اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
برگزاری همایش روز بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت و روز صنایع کوچک /نورالله حسن زاده: باید زیرساخت ها در این بخش در خوزستان فراهم شود/ اخلاق محمدیان: 100 واحد صنعتی خوزستان در تملک بانک هستند/ بیژن پناهی زاده : از قانون هدفمندی یارانه ها سهم تولید داده نشده است/ شریعتی: ماچیزی فراتر از قانون نمی خواهیم/ حسین ابویی : هشت هزار و 500 طرح صنعتی نیمه تمام در کشور وجود دارد
معاون وزیر صنعت گفت: هشت هزار و 500 طرح صنعتی نیمه تمام در کشور وجود دارد که از این تعداد 211 طرح مربوط به خوزستان است.



شوشان : همایش روز بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت و روز صنایع کوچک در سرسرای جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در اهواز و با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.


هشت هزار و 500 طرح صنعتی نیمه تمام در کشور وجود دارد

در این مراسم ، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هشت هزار و 500 طرح صنعتی نیمه تمام در کشور وجود دارد که از این تعداد 211 طرح مربوط به خوزستان است.

حسین ابویی بیان کرد: این طرح ها پیشرفت بالای 60 درصد دارند و مقرر شده تا پایان امسال پنج هزار طرح از این تعداد به بهره برداری برسد. وی در ادامه با اشاره به جایگاه اقتصادی کشور افزود: در زمان شروع به کار دولت یازدهم رتبه کسب و کار ایران 152 بود که اکنون به 118 رسیده است و رتبه رقابت پذیری کشور از 83 به 74 رسیده است.

ابویی با بیان اینکه میزان تسهیلاتی که پارسال به صنعتگران پرداخت شد بالغ بر 179 هزار میلیارد ریال بود، گفت: همچنین پارسال 50 هزار جواز تاسیس به صنعتگران داده شد که این میزان جواز 1.2 میلیون اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در حمایت از صنعتگران میزان اعتبار صندوق ضمانت صادرات کشور را 200 میلیون دلار افزایش داد افزود: از سال 92 تاکنون، 116 طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش 2.8 میلیارد دلار انجام گرفت که 57 طرح در دست اجرایی شدن هستند و باقی طرح ها به بهره برداری رسیدند.

وی ادامه داد: 36 طرح بزرگ و ملی در کشور در دست ساخت است که یکی از این طرح ها پروژه فولاد شادگان در خوزستان است که مجموع اعتبارات این طرح ها 130 هزار میلیارد ریال بوده و 13 هزار نفر اشتغالزایی به همراه دارند.


مقاومت هایی که در برابر سرمایه گذاری و تولید انجام می شود باید شکسته شود

همچنین در این مراسم ،  استاندار خوزستان گفت: مانع تراشی ها و مقاومت هایی که از سوی بانک ها در برابر سرمایه گذاری و تولید انجام می شود باید طبق قانون شکسته شود.

دکتر غلامرضا شریعتی گفت: فعالیت شهرکهای صنعتی خوزستان به دلیل وجود صنایع بزرگ ، فعالیت طاقت فرسای صنعتگران و تلاش جهت استفاده از بازارهای عراق با رکود و رخوت رایج در شهرک های صنعتی سایر استان ها مواجه نیستند.

شریعتی با بیان اینکه موتور محرکه هر جامعه تولید آن است گفت: بدون رشد تولید، نوآوری ایجاد نمی شود و نوآوری  نیز به دست نمی آید مگر با دانایی محوری و این دانایی محوری نیز موجب افزایش ثروت خواهد شد.

وی افزود: وضع قوانین صحیح و کارآمد در امنیت سرمایه گذاری موثر است و تا زمانی که امنیت سرمایه گذاران تامین نشود سرمایه گذاران نمی توانند فعالیت کنند و در نتیجه قادر نیستند با برنامه زمان بندی شده از پیش تعیین شده کارشان را به نتیجه برسانند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بر اثر تورم های آنی و خلق الساعه و بی ثباتی قیمت ارز با مشکلات عدیده صنعتگران و اوضاع نابسامان اقتصادی مواجه میشویم گفت: دولت تدبیر و امید در مدت 3 سال اخیر تلاش کرد با وضع قوانین موجب ثبات قیمت ارز و پایین آوردن تورم شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هماهنگی مسوولان و بخش خصوصی در نظر دارد برخی مقاومت هایی که از طرف بانکها در برابر تولید و سرمایه گذاری صورت می گیرد را در عین در نظر گرفتن قانون بشکند؛ و ماچیزی فراتر از قانون نمی خواهیم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در نظر داریم نقش دولت در اقتصاد را کاهش  دهیم و تا جایی که می توانیم عقب نشینی کینم تا امورات کار و برنامه ریزی در اختیار بخش خصوصی باشد.

شریعتی گفت: از مهمترین دغدغه های ما مسائل زیست محیطی است و تولید و توسعه صنعت اگر قرار باشد مخل محیط زیست باشد ارزش ندارد. لذا حفظ  سلامت محیط از اهم خواسته های ماست تا شاهد شرایط زیستی بهتری در استان خوزستان باشیم.



از قانون هدفمندی یارانه ها سهم تولید داده نشده است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز بیان کرد: مشکل صنعتگران و واحدهای تولیدی ناشی از قوانینی است که نمایندگان در مجلس مصوب کرده اند.

بیژن پناهی زاده اضافه کرد: در بسیاری از بخش ها، قانون مانع فعالیت های اقتصادی می شود؛ یکی از مواردی که ضرر زیادی به فعالان اقتصادی وارد کرد قانون هدفمندی یارانه ها است که به بخش خصوصی بسیار ضربه وارد کرد؛ تاکنون از قانون هدفمندی یارانه ها سهم تولید داده نشده است.

وی در ادامه گفت: رشد قارچ گونه بانک های خصوصی نیز معضل دیگری برای بخش تولید است. پناهی زاده اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بر قوانینی که برای بخش تولید ایجاد مشکل می کند نظارت داشته باشند و این مشکلات را رفع کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: از جمله کارهایی که برای حل مشکلات بخش تولید باید انجام شود کاهش سود بانکی بر اساس نرخ تورم و پرداخت بدهی دولت به بانک ها برای تامین منابع مالی بانک ها جهت پرداخت تسهیلات است.


100  واحد صنعتی خوزستان در تملک بانک هستند

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: 100 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی این استان در تملک بانک ها هستند.

اخلاق محمدیان چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت و روز صنایع کوچک در سراسری جلسات سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان در حضور برخی از مسئولان و صنعتگران بیان کرد: برخی از طرح ها در شهرک های صنعتی خوزستان در تملک بانک ها هستند، در حالی که کار بانک ها بنگاه داری نیست.

وی افزود: زمانی که صنعتگر امکان پرداخت اقساط تسهیلات خود را نداشته باشد بانک طرح و تجهیزات صنعتگر را تملک می کند. وی گفت: بیش از 90 درصد واحدهای صنعتی خوزستان جزو واحدهای صنعتی کوچک هستند؛ این واحدها با زیر 50 نفر نیرو، به اشتغال و اقتصاد کشور سرعت می بخشند.

محمدیان اضافه کرد: جریمه و دیرکردی که بانک ها از صنایع می گیرند صنعتگران را دچار مشکلات زیادی کرده است.


باید زیرساخت ها در این بخش در خوزستان فراهم شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز گفت: برای رونق صادرات باید زیرساخت ها در این بخش در خوزستان فراهم شود.

نوراله حسن زاده در ادامه با اشاره به اینکه نرخ بالای سود تسهیلات از دیگر مشکلات صنعتگران است اضافه کرد: نرخ سود 21 درصد تسهیلاتی که بانک ها به صنعتگران پرداخت می کنند موانعی زیادی را برای بخش تولید و صنعت خوزستان ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: در بررسی مشکلات 335 واحد صنعتی خوزستان، مشخص شد که مشکل 70 درصد این واحدها نقدینگی بوده است.


هیچ حمایتی از صنعتگران استان نمی‌شود 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در عمل هیچ حمایتی از تولیدکنندگان و صنعتگران استان نمی‌شود و سایه یأس و ناامیدی بر صنعت استان سنگین می‌کند.
مجید ناصری نژاد اظهار کرد: بسیاری از صنعتگران استان با مشکلات فراوانی که برای آن‌ها به وجود آمده، از بین رفته و نابود شده‌اند که این مسأله بیانگر عملکرد ضعیف دولت و مسئولین در این زمینه است.

 وی افزود: سیستم دولتی برای صدور مجوزها به صنعتگران و تولیدکنندگان با آن‌ها مانند دشمن رفتار می‌کند و به سختی مجوزهایی برای فعالیت آن‌ها صادر می‌شود.

 ناصری‌نژاد تصریح کرد: هر صنعتگر بسیار زمان می‌برد تا بتواند مجوزی را از دولت برای خود اخذ کند و باید با مشکلات فراوانی در این مسیر مواجه خواهد شد که این مسأله عملکرد ضعیف مسئولان را نشان می‌دهد که باید اصلاح شود.
 
وی عنوان کرد: وضعیت صنعت استان بسیار نامطلوب است و با این روند نامناسب صنعت استان رو به نابودی خواهد رفت زیرا هیچ حمایتی از صنعتگران و تولید‌کنندگان در استان انجام نمی‌گیرد.  ناصری‌نژاد عنوان کرد: اکنون و در دوران پسابرجام نگرانی ما از مسأله عدم حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتگران بیشتر شده است زیرا در دورانی که سرمایه‌گذاران خارجی به کشور ورود می‌کنند، دیگر به سرمایه‌گذاران داخلی توجهی نخواهد شد.

 رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: اکنون در پسابرجام ترس ما بیشتر شده، زیرا ممکن است که سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی به صورت کلی فراموش شوند.

 ناصری‌نژاد با بیان اینکه در خوزستان به صنعتگران بهاء داده نمی‌شود، عنوان کرد: امیدواریم یأس و نا امیدی به وجود آمده در صنعت استان را بشکنیم و از صنعتگران استان حمایت کنیم و در جهت حل مشکلات آن‌ها گام برداریم.

 نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بانک‌های استان نیز باید در این زمینه فعال‌تر عمل کنند و حرکت جدی‌تری را انجام دهند تا مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتگران استان کاهش پیدا کند.






نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار