شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
جوان 19 ساله رامهرمزی گرفتار در ارتفاع کوهستان، توسط اکیپ هلال‌احمر و هیأت کوهنوردی این شهرستان نجات یافت.

 پیش از ظهر امروز یک جوان 19 ساله رامهرمزی که در ارتفاع 20 متری در کوه‌های اطراف رامهرمز گرفتارشده بود توسط اکیپ امداد هلال‌احمر و هیأت کوهنوردی این شهرستان نجات یافت.

مسؤول کارگروه صعودهای ورزشی هیئت کوهنوردی و مربی سنگ‌نوردی رامهرمز که این جوان را نجات داد اظهار کرد: پس از تماس تلفنی از سوی جمعیت هلال‌احمر مبنی بر این‌که فردی در ارتفاع کوهستان‌های اطراف رامهرمز گرفتارشده است و نیاز به کمک دارد به همراه اکیپ این جمعیت به محل موردنظر رفتیم.

حامد کاظمی ادامه داد: این جوان 19 ساله که به‌منظور رسیدن به کندوی عسل در ارتفاع 20 متری گیر کرده بود به علت راه ناهموار نتوانسته بود به پایین برگردد.

وی خاطرنشان کرد: به علت تابش آفتاب و گرمای شدید و تشنگی، کمی از هوشیاری این جوان کاسته شده بود و چون تجهیزات ما که شخصی و کم بود، هرلحظه امکان ریزش سنگ‌بر سرو رویمان بود تا این‌که پس از حدود 3 ساعت تلاش توانستم وی را به پایین بیاورم.

مسؤول کارگروه صعودهای ورزشی هیئت کوهنوردی رامهرمز تأکید کرد: امکانات و تجهیزات نجات در کوهستان مورد  نیاز هلال‌احمر و یگان‌های امداد است که باید در اداره خود داشته باشند و بتوانند در مواقع خطر استفاده کنند که متأسفانه هلال‌احمر این شهر فاقد این امکانات و تجهیزات است.

وی افزود: اگر من امروز در سطح شهر نبودم و نمی‌توانستم در ارتفاع کوهستان کار کنم شانس زندگی از این جوان گرفته می‌شد.

کاظمی ضمن تأکید بر حفظ و صیانت از محیط‌زیست گفت: باید فرهنگ حفظ محیط‌زیست را به هم دیگر آموزش دهیم تا بتوانیم در ساختار و نگرشمان در جامعه نسبت به محیط‌زیست تغییر ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این عملیات زاهد رضایی مفرد رئیس هلال‌احمر، امین کرد زنگنه و محمد رستیانی نجات گران هلال‌احمر، حمزه جانی عضو کارگروه امداد و نجات هیئت کوهنوردی رامهرمز شرکت فعال داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار