شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
توسط کشتی گیر آبادانی؛
ادیبی افزود: ژاپن، تایلند، مغولستان و ایران در دسته وزنی مذکور به ترتیب نشان طلا، نقره و برنز مشترک را تصاحب کردند.
 رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت:  نخستین مدال تاریخ ایران در رشته «سومو» توسط کشتی گیرآبادانی و در رقابت های قهرمانی آسیا به دست آمد.

پیمان ادیبی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: «مصطفی محمودی» کشتی گیر آبادانی در حضور بزرگان ورزش کشتی سومو در آسیا با کسب مقام سوم و مدال برنز قاره کهن نخستین مدال تاریخ این ورزش در ایران را کسب کرد.

وی اظهار کرد: محمودی نماینده دسته ۸۵ کیلوگرم کشورمان در جریان دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی سومو آسیا، در دور نخست در مقابل نماینده میزبان (ژاپن) با پذیرش شکست راهی جدول رپشارژ شد.

ادیبی تصریح کرد: او پس از شکست نمایندگان سریلانکا و تاجیکستان در رقابت های شانس مجدد، آخرین مسابقه رپشارژ خود را با حریفی از هنگ کنگ برگزار کرد تا تکلیف سکوی سوم این دسته وزنی مشخص شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت: محمودی توانست با شکست نماینده پرقدرت هنگ کنگ گردن آویز برنز قهرمانی بزرگسالان آسیا در وزن ۸۵کیلوگرم را به دست آورد.

ادیبی افزود: ژاپن، تایلند، مغولستان و ایران در دسته وزنی مذکور به ترتیب نشان طلا، نقره و برنز مشترک را تصاحب کردند.

 مورخان و تاریخ نویسان معتقدند که قدمت ورزش کهن سومو (sumo) به دو هزار سال پیش باز می گردد. اگر چه مانند بسیاری از ورزشهای گروهی ژاپنی هرگز به عنوان یک ورزش پیشرفته و حرفه ای تا سده ۱۶۰۰ مطرح نشد و در کل از قوانین دست و پا گیر و سنتی برخوردار بود که تا حدی آن را از سایر ورزشها متمایز میکرد.

سومو نوعی کشتی ژاپنی است و جزو ورزشهای سنتی این سرزمین محسوب می شود. در زمانهای بسیار دور آن را به خدای شینتو (Shinto) نسبت می دادند که مظهر قدرت و استواری بود و امروزه نیز بسیاری از آداب و رسوم و تشریفات مذهبی ژاپنیها به پیروی از شینتو برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار