شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸

بعد از جنگ جهانی دوم و رونق سازمان های بین المللی جهت جلوگیری از تکرار چنان تنش هایی در جهان قدرت های فاتح و بزرگ در پی تقسیم غنائم بوده اند و سازمان ملل متحد و شورای امنیت و حق وتو در چنین شرایطی متولد شد.

کشورهایی کوچک تر و تازه استقلال یافته مجددا خود را در حصار کشورها و قدرت های بزرگ می دیدند و با چنین انگیزه ای که مقابله با کشورهای بزرگ و اتحاد هرچه بیشتر قدرت ها کوچک برخی دولت ها را به سمت یک اتحادی کشاند که به سرعت از 3 تا 5 کشور به ده ها و بعد از چند سال به بیش از یکصد و بیست کشور عضو شورای عدم تعهد یا غیر متعهدها تبدیل و بعنوان دومین اجلاس سیاسی بزرگ جهان تبدیل گشت.

ایران هم از کشورهایی بود که از این قافله عقب نماند و در زمانی که بلوک های شرق و غرب جهان را به دو دسته تقسیم کرده بودند چنین سازمانی می توانست بخش عمده ای از مطالبات کشورهای کوچک و تازه استقلال یافته را تامین کند.

هرچند بیش از نیم قرن از عمر اتحادیه می گذرد ولی متاسفانه مثل تمامی تلاش های مستقل دیگر قدرت های بزرگ به خصوص غرب و آمریکا توانستند کشورهای تحت الحمایه خود به این اتحادیه و جلب آراء آنها از نفوذ و قدرت غیر متعهدها بکاهند.

اما چنین اتحادی ظرفیت های بزرگی دارد و چنانچه کشورهای تازه توسعه یافته و در حال توسعه بتوانند با برنامه های دقیق و جلب آرا سایر کشورهای مهم تر جان تازه و انگیزه ای جدید را به چنین اتحادیه ای تزریق کنند، طبیعتا می شود از حمایت چنین اجلاسیه هایی برای پیشبرد اهداف بشر دوستانه و توسعه هرچه بیشتر کشورهای مستقل در جهت احقاق حقوق ملتها قدم های بزرگی داشت .

بنا برهمین مقدمه بنظر می رسد اجلاسیه 16 که در تهران برگزار می گردد چنین اندیشه و هدفی خواهد داشت و به خصوص جمهوری اسلامی باید از این فرصت استفاده نماید تا با نشان دادن پیشرفت ها و سایر ظرفیت های ایران اسلامی در جهت منافع اقتصادی و سیاسی خود به بهترین نحو بهره گیری نماید این اتحادیه حدود 2/1 جمعیت جهان را در برمی گیرد که از جهت اقتصادی می تواند بازار خوبی برای تولیدات غیرنفتی ما باشد و از جهت دیگر با جلب حمایت این کشورها در جهت برنامه صلح آمیز هسته ای و حتی با ایجاد کنسرسیوم هسته ای سایر کشورها را نسبت به صلح آمیز بودن اهداف ایران مطمئن گردانیم، و تبلیغات استکبار را بایکوت کنیم، البته تمام این ها شروطی دارد که در راس همه آنها ایجاد یک قانون سهل و آسان برای سرمایه گذاری خارجی و بازرگانی و داد و ستدد با خارج خواهد بود.

متاسفانه قوانین دست و پاگیر یکی از عمده مشکلات حوزه سرمایه گذاری و صادرات و واردات کشور ایران است. قوانین سرمایه گذاری برخی کشورهای پیشرفته شامل یک ماده قانونی کوتاه و مختصر است؛ فکر نمی کند علت پیشرفت و توسعه انها در جلب سرمایه همین آسانی نبوده است .

و مطلب مهمی که مسئولان از آن غفلت نکرده اند ولی باید بیشتر مدنظر داشته باشند نشان دادن پیشرفت های ایران اسلامی است که بنظر بنده از جمله مهم ترین آنها سایت های اتمی و سایت های گاز و نفت عسلویه است که نباید از آن غفلت شود، میراث فرهنگی اصفهان و شیراز و تبریز خوب است ولی ما که نمی خواهیم جهانگردی را نشان مسئوولان دنیا بدهیم ما باید در کنار فرهنگ و تمدن خود بیشتر پیشرفت های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را که همیشه هدف دشمنان قسم خورده غرب و منافقان ملعون بوده را در این فرصت طلایی به تمام جهان نشان دهیم ، و ثابت کنیم بفرموده امام راحل و رهبر فرزانه تحریم ها برای ما فرصت بوده است. در جایی که 1600 خبرنگار حضور دارد برای ارسال گزارش پس چه فرصتی از این بهتر و مناسبت تر در آخر یادمان باشد که هرچه این اجلاس با اقتدار و آرامش و امنیت برگزار شود فرهنگ و نظم و پیشرفت ایران اسلامی و مردم مهمان نواز ما را بنمایش می گذارد و همه ملت در این خصوص باید مسئولانه عمل نماییم و از دستگاه های امنیتی هم تقدیر و تشکر بعمل آورد که آرامش و امنیت امروز ما در گرو تلاش های این عزیزان است. به امید فردایی هرچه روشن تر.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار