اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۴۵۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
نوشتاری از الهه موالی زاده / در حاشیه حضور همسر استاندار در نشست بانوان شهرستان کارون / اقدام پسندیده همسر استاندار در راستای هویت اجتماعی زنان خوزستان / خوزستان حدود 37 هزار شاغل زن دارد/ بی عدالتی در انتصاب مدیران زن در خوزستان
این از افتخارات دولت تدبیر و امید است که مشاور بانوان ریاست جمهوری به معاونت تبدیل شد. اولین سفیر زن به مالزی اعزام شد...



شوشان / الله موالی زاده : حضور سرکار خانم دکتر محبی همسر استاندار خوزستان را در جمع زنان فرهیخته شهرستان کارون از رسانه ها خواندم و بارقه امید در دل ها روشن شد که ضمن تشکر از ایشان در این عمل فرهنگی ، چند نکته توجه مرا جلب کرد:

1- دکتر مریم محبی با توجه به تخصص پزشکی و در راستای رسالت زنانه در همایش روز جهانی شیر شرکت کردند و صرفا به عنوان همسر استاندار در این نشست شرکت نکردند.

2- به عنوان همسر استاندار هیچ وعده و وعیدی به مردم ندادند.

3- نه تنها حاضرین را به رفتار مدنی سفارش و هدایت کردند بلکه دولت را موظف به پیگیری و پاسخگوی مطالبات مردم نمودند.

4- در این نشست ، همسر استاندار صادقانه تاثیر همسران مدیران را آگاه سازی مدیران مرد بیان و قول می دهند صدای بانوان شهرستان کارون را به استاندار می رساند که این امر موج مثبت امید را در حضار ایجاد می کند که مسئولین از دغدغه ها و حداقل خواسته هایشان مطلع می گردند که به عقیده من تاثیر آن از ده ها بازرس رسمی بیشتر است. این اولین بار است که همسر استانداری در این استان در جمع مردم حضور یافته و با تخصص نشسست علمی می گذارد و صادقانه به حرف های آنان گوش و با پاسخ های هوشمندانه آنان را امیدوار می کند. ای کاش همسران مدیران دیگر هم از این کار بدیع الگو گرفته و به این باور برسند که فارغ از نقش آنان در تامین آرامش و آسایش مدیران در خانه می توانند نقش موثر اجتماعی رساندن صدای شهروندان به گوش مدیرانی که عمدتا در پشت درهای بسته تصمیم می گیرند و اجرا می کنند ، باشند.

این قدام چند حسن دارد ؛ هم در جریان دغدغه های مردم قرار می گیرند و هم بینش اجتماعی آنان وسعت می یابد و هم همدلی و همبستگی با شوهران شان بیشتر می شود و هم در نزد شوهر ابعاد متعددی می یابند و از همه مهمتر مشکلات مردم زودتر رسیدگی و برطرف می شود.

5 - از این فرصت استفاده می کنم و گلایه تمام زنان خوزستان را به امید آنکه به گوش استاندار جوان می رسد بیان میکنم: سرکار خانم دکتر محبی ! استان خوزستان حدود 37 هزار شاغل زن دارد که در این بین حتی یک مدیر یا رییس زن ندارند و فقط یک مدیرکل دارد آن هم مدیر کل بانوان. ( شاید اگر مردی این سمت را می پذیرفت آن را نیز به یک مرد می سپردند ).

این از افتخارات دولت تدبیر و امید است که مشاور بانوان ریاست جمهوری به معاونت تبدیل شد. اولین سفیر زن به مالزی اعزام شد که عنقریب دو سفیر دیگر هم اعزام می شود. معاونت توسعه و مدیریت استان سیستان و بلوچستان یک خانم است. در سطح کشور سه خانم فرماندار و بیست و یک بخشدار خانم هستند. بسیاری از کلانشهرها و شهرهای جهان را زنان شهردار اداره می کنند با تمام وسعت مدیریت شهری و در ایران سه شهردار زن داریم.

اما علیرغم همه تعارفات مدیران استان مبنی بر هوشیاری، سلامت، پرتلاشی ، صداقت ودست پاکی زنان و وجود زنان فرهیخته با پتانسیل و توان علمی و سوابق اجرایی هنوز از نعمت مدیریت محروم هستند. امیدوارم استاندار پر تلاش استان که در کنار خود الگویی عینی از توانمندی زنان دارند، نسبت به این بی عدالتی تلاشی مجدانه نمایند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۶
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
comment
0
0
comment بادرود.جهت اطلاع سركارخانم زرين تاج مرادي هم اكنون مدير مالي يكي ازمهمترين شركت هاي مناطق نفت خيز جنوب در اهواز مي باشند.نامبرده مديري توانا و دلسوز وپركار وميهن دوستي باوجدان وسرشار از عواطف عميق انساني هستند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
comment
0
0
comment به افتخار دكتر موالي زاده . دست . هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا.
خانم دكتر ما همه شاگردان شما هستيم . ما هم از اينكه در استان خوزستان يك مدير كل زن وجود ندارد ناراحتيم . شايستگي هاي بايستگي ها و توانايي هاي زنان از مردان كه كم نيست در بسياري مواقع بيشتر هم هست .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
comment
0
0
comment شوشان....چراكامنت هاي مرا نمي گذاريد؟؟؟؟ از اخلاق حرفه اي به دور است....
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
comment
0
0
comment سلام خدمت خانم موالي زاده هم كنون در سازمان اب و برق و شركت نفت و شركت ملي حفاري و ... زنان در جايگاه مدير و رؤسائ رده يك حضور دارند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
comment
0
0
comment ایشان چکاره اند که دولت را موظف به پیگیری و پاسخگویی مطالبات مردم نمودند. چرا بعضی پایشان را از گلیم خودشان درازتر می کنند !
comment
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
comment
0
0
comment مگر همین خانم بعلت کاندیداتوری مجلس از
مدیریت کل بانوان استعفا ندادند؟
ظاهرا تلاشی است برای خویش!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار