اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دانش آموزان خوزستانی حتی یک سانتیمتر فضای ورزشی ندارند.

به گزارش ایرنا ، محمد تقی زاده چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری در اهواز بیان کرد: برخلاف کل کشور دانش آموزان خوزستانی از فضای ورزشی، فرهنگی و سیاحتی محروم هستند؛ دانش آموزان خوزستانی نیاز به فضای ورزشی دارند.

وی در ادامه با اشاره حضور روز گذشته استاندار خوزستان در وزارت آموزش و پرورش و انعقاد تفاهم نامه اظهار کرد: در این نشست 24 میلیارد ریال اعتبار به منظور ساخت 28 مدرسه در مناطق محروم شهرستان های اهواز، باوی و کارون تامین شد. تقی زاده افزود: از اولویت های ما بحث پیش دبستانی است که امسال به دلیل وجود محرومیت در استان، چندزبانه بودن استان، و مشکلات خاصی که در خوزستان وجود دارد دوره پیش دبستانی اجباری اعلام شد.

وی عنوان کرد: در دو سال گذشته به دوره پیش دبستانی توجه ویژه شده بطوری که آمار آن از 30 هزار نوآموز به 70 هزار نوآموز در این دوره افزایش یافته است. همچنین بالغ بر یک هزار و 250 نوآموز عشایری در سال تحصیلی 96-95 در خوزستان مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه بیان کرد: اولویت دیگر آموزش و پرورش بحث سواد آموزی است؛ در حدود 150 هزار بی سواد در خوزستان وجود دارد که سومین استان به لحاظ آمار بی سوادی در کشور هستیم.

وی گفت: خوزستان پارسال رتبه دوم جذب بی سواد را در کشور کسب کرد. تقی زاده در ادامه با اشاره به دلایل بازماندن دانش آموزان از تحصیل اظهار کرد: در حدود دو هزار و 500 دانش آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان وجود دارد که به دلایلی همچون ازدواج زود هنگام، فقر مالی و فرهنگی، و بی سوادی خانواده از تحصیل بازمی مانند که تاکنون 800 نفر از این دانش آموزان شناسایی شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت:مناطق دو زبانه استان از کانون های افت تحصیلی خوزستان هستند که در بحث آموزش، مهارت های زندگی و سوادآموزی دچار مشکل هستند.

وی افزود: شاخص دیگر توجه به مدارس دختر است؛ دختران در برخی مناطق در محرومیت شدید آموزشی و فرهنگی هستند. تقی زاده همچنین گفت: خوزستان از لحاظ وضعیت آموزشی عشایر رتبه سوم کشوری را دارد و 15 هزار دانش آموز عشایری در استان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: دانش آموزان عشایری خوزستان دچار مشکلات فرهنگی هستند؛ پارسال 50 میلیارد ریال به آموزش و پرورش عشایر استان پرداخت شد. وی ادامه داد: در دو سال گذشته منابع ملی برای آموزش معلمان بسیار کاهش یافته است؛ پارسال دو هزار و 500 معلم جذب شد که نیاز به آموزش دارند.

تقی زاده بیان کرد: آموزش و پرورش از بسیاری شرکت ها و شهرداری های خوزستان دو هزار میلیارد ریال مطالبات دارد. یک میلیون دانش آموز در هشت هزار و 805 مدرسه در خوزستان مشغول به تحصیل هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار