اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۰۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بررسی کار هیئت‌های بررسی پرونده بیماران دیالیز بیمارستان سینا نشان می‌دهد که دستگاه دیالیز عامل انتقال بیماری نبود.

به گزارش شوشان، محمد حسین میردهقان در یک گفتگوی رادیویی درباره آخرین وضعیت پرونده مرگ 4 بیمار دیالیزی در بیمارستان سینا شهرستان کارون اظهار داشت: در پی این اتفاق 8 بیمار به مراکز درمانی مراجعه کردند که 4 نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به بررسی پرونده توسط تیم‌های تخصصی گفت: بررسی‌ها از نخستین روز این حادثه آغاز شد و روز گذشته با اعزام هیئتی به سرپرستی مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت و یک گروه تخصصی و فوق تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشخص شد که انتقال این عفونت از دستگاه‌های دیالیز نبود.

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: عفونت این بیماران و افراد فوت شده گوارشی است و برای بررسی دقیق‌تر این موضوع متخصصان ما در بیمارستان سینا مستقر هستند و در حال بررسی وضعیت و گرفتن نمونه از پرستاران، آشپزها، بیماران و سایر افراد موجود در بیمارستان هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال بروز این بیماری در دیگر بخش‌های بیمارستان وجود دارد، بیان کرد: خیر، هیچ‌کس در بخش‌های دیگر بیمارستان دچار این بیماری نشده و این بیماری فقط در بخش دیالیز مشاهده شده است.

دهقان در پاسخ به این پرسش که نوع غذای مصرفی در بخش دیالیز با غذای دیگر بخش‌ها متفاوت است، گفت: معمولا نوع غذا در بخش دیالیز رژیمی است و توسط متصدیان آن بخش بین بیماران توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: حین پخت، حین انتقال و حین توزیع احتمال آلودگی غذا وجود دارد و همه این موضوعات در حال بررسی است.

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نکته‌ای که در این بین وجود دارد، این است که روزانه 85 نفر در این بیمارستان دیالیز می‌شوند و بعد و قبل از این اتفاق، به غیر از این 8 نفر، افراد دیگری دچار بیماری نشدند.

وی درباره آخرین وضعیت 4 بیمار بستری شده در بیمارستان بیان کرد: 4 بیماری که به دلیل عفونت مراجعه کرده بودند در حال طی کردن دوره درمان هستند و حال عمومی آنها خوب است.

دهقان درباره نتیجه نهایی تحقیقات در این باره چه زمانی اعلام می‌شود، عنوان کرد: نتایج آزمایش‌ کشت‌ها چند روزی طول می‌کشد و به محض مشخص شدن نتایج آزمایشات این موضوع اطلاع رسانی می‌شود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
comment
0
0
comment اقایون مسول دقت کنید ،صحبت از مرگ 4نفر انسان است نه چیز دیگه.تا کی توجیح خطاها و کم کاری ها.خداوند فراموش نمیکند....
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار