شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
در راستای فرهنگ سازی و آگاهی رسانی و جلب مشارکت‌های مردمی نسبت به مسایل مهم زیست محیطی از جمله بازیافت زباله ها، جشنواره و مسابقه نقاشی کودک «همیار بازیافت» برگزار شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری آبادان گفت: به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان آبادانی با راه های اصولی حفظ محیط زیست و تفکیک بهینه پسماندها، مسابقه نقاشی با موضوع «بازیافت» توسط واحد آموزش های شهروندی این معاونت و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و با همراهی سازمان مدیریت پسماندها در محل بازار هنر برگزار و به کودکان شرکت کننده در این مسابقه نیز جوایزی اهدا گردید.

محمود تیلا با اشاره به اهمیت بهره گیری از توان و ظرفیت کودکان برای ارائه آموزش تفکیک زباله از مبداء افزود: کودکان علاقه مند به فعالیت های اجتماعی هستند که از پتانسیل و علاقه ی آنها می توان برای آموزش خانواده ها در زمینه های مختلف استفاده کرد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه که با شعار "طبیعت بدون زباله زیباست" برگزار شد توجه به محیط زیست و پاسداشت آن و همچنین فرهنگ سازی تفکیک پسماندها بود.

تیلا تصریح کرد: بی شک در مقوله فرهنگ سازی در حوزه پسماند و زباله و اهمیت بازیافت و اجرای تفکیک زباله از مبداء، نیازمند حرکت های جدی و تاثیرگذار هستیم و اگر بخواهیم در راستای اجرای تفکیک از مبداء، ساماندهی و کاهش حجم زباله در شهر قدمی برداریم، قطعاً باید از طریق فرهنگ سازی و آموزش به این مهم دست پیدا کنیم.

وی ادامه می دهد: در راستای آموزش این فرهنگ، فاخرترین زبان برای آموزش که همان زبان هنر است را انتخاب کرده و در این جشنواره نیز از این زبان بهره گرفتیم تا با شروع فعالیت هایی از این دست، هرچه بیشتر در حوزه فرهنگ سازی گام برداریم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان نیز برگزاری این چنین جشنواره هایی را در تشویق و ترغیب شهروندان آبادانی برای تفکیک پسماندها مناسب دانست و گفت: برگزاری جشنواره همیار بازیافت سبب یادگیری و آگاه سازی کودکان درباره تفکیک از مبدا پسماندهای شهری و همچنین افزایش آگاهی والدین و شهروندان می شود.

سمیرا کردی زاده با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره ها آموزش و مشارکت شهروندان در حفظ محیط زیست است اظهار کرد: آموزش به کودکان باید باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا نگاه آنها نسبت به پسماند تغییر کرده و این مواد را صرفاً دور ریختنی ندانند و با تفکیک زباله ها از مبداء نیز بیشتر آشنا شوند.

وی تولید زیاد زباله را موجب آسیب رساندن به طبیعت دانست و ادامه داد: آسیب به طبیعت با زیر سوال رفتن بهداشت و افزایش بیماری، زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان این که این جشنواره علیرغم تعطیل بودن مدارس در این فصل و گرمای هوا، مورد استقبال خانواده ها قرار گرفت افزود: این جشنواره همراه با اجرای برنامه های شاد و متنوع همچون تاتر کودک و موزیک شاد برای کودکان و مسابقه بود که مورد استقبال خانواده های آبادانی قرار گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار