش است دست به کارهای خصومت آمیزی زدند، آتش زدن قرآن و ساختن  کاریکاتور پیامبر ص تا بدینوسیله منجی بشریت را در چشم جهانیان به صورت دیگری معرفی کنند که تا قرن حاضر این سیاست را در پیش گرفتند اما موفق نشدند.

این سیاست در 2013 م با تشکیل گروهک تروریستی داعش که دست پرورده غرب و شرق  است ، با نام اسلام به کشتار  مردم عراق و سوریه که فجایع انسانی بزرگی را در این دو کشور رقم زدند، پرچم سیاه  این گروهک تروریستی با نام خدا و رسولش حک شده است تا برای جهانیان تصویری از اسلام برای جهانیان معرفی کنند .

 این گروهک صهیونیستی برای تضعیف اسلام پایه گذاری شده است تا کشورهای غربی به راحتی به برنامه های امپریالیستی در کشورهای خاورمیانه ادامه دهد. این رویارویی و تقابل اسلام – اسلام نیست ،بلکه  این اسلام امپریالیستی غرب است که گروهک داعش را با پرچم اسلامیش دست به فاجعه های بزرگی نمودند. و میتوان فاجعه اسباکیردر سال 2013م در عراق را فاجعه خونین ،در تاریخ عراق نامید که سازمان ملل متحد و جهانیان هیچ واکنشی نشان دادند.اما خود سازمان ملل متحد حامی این سیاست امپریالیستی است تا به نیات شوم خود،که تقسیم کشورهای اسلامی است جامه عمل بپوشاند.

این سود طلبی ها و سکوت مجامع بین المللی و در راس آن سازمان بین اللملل دامان غرب و شرق را خواهد گرفت ونتایج این  سکوت ناعادلانه ، از آغاز سال2016م کشورهای  اروپایی را گرفتار خود نموده است واگر تصمیم درستی از سوی مجامع بین المللی گرفته نشود کل جهان در امنیت نخواهد بود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
دل بریده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
comment
0
0
comment درود برشیرمردشادگان استاد دیلمی
comment
توفیق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
comment
0
0
comment احسنت برشما برادر دیلمی
comment
توفیق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
comment
0
0
comment احسنت برادر دیلمی....فوق العادس
comment
جهادابوحیدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
comment
0
0
comment احسنت استاد دیلمی
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
comment
0
0
comment Ok!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار