اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
واکنش معاون استاندار به مرگ چهار بیمار: اشکالاتی در اداره بیمارستان سینا وجود داشته است/ بررسی‌ها مجددا انجام می شود
ممکن است در اتفاق مرگ بیماران دیالیزی سهل انگاری نیز صورت گرفته باشد. البته هنوز بررسی‌ها به نتیجه نرسیده است...
معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان با تاکید بر این‌که اگر در مرگ بیماران سهل انگاری و یا کم‌کاری و تقصیری وجود داشته باشد، برخورد لازم انجام خواهد شد، گفت: طبق بررسی‌ها، انتقال عفونت از دستگاه‌های دیالیز منتفی است ولی اشکالاتی در اداره بیمارستان و یا خارج از بیمارستان وجود داشته و قرار شده مجددا بررسی‌های انجام شود.

فرج‌الله خبیر در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در خصوص مرگ بیماران دیالیزی بیمارستان سینا اظهار کرد: علت یابی در امور پزشکی و بیمارستانی، زمان‌بر و کاملا تخصصی است و باید از سوی افراد متخصص در این زمینه به آن پرداخته شود.

وی افزود: ‌به صلاح‌دید استاندار خوزستان، کمیته بررسی مرگ بیماران دیالیزی با حضور پنج نفر از متخصصان زبده استان در رشته‌های عفونی، گوارشی و نفرولوژی تشکیل و بررسی‌ها انجام شد و این متخصصان گزارش مقدماتی را ارایه کرده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: طبق بررسی‌ها، انتقال عفونت از دستگاه‌های دیالیز منتفی است ولی اشکالاتی در اداره بیمارستان و یا خارج از بیمارستان وجود داشته است و قرار شده است مجددا بررسی‌های انجام شود.

خبیر ادامه داد:‌ در مراجعه بیماران به بیمارستان به ویژه در روزهای گرم که ممکن است بیماری‌های عفونی بیشتر شایع شود، باید مراقبت‌های بیشتری به عمل می‌آمد؛ اگر مراقبت‌ها وجود نداشته باشد، ممکن است آلودگی‌ها به بیمارستان و دیگر بیماران منتقل شود و به همین دلیل قرار است بررسی‌های بیشتر انجام و کنترل‌های شدیدتری اعمال شود.

وی گفت: ‌ممکن است در اتفاق مرگ بیماران دیالیزی سهل انگاری نیز صورت گرفته باشد. البته هنوز بررسی‌ها به نتیجه نرسیده است که بتوانیم قاطعانه اظهار نظر کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد:‌ مطمئنا اگر در این خصوص سهل انگاری و یا کم‌کاری و تقصیری وجود داشته باشد، برخورد لازم خواهد شد و در مورد این مساله حساسیت وجود دارد.

خبیر با اشاره به وضعیت نامناسب بیمارستان ها گفت: تردیدی نیست که در مباحث بیمارستانی خوزستان، مبلمان بیمارستان ها و ارایه خدمات مشکلاتی وجود دارد. گرچه در سال‌های اخیر با اجرای طرح‌ تحول نظام سلامت قدم‌های مثبت و سازنده در این زمینه برداشته شد ولی هنوز نواقص و کمبودهای بسیاری مشاهده می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار