اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
  طبق مصوبه دولت مرغ منجمد باید در کل کشور به قیمت هر کیلو گرم 53 تا 54 هزار ریال در بازار عرضه شود در حالی که در بازار اهواز و برخی مناطق خوزستان مرغ منجمد به قیمت هر کیلو گرم 58 هزار ریال در حال عرضه است.

سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به منظور تنظیم بازار مرغ در خوزستان اقدام به توزیع مرغ منجمد با قیمت مصوب دولتی کرده اما حتی در بازارچه جهاد کشاورزی در خیابان ساحلی غربی اهواز، مرغ منجمد هر کیلوگرم 58 هزار ریال عرضه می شود که پنج هزار ریال از نرخ مصوب بیشتر است.

متولیان نظارت و توزیع مرغ منجمد با نرخ مصوب در خوزستان، درباره این افزایش قیمت و نظارت، هر کدام شانه خالی کرده و برخورد با گرانفروشی مرغ را وظیفه خود نمی دانند.

سازمان جهاد کشاورزی خود را متولی توزیع مرغ در خوزستان می داند، و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز وظیفه نظارت بر افزایش قیمت مرغ در بازار را وظیفه جهاد کشاورزی عنوان کرده است و هیچگونه اظهار نظری در مورد افزایش قیمت مرغ در بازار ندارد.

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در این باره گفت:قیمت مصوبی که از سوی دولت برای هر کیلوگرم مرغ منجمد تعیین شده 48 هزار ریال است و مرغی که درب سردخانه تحویل داده می شود با این قیمت باید باشد.

مسعود احمدی اظهار کرد: در شهرهایی از خوزستان که سردخانه دارند قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد در بازار باید 53 هزار ریال و در شهرهایی که سردخانه ندارند 54 هزار ریال عرضه شود. در شهرهای اهواز و آبادان سردخانه وجود دارد.

وی گفت: در صورتی که مرغ منجمد در بازار گران تر عرضه شود سازمان صنعت، معدن و تجارت که وظیفه نظارت قیمت در بازار را بر عهده دارد باید برخورد کند.

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: بخش خصوصی نیز مرغ منجمد در بازار توزیع می کند و در صورتی که گرانتر از قیمت مصوب مرغ توزیع کند سازمان صنعت، معدن و تجارت باید رسیدگی کند.

این در حالی است که سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نظارت بر قیمت مرغ در بازار را وظیفه خود نمی داند. احمدی افزود: مشکلی در تامین مرغ منجمد و توزیع آن در بازار خوزستان نداریم و در صورت نیاز مرغ منجمد دوباره خریداری و در بازار توزیع می شود.

وی بیان کرد: به منظور تنظیم قیمت مرغ در بازار خوزستان 500 تن مرغ منجمد در بازار این استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: قیمت مرغ کشتار روز نیز بر اساس قیمت تمام شده مرغ تعیین می شود هر چند واسطه ها در این بخش نیز بر قیمت مرغ در بازار بسیار تاثیر گذار هستند. وی گفت: گران شدن قیمت جوجه و حمایت نکردن از واحدهای تولیدی مرغ در خوزستان و گران شدن قیمت نهاده های تولید، موجب افزایش قیمت مرغ کشتار روز شده است.

احمدی اظهارکرد:یکی از راه های ساماندهی قیمت مرغ کشتار روز، شناسنامه دار کردن و ساماندهی واسطه هایی است که در این بخش فعال هستند. وی افزود: متاسفانه به دلیل حمایت نکردن از واحدهای تولیدی مرغ در خوزستان و پایین آمدن قیمت مرغ کشتار روز در بازار در چند ماه پیش، مرغداران دچار ضرر شدند و این مهم باعث شد که مرغداران توان جوجه ریزی نداشته باشند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان نظارت بر میزان قیمت مرغ در بازار را وظیفه این سازمان ندانست و وظیفه سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد این در حالی است که سازمان جهاد کشاورزی تنها خود را مسئول توزیع محصولات کشاورزی و دامی در بازار می داند.
هم اکنون 900 مرغداری فعال در خوزستان وجود دارد.

برچسب ها: مرغ ، مصوب دولتی ، اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار