شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
 رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: با وجود آبی کافی و نزدیکی به دریاچه کارون سه ، تنها سه درصد اراضی کشاورزی شهرستان ایذه آبی و 97درصد به صورت دیم کشت می شود.

 کیخسرو چنگلوایی پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات و مسایل شهرستان ایذه که با حضور استاندار خوزستان و شماری از مسئولان اجرایی و محلی در فرمانداری ایذه برگزار شد افزود:در گذشته برای توسعه بخش کشاورزی این منطقه غفلت هایی شده ولی نبش قبر کردن گذشته چیزی از مشکلات این منطقه را کم نخواهد کرد.

وی با انتقاد از کسانی که می گویند در گذشته در بخش کشاورزی ایذه هیچ کاری نشده انتقاد کرد و افزود: اگر بگوئیم هیچ کاری نشده و یا هیچ مشکلی در بخش کشاورزی وجود ندارد منصفانه نیست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان درادامه با بیان اینکه روند تخصیص اعتبارات استانی و ملی در سه سال گذشته مناسب نبوده است و عملا امکان پرداختن به رفع مشکلات بخش کشاورزی این منطقه و اجرای طرح های زیرساختی از جمله احداث کانال های فرعی آبیاری وجود نداشته است افزود: با این وجود این کاستی ها در بخش پرداخت تسهیلات بانکی به هیچ کشاورزی پاسخ منفی داده نشده است.

چنگلوایی آمادگی این سازمان را برای پرداخت تسهیلات به زیربخش های کشاورزی شهرستان ایذه را به هر میزانی که نیاز باشد اعلام کرد و افزود: برای احداث مجتمع های کشاورزی و دامداری با استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت در منطقه هیچ مشکلی نداریم.

* اجرای فاز دوم طرح 550هزار هکتاری شهرهای ایذه و باغملک در اولویت هستند

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه در اجرای فاز دوم طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری ، مناطق ایذه و باغملک در شرق خوزستان در اولویت قرار دارند گفت: 35هزار هکتار از اراضی این مناطق پیش بینی شده که طرح کشاورزی سفر مقام معظم رهبری قرار گیرند.
وی بر بهره گیری از آب سد کارون سه برای آبیاری اراضی پائین دست کشاورزی منطقه تاکید کرد و گفت: لازم است کانال های درجه یک و 2 برای انتقال آب احداث شود تا امکان توسعه اراضی آبی منطقه فراهم شود.

*120میلیارد ریال در بخش درمان شهرستان ایذه هزینه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این نشست گفت: در سه سال عمر دولت تدبیر و امید 120میلیارد ریال در بخش درمان و زیرساخت های بهداشت شهرستان ایذه هزینه شده است.
اسماعیل ایدنی افزود:105میلیارد ریال نیز طرح بهداشتی درمانی در این منطقه در دست اجرا داریم و 60میلیارد ریال نیز در سه سال اخیر برای خرید تجهیزات بیمارستان شهدای ایذه هزینه شد.
وی با اشاره به کمبود تخت های بیمارستانی در ایذه ، آمادگی و موافقت دانشگاه علوم پزشکی اهواز را برای ساخت این بیمارستان در صورت تصویب در کمیسیون ماده 219اعلام کرد و گفت: لازمه تصویب ساخت بیمارستان دوم در ایذه داشتن سند زمین بیمارستان و تخصیص اعتبار از سوی ایدنی دولت یازدهم را فرصتی برای جبران بخش سلامت شهرستان ایذه بیان کرد و آمادگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز را برای بیمارستان غیرفعال 17شهریور این منطقه با هدف ارتقا بخش سلامت اعلام کرد. 

*40طرح آبرسانی روستایی ایذه در دست اجراست

مدیرعامل شرکت اب وفاضلاب روستایی خوزستان در این نشست گفت: 40طرح آبرسانی روستایی در ایذه در دست اجرا می باشد که برای تکمیل آنان به 350میلیارد ریال نیاز است. درویشعلی کریمی با اذعان به اینکه در تامین آب آشامیدنی روستاهای ایذه مشکلاتی وجود دارد افزود: به علت تخصیص نیافتن اعتبارات لازم ، روند اجرایی طرح های آبرسانی با کندی پیش می رود.

در این نشست گزارشی از روند طرح آبرسانی شهری ایذه توسط حقیقی معاون سازمان آب و برق خوزستان ارائه شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار