شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴

ركورددار دو 400 متر ايران پس از تغيير رشته و دعوت به اردوي تيم‌ملي راگبي با بيان‌ اين‌كه رييس فدراسيون دو و ميداني به من گفت كه به درد اين رشته نمي‌خوري، عنوان‌كرد: اين حرف او مرا بي‌انگيزه كرد و باعث شد به رشته ديگري رو بياورم.

رضا بوعذار اظهاركرد: يك بوعذار است و يك دل پر؛ بعد از اين‌كه قهرمان آسيا شدم با افشين داوري رييس فدراسيون دو و ميداني صحبت كردم و به او گفتم كه من توانايي كسب ورودي المپيك را دارم ولي او اذعان داشت كه با اين ركورد فاصله دارم و به من گفت كه تو ديگر به درد اين رشته نمي‌خوري و بايد دو و ميداني را كنار بگذاري.

وي ادامه‌داد: چه چيزي جز نژادپرستانه كاركردن رييس فدراسيون وجود دارد كه به من مي‌گويد بايد اين رشته را كنار بگذاري؟ به جرات مي‌گويم كه او ضدخوزستاني‌ها است و با من خصومت شخصي دارد و من پاي تمام اين صحبت‌هايم هستم.

دارنده مدال طلاي مسابقات آسيايي چين خاطرنشان‌كرد: هنگامي‌كه به داوري گفتم به من كمك كند تا بتوانم در دو و ميداني پرچم كشورم را به اهتزار درآورم، او در جواب به من گفت، مگر تو چه كسي هستي كه مي‌خواهي پرچم ايران را بالا ببري! سوال من اين جاست اگر ما ورزشكاران پرچم كشورمان را در ميادين مختلف ورزشي به اهتزاز درنياوريم و از خون شهداي‌مان دفاع نكنيم، پس چه كسي قرار است اين كار را انجام دهد؟ من مي‌خواهم براي سوالم جوابي بگيريم.

وي عنوان‌كرد: چند ماه پيش قهرمان آسيا شدم و به رقابت‌هاي جايزه بزرگ آسيا دعوت شدم، پس چرا آن‌ها من را خط زدند؟ اين موارد ضعف چه چيزي را مي‌رساند؟ من يك ماه و نيم گذشته با هزينه شخصي خودم در مسابقات جام "كازانف" كه در آلماتي قزاقستان برگزار شد، شركت كردم و توانستم طلاي ماده 400 متر را به دست آورم. من به عشق وطنم به اين رقابت‌ها رفتم، پس چرا اين‌گونه با من رفتار كردند؟

بوعذار ادامه‌داد: اگر من به فكر منافع شخصي خودم بودم، پيشنهاد قطر، بحرين و امارات را براي بازي در اين كشورها قبول مي‌كردم. اگر به فكر پول، ثروت و شهرت بودم، از اين مملكت مي‌رفتم ولي باوجود تمام ذلت‌ها، بدبختي‌ها و سرخوردگي‌ها به عشق ايران در اين جا ماندم.

وي با بيان اين‌كه فدراسيون دو و ميداني از من حمايتي نكرد، گفت: وقتي به آن‌ها مي‌گويم به من دعوت‌نامه بدهيد كه به فلان اردو بروم اين كار را نمي‌كنند. داوري به هيچ نحوي مرا حمايت نكرد. حتي خانواده‌ام نيز مي‌گويند "از زماني‌كه داوري رييس فدراسيون شد، بدبختي‌هاي تو هم شروع شد." از وقتي‌كه او آمده است، تمام درها را به روي من بسته است.

نايب‌قهرمان مسابقات 2006 جوانان آسيا يادآورشد: ركورد 47 ثانيه و 50 صدم‌ثانيه من در سالن، معادل ركورد 45 ثانيه‌ي هواي آزاد ديگر بازيكنان به جز ركورد سجاد هاشمي است. معتقدم كه داوري من را نابود كرد چرا كه در اوج آمادگي به من گفت كه تو به درد اين رشته نمي‌خوري در حالي كه من با ركوردي كه داشتم، طلاي آسيا را كسب كردم.

وي بيان‌كرد: اكنون باتوجه به شرايط پيش آمده، مجبور شدم به سمت رشته راگبي بيايم. وقتي كسي در دو و ميداني من را حمايت نمي‌كند، چرا در اين رشته بمانم. هدف من به اهتزاز درآوردن پرچم كشورم است و برايم فرقي نمي‌كند كه در چه رشته‌اي افتخارآفريني كنم.

بوعذار با بيان اين‌كه از بعد از انقلاب، من پرافتخارترين دونده 400 متر ايران هستم، گفت: بازيكني كه ركورددار دو 400 متر و قهرمان آسيا است، نبايد حقوقي داشته باشد؟ من بايد خودم هزينه مربي‌ام را بدهم؟ غياثي مدير تيم‌هاي ملي به من مي‌گويد "تو قهرمان ايراني، پس نامه‌اي بنويس تا مشكل مربي‌ات را حل كنيم" اكنون چهار ماه است كه نامه نوشته‌ام ولي كسي اهميت نمي‌دهد و هر كسي به فكر خودش است.

وي اظهاركرد: تا زماني‌كه آدم‌هاي منفعت‌طلب اطراف دو و ميداني هستند، ديگر در اين رشته فعاليت نمي‌كنم ولي يك روز برمي‌گردم و با ثبت يك ركورد خوب در دو و ميداني، چنان كاري مي‌كنم كه اين ركورد در تاريخ ثبت شود؛ من تمام حقم را با زدن اين ركورد از آن‌ها خواهم گرفت.

اين ورزشكار خوزستاني در پايان گفت: اكنون به سمت راگبي آمده‌ام و به خاطر سرعت و تكنيكي كه داشتم، به اردوي تيم‌ملي راگبي هفت نفره نيز دعوت شدم. تيم‌ملي خود را براي حضور در مسابقات آسيايي هند كه نيمه دوم مهرماه برگزار مي‌شود، آماده مي‌كند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار