اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
در پی مرگ مشکوک سه بیمار دیالیزی در بیمارستان سینای شهرستان کارون، پرونده این بیماران به پلیس و پزشکی قانونی ارجاع شده است.

فعالان اجتماعی شهرستان کارون در روزهای اخیر از فوت چهار بیمار دیالیزی در بیمارستان سینای این شهرستان خبر داده و نسبت به عملکرد مسئولان این بیمارستان اعتراض کرده اند.

اظهارنظرهای متفاوتی درباره علت مرگ این بیماران در فضای مجازی منتشر شده اما مسئولان می گویند که هنوز علت قطعی این حادثه مشخص نشده است.

رئیس بیمارستان سینای شهرستان کارون شنبه در گفت وگو با ایرنا فوت چهار بیمار دیالیزی در این بیمارستان را رد کرد و گفت: سه بیمار دیالیزی در این بیمارستان فوت کرده اند و پرونده آنها برای بررسی بیشتر و تشخیص علت فوت، به پزشکی قانونی ارجاع شده است.

سیدصاحب حسینی نژاد توضیح داد: در بررسی اولیه علت فوت این بیماران عفونت روده ای تشخیص داده شده است.

وی گفت: بخش دیالیز بیمارستان سینا 85 بیمار دیالیزی دارد که این بیماران یک روز در میان تحت دیالیز سه تا چهار ساعت قرار می گیرند.

وی افزود: روز دوشنبه گذشته 50 بیمار در این بیمارستان دیالیز شده اند و همه با حال عمومی خوب از بیمارستان رفته اند و سه شنبه پنج نفر از این بیماران با علائم تب، تهوع، استفراغ و اسهال و بعضا اسهال خونی به اورژانس بیمارستان مراجعه کرده اند.

حسینی نژاد اضافه کرد: سه نفر از پنج بیمار دیالیزی که مراجعه کرده بودند، در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه فوت کردند. وی با بیان اینکه نتیجه بررسی ها حکایت از عفونت روده ای این بیماران داشته گفت: بررسی کامل بخش دیالیز از نظر آب، دستگاه و محلول انجام شده و از این بابت مشکلی وجود نداشته زیرا بخش دیالیز اخیرا نوسازی و بهسازی شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه این بیماران از نقص سیستم ایمنی رنج می برند با کوچکترین آلودگی دچار مشکل می شوند.

حسینی نژاد افزود: غذای مصرفی بخش دیالیز شبیه سایر بخش ها بوده و در آن روز حدود 500 نفر از این غذا مصرف کرده اند که هیچکدام دچار عارضه نشده اند بنابراین احتمالا رعایت نکردن بهداشت فردی نزد بیماران عامل این مشکل بوده است.

وی همچنین مصرف غذای نذری و مسمومیت با غذای نذری را تکذیب کرد و گفت: هیچگونه غذای نذری در بیمارستان توزیع نشده و حراست بیمارستان از توزیع هر گونه غذا به غیر از غذای بیمارستان جلوگیری می کند.

*ابهام در تعداد فوتی ها

گزارش ها حاکی است، علاوه بر پزشکی قانونی، این پرونده در نیروی انتظامی نیز در حال بررسی است.

به گفته یک منبع آگاه، مرگ مشکوک بیماران دیالیزی در پلیس آگاهی خوزستان مطرح شده است. البته هنوز این بررسی ها به نتیجه نرسیده است.

از سوی دیگر یکی از فعالان اجتماعی شهرستان کارون در این باره گفت: تا کنون حدود هفت نفر از بیماران دیالیزی بیمارستان سینا فوت کرده اند و چهار بیمار نیز به صورت همزمان در روزهای اخیر فوت کرده اند و همین عامل باعث شده است که فعالان اجتماعی نسبت به علت حادثه مشکوک شده و این موضوع را در فضای اجتماعی مطرح کنند.

وی که خواست نامش فاش نشود افزود: به اعتقاد فعالان اجتماعی این شهرستان دستگاه های دیالیز بیمارستان دارای مشکلات بهداشتی است و از مسئولان می خواهیم این مساله را بررسی کنند تا جان بیماران دیگر به خطر نیفتد.

وی با اظهار گلایه از نمایندگان مجلس گفت: یک ماه پیش به نماینده های اهواز و کارون در مجلس مشکلات بیمارستان سینا را انتقال دادیم و از آنها خواستیم از این بیمارستان بازدید کنند اما اهمیتی ندادند و امروز در پی فاجعه مرگ بیماران دیالیزی قرار است از بیمارستان دیدن کنند.
فعالان اجتماعی همچنین با انتشار نامه ای در فضای مجازی خواستار پیگیری این موضوع از سوی وزات بهداشت شده اند. 

در این نامه که در شبکه های اجتماعی منتشر شده ضمن تسلیت فوت همزمان چهار بیمار دیالیزی در بیمارستان سینا به مردم خوزستان بویژه اهالی شهرستان کارون تسلیت آمده است: این ضایعه روحیه شهروندان خوزستانی را آزرده و متالم کرده و موجب نگرانی مردم شده است، به همین جهت درخواست می شود که در این خصوص، جناب آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت و آقای دکتر غلامرضا شریعتی استاندار محترم خوزستان، موضوع را سریعا پیگیری و در صورت کم کاری مدیریت بیمارستان و یا نبود تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهند.

در ادامه تاکید شده است که مسئولیت فوت این چهار شهروند به طور همزمان و پیش از آن تعدادی دیگر از بیماران متوجه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مدیریت بیمارستان سینا است و لازم است مسئولانه علت این اتفاق ناگوار را بیان و با شفافیت کامل جزئیات این فاجعه را اعلام کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار