اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
سعيد شريعتي 
فعال سياسي اصلاح‌طلب

 بهار ۹۶ انتخابات مهمي برگزار مي‌شود. در همين انتخابات شوراي شهر كلان‌شهرها باید مدنظر اصلاح طلبان از هم اکنون باشد. چراکه شوراهاي شهر مي‌توانند نقش مهمي‌ نسبت به حال حاضرخود ايفا كنند و اثرگذاري بيشتري را براي بهبود فضاي شهری داشته باشند.

در حال حاضر هم تركيب عمومي مجلس و هم دولت محترم درجهت برنامه‌هاي اصلاحي و توسعه گرايانه قدم‌هاي مناسبي را برداشته‌اند. به نظر مي‌رسد فرصت مناسبي براي تغيير تركيب شوراها و هماهنگ‌تر شدن آنها با دو قوه مهم كشور فراهم‌شده است.

قوه مقننه، قوه اصلي اداره‌ كشور به‌حساب مي‌آيد. در اين خصوص شوراها بايد تركيب‌هاي خود را به شكلي معين كنند كه بتوانند هماهنگي بيشتري را با اين قوا داشته باشند.

حال مي‌توان گفت اصلاح‌طلبان و جريان‌هاي سياسي حامي دولت كه به شكل يك ائتلاف بزرگ درآمده‌اند و برآيند اين شكل‌گيري دستاوردهاي سياسي ۹۲ و ۹۴ را مي‌توان به عنوان پيروزي انتخابات در رياست‌جمهوري و مجلس شوراي اسلامي مشاهده كرد.

در حال حاضر كه كم‌تر از يك سال به انتخابات مانده است از فرصت مناسب به وجود آمده استفاده كرده و اين شرايط را مغتنم بشمارند. تا با فراهم كردن يك اتاق فكر مناسب، تركيب‌هاي قابل‌اتكا و مورد اطمينان‌تري را شكل دهند.

 اين مهم را مي‌توان در ارائه فهرست انتخاباتي منظم و هماهنگ مقدر كرد. درباره ماهيت اين تركيب بايد افرادی كه داراي عقبه تشكيلاتي و سياسي هستند را معرفي كنند تا مردم با بررسي سوابق و سلايق به آنها رأي دهند. در حال حاضر با در نظر گرفتن تركيب مجلس شوراي اسلامي به عنوان ركن ناظر انتخابات شوراها تا حدودي مي‌توان گرايش همسو با جريان اصلاحات و جريان ميانه‌رو را مشاهده كرد. متاسفانه درگذشته محدوديت‌ها و حرف‌هایي كه در آن دوره در زمان بررسي صلاحيت‌ها از سوي هيات‌هاي نظارتي استان و هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراها يا از سوي وزارت كشور در بررسي صلاحيت نامزدها شنيده مي‌شد تا حدودي نااميدكننده بود اما در اين دوره موارد گذشته را خوشبختانه نخواهيم داشت، يا اگر هم لحاظ شود محدوده كمتري را در برخواهد گرفت. در اين شرايط نيروهاي سياسي و جريان‌هاي فكري مختلف فرصت بهتر و نسبتا آزادتري را در پيش رو خواهند داشت و بايد استفاده بهتري را از اين موهبت خلق شده داشته باشند. زیرا این مساله سبب خواهد شد تا وحدت بيشتري بين تشكل‌هاي سياسي شكل بگيرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار