اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
یک فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی با تاکید بر انجام اقدامات اساسی در رسانه‌ها برای جلوگیری از رواج عادت‌های بد فرهنگی در جامعه، گفت: توصیه مصرف دارو به بیماران توسط افراد غیرمتخصص و ناآگاه آسیب‌های جبران‌ناپذیری به‌دنبال دارد.

دکتر پژمان علوی نژاد در گفت و گو با ایسنا ، اظهار کرد: اظهارنظر افراد غیرمتخصص درباره مباحث پزشکی و درمانی یک عادت بد فرهنگی است که باید از طریق رسانه ها برای جلوگیری از رواج بیشتر آن در جامعه چاره ای اندیشید.

 وی ادامه داد: در عرصه هایی که دانش و تخصص کافی نداریم نباید اظهارنظر کنیم. یکی از این عرصه‌ها درمان بیماری‌ها است که بعضا تجویز یا توصیه برخی افراد ناآگاه در این زمینه مشکلات جبران‌ناپذیری را به وجود می‌آورد.

 فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: به طور مثال اظهارنظر یک پزشک راجع به خدمات مکانیکی یا علوم نفت طبیعتا این ناشی از جهل است؛ بنابراین توصیه اکید می‌شود کسانی که در حرفه پزشکی صاحب تخصص نیستند و دانش این کار را ندارد نه برای خود و نه برای دیگران، دارو یا یک اقدام درمانی خودسرانه تجویز نکنند.

 علوی‌نژاد اظهار کرد: گاهی این تجویزهای غیرمسئولانه و غیرتخصصی موجب شده آسیب‌های جدی و گاهی مادام العمر به وجود آید که به آسانی قابل جبران نیست بنابراین تقاضا می شود افراد از این امر پرهیز کنند و اظهارنظر و تجویز ماده‌ای خاصی برای درمان هر نوع عارضه و بیماری نداشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار