شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی جبهة النصره (جفش)، در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی آمریکا، اعلام کرد که این گروه از استقلال کامل برخوردار بوده و از طرف‌های خارجی دستور نمی‌گیرد.
 یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی جبهة النصره (جفش)، در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی آمریکا، اعلام کرد که این گروه از استقلال کامل برخوردار بوده و از طرف‌های خارجی دستور نمی‌گیرد.

به گزارش فارس، وبگاه شبکه خبری «اورینت» وابسته به معارضان سوری گزارش داد که «مصطفی محمد» از سرکرده‌های جبهة النصره در مصاحبه‌ای که با شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا داشته، گفته است این گروه از هیچ شخص یا گروهی در خارج دستور نمی‌گیرد و استقلال کاملی دارد.

این تروریست در مصاحبه خود، بر این نکته تأکید کرد که «النصره بعد از اعلام جدایی خود از القاعده، استقلال کامل دارد و از شخص یا گروهی در بیرون از سوریه دستور نمی‌گیرد».

سرکرده جبهه النصره که هفته گذشته گروه‌اش با ظهور «ابومحمد الجولانی» سرکرده اصلی آن در رسانه‌ها برای اولین، پوست انداخته و از رنگ سیاه به سفید و با تغییر نام به «جیش فتح الشام» (جفش) درآمده است،‌ گفت: «جبهه النصره شاخه رسمی القاعده بوده و ما از فرماندهی مرکزی آن دستور می‌گرفتیم و در چارچوبی که فرماندهی آن تعیین کرده بود، حرکت می‌کردیم و تابع سیاست‌های آن‌ها بودیم؛ ولی امروز ما آزادی منطقه‌ای داریم؛ بگونه‌ای که فقط بر منطقه [سوریه] متمرکز هستیم».

این سرکرده همچنین افزود که سیاست (جفش) یعنی انحصار فعالیت نظامی در سوریه، سیاست «امروز و فردای» این گروه بوده و به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

گروه تروریستی جبهه النصره از جمله گروه‌هایی است که آمریکا و روسیه آن را تروریستی می‌دانند؛ این گروه از زمان اعلام ظهور خود در سوریه و اعلام بیعت با «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده، فجیع‌ترین جنایت‌ها در حق شهروندان و نیروهای ارتش سوریه انجام داده و ده‌ها عملیات انتحاری و تروریستی در داخل و خارج سوریه انجام داده است.

با توجه به موفقیت این گروه در میدان نسبت به سایر گروه‌های تروریستی و مسلح، سعی می‌شود آن را به عنوان مخالف معتدل و میانه‌رو معرفی کرده تا از این طریق بتواند تروریست‌های النصره را از حملات هوایی روسیه حفظ کند.

به گفته ناظران و تحلیلگران منطقه، اعلام جدایی النصره از القاعده که با چراغ سبز ایمن الظواهری بوده، تنها یک هدف دارد و آن حفظ این گروه از حملات هوایی روسیه است؛ و سخنان الظواهری که گفته بود «النصره می‌تواند ساختارهای تشکیلاتی خود با القاعده را فدای اهداف خود کند» این احتمال را تأیید می‌کند.

ایالات متحده آمریکا با وجود اینکه هزاران دلار برای حمایت از نیروهایی که به زعم خود آن‌ها را میانه‌رو و معتدل می‌نامد، هزینه کرده و سلاح‌های پیشرفته‌ای در اختیار آن‌ها قرار داده است، ولی در عمل نتیجه ملموسی از این‌ نیروها ندیده است، به همین دلیل تلاش دارد از گروه‌های تندرو و تکفیری برای ضربه زدن به دولت سوریه استفاده کند.

برچسب ها: جبهة النصره
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار