شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در صورت تأمين حق و حقوق مردم، مخالفتي با انتقال آب آشاميدني مازاد به ساير استان ها نداريم.

قاسم سليماني دشتكي در شوراي برنامه ريزي توسعه و اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي چهارمحال و بختياري با حضور اعضاي كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و مسئولان سازمان مديريت و برنامه ريزي، بر رعايت حقوق مردم و به ويژه اهالي سرچشمه تأكيد و يادآور شد: همان طور كه در مناطق نفت خيز درصدي براي عمران آن منطقه اختصاص مي يابد، بايد درصدي هم از درآمد براي اجراي طرح هاي آبخيزداري و كمك به توليد و زايش آب اين استان اختصاص يابد. وي ادامه داد: اكنون آثار خشكسالي سال هاي اخير در چهارمحال و بختياري بيداد مي كند و همين مسئله باعث ممنوعه شدن دشت هاي استان شده است.

سليماني دشتكي خاطرنشان كرد: در اين شرايط اجراي طرح هاي آبخيزداري و آبخوان داري نقش مهمي در مديريت خشكسالي و بهبود مديريت مصرف آب دارد. وي افزود: اكنون علاوه بر انتقال آب از چهارمحال و بختياري، ناتمام بودن طرح هاي مختلف از مشكلات اساسي اين استان است. استاندار چهارمحال و بختياري افزود: كاهش شديد سطح سفره هاي زيرزميني، خشك شدن چاه ها، كاهش دبي رودخانه، خشكي قنوات، كم شدن آب چشمه ها و آبرساني سيار به ۲۰۰ شهر، روستا و ناحيه صنعتي در استان و تخصيص و تزريق اعتبارها به صورت قطره چكاني مشكلاتي را بر سر راه توسعه اين منطقه قرار داده است. سليماني دشتكي گفت: اين استان نقاط مشترك و منافع بسياري با استان هاي همجوار دارد كه بايد پيگيري و مورد توجه قرار گيرد.

وي همچنين اظهار كرد: چهارمحال و بختياري در گذشته اختلاف هاي عميقي با استان هاي همجوار داشته كه با برنامه ريزي مسئولان ارشد به كمترين ميزان ممكن رسيده است. سليماني دشتكي ادامه داد: ارتقاي زيرساخت هاي حمل و نقل و ترانزيت پايه و اساس توسعه مناطق و استان هاي كشور است. استاندار چهارمحال و بختياري تصريح كرد: اين استان پل ارتباطي و كوتاه ترين مسير اتصال استان هاي مركزي كشور با خوزستان، بنادر جنوبي و آب هاي آزاد ايران است. وي افزود: با اين حال هنگام بودجه ريزي و تخصيص اعتبارهاي ملي فقط به شاخص هاي جمعيتي و مساحتي توجه مي شود و ساير معيارها مورد بررسي قرار نمي گيرد.

سليماني دشتكي بيان كرد: اگر در تخصيص و توزيع اعتبارهاي ملي به محروميت ها و توسعه نيافتگي مناطق مختلف توجه نشود، همچنان در محروميت باقي مي مانيم. وي يادآور شد: البته پايه بودجه در چهارمحال و بختياري بسيار پايين بوده و با روي كار آمدن دولت يازدهم از رشد قابل توجهي برخوردار شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري در بخش ديگري از سخنان خود افزود: توجه به ارزش افزوده صنعت، ارتقاي شاخص هاي بهداشت و درمان، مقابله با واردات بي رويه، حمايت از توليد داخلي، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و توجيه طرح هاي توليدي جديد بايد مورد توجه قرار گيرد. وي تأكيد كرد: ايجاد تعادل در منابع و مصارف بانك ها، تضمين سرمايه در سرمايه گذاري و ايجاد شفافيت در قانون نيز بايد با اولويت مورد بررسي و پيگيري قرار داده شود. سليماني دشتكي با اشاره به نتايج مطلوب برجام گفت: بهبود روابط با دنيا، مشخص شدن آثار برجام و افزايش توليد نفت از اقدام هاي برجسته دولت تدبير و اميد در سه سال گذشته است.

وي به مطلوب بودن قانون تسهيل و رفع موانع توليد اشاره و عنوان كرد: البته اين قانون هنوز نواقصي دارد كه بايد پس از تجديد نظر رفع شود. استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به تردد روزانه ۲۲۰ هزار خودرو در جاده هاي اين استان ادامه داد: با توجه به شرايط خاص گردشگري در استان اين ميزان تردد در روزهاي تعطيل به ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار خودرو افزايش مي يابد. وي به نبود چاه هاي برداشت آب غيرمجاز در چهارمحال و بختياري اشاره و عنوان كرد: براي توليد فولاد در اين استان از پساب فاضلاب استفاده مي شود. سليماني دشتكي با اشاره به بودجه ۱۵ ميليارد ريالي جاده گورميزه در شهرستان اردل به طرف خوزستان يادآور شد: سعي مي شود تا علاوه بر اين اعتبار ۴۵ ميليارد ريال ديگر اختصاص داده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار