شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۷۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز: نتیجه پرونده بیماران دیالیزی خوزستان تا 2 روز آینده معلوم می شود/ انتشار فیلم جعلی از یک بخش دیالیز
بعضی می خواستند این اتفاق را به نوعی عمدی و یک اقدام بیو تروریستی اعلام کنند که با بررسی های دقیق و اطلاع رسانی رسانه ها نتیجه ای نگرفتند.

شوشان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: نتیجه قطعی بررسی پرونده فوت چهار بیمار دیالیزی بیمارستان سینای شهرستان کارون در استان خوزستان ظرف 2 روز آینده مشخص خواهد شد.

شکراله سلمان زاده در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه اهواز در مصلای اهواز با اشاره به فوت چهار بیمار دیالیزی در بیمارستان سینای شهرستان کارون گفت: چهار بیمار دیالیزی هفته گذشته دو روز پس از دیالیز شدن به خاطر بیماری گوارشی جانشان را از دست دادند که پس از این واقعه گروه های تخصصی مسئول رسیدگی به پرونده آنها را آغاز کردند.

او با اشاره به تشکیل چهار گروه برای بررسی دقیق این حادثه گفت: یک گروه به دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ، گروهی از سوی استانداری خوزستان به صورت مستقل از دانشگاه، گروهی توسط دادستان اهواز و گروهی هم از سوی سازمان نظام پزشکی استان مسئولیت رسیدگی به پرونده را به عهده قرار داده اند.

وی با بیان این که این بررسی نیاز به کنکاش علمی دارد گفت: بررسی های لازم در این زمینه انجام شده و ظرف دو روز آینده جواب قطعی آن ها مشخص خواهد شد.

سلمان زاده اظهار کرد: در مرحله اول بررسی ها مشخص شدکه مرگ بیماران دیالیزی بر اثر نوعی عفونت روده ای بوده است چرا که بیماران با علایم اسهال خونی به بیمارستان مراجعه کردند و مشخص شد که عامل بیماری زا از راه دهان وارد بدن بیماران شده است.

وی افزود: دستگاه های دیالیز بیمارستان و فرآیند بیمارستان از لحاظ میکروب شناسی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که دستگاه های دیالیز کاملا سالم هستند و هم اکنون نیز بیماران با این دستگاه ها دیالیز می شوند و هیچ مشکلی برای بقیه بیماران پیش نیامده است.

معاون بهداشتی دانشگاه توضیح داد: در بررسی های بعدی معلوم شد که نوعی میکروب بیماری ایکولای باعث مرگ این بیماران شده است که این عامل نیز شناسایی شد. 

وی گفت: در بررسی های انجام شده در خصوص خانواده های بیماران بعد از کشت نمونه ها شاهد بودیم که چند نفر از خانواده های آنها به این عفونت مبتلا بودند.

وی تصریح کرد: حتی پرونده بیماران به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شد تا اگر قصور از سوی پزشکان صورت گرفته شده نیز مورد بررسی قرار گیرد.

سلمان زاده بیان کرد: متاسفانه برخی افراد در این مدت اقدام به اظهار نظرهای غیر کارشناسانه در فضاهای مجازی کردند که البته با اطلاع رسانی به موقع رسانه ها مساله برطرف شد و از آنها تشکر میکنیم.

او بیان کرد: بعضی می خواستند این اتفاق را به نوعی عمدی و یک اقدام بیو تروریستی اعلام کنند که با بررسی های دقیق و اطلاع رسانی رسانه ها نتیجه ای نگرفتند.

سلمان زاده بیان کرد: حتی فیلمی از یک بخش دیالیز در فضای مجازی منتشر شد که اصلا مربوط به کشور ما نبود و فقط به جهت سلب اعتماد مردم این اقدام به عمل آمد که پیگیر قانونی و قضائی آن هستیم.

او در پایان از مردم خواست اخبار صحیح را از خبرگزارهای رسمی و معتبر کشور دریافت کنند زیرا برخی مطالب تنها با هدف تشویش اذهان عمومی و توسط افراد مغرض منتشر می شود. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
comment
0
0
comment ع نه بابا راست میگی؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
comment
0
0
comment بهتر است سخنان آقای حیصمی در عصر ما را بخوانید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
comment
0
0
comment دکتر سلمان زاده بس کن دیگه مردم ساکتن توداری نمک پاشی میکنی هر روز یه واژه انگلیسی میدی به مردم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
comment
0
0
comment یه نگاه به آمار تون بدازید شما مگین 4نفر دکتر نظری معاون درمان میگه 5نفر یه آمار درست حسابی ندارید بعدا چطوری قبل از اعلام نظر پزشکی قانونی اینطوری با قاطعیت
حکم صادر میکنید بس دیگه دکتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار